Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

Beste golf R-rijders,

Ik ben van plan om na de zomer een golf te kopen (keuze ligt nog tussen GTI of R).
Hetgeen mij nog doet twijfelen is het aantal km's met een volle tank..
Zouden de R-rijders even kunnen meedelen hoeveel ze verbruiken per 100km en hoeveel km's je kan rijden met een volle benzinetank?

Alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door Nick1990 op 05 jun 2012, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door yal »

Ik heb een ED 35 , heeft de R motor (motorcode CDL) en ik rijd rond de 500km met een tank en verbruik gemiddeld tussen de 1;10-1;11.
1;12 heb ik wel voorheen gehaald maar dat haal ik de laatste tijd niet.
Rijstijl is alles bepalend ;)

Wat is een 'naftbak' ?????

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
michel vwr32
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:02

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door michel vwr32 »

Nick1990 schreef:Beste golf R-rijders,

Ik ben van plan om na de zomer een golf te kopen (keuze ligt nog tussen GTI of R).
Hetgeen mij nog doet twijfelen is het aantal km's met een volle tank..
Zouden de R-rijders even kunnen meedelen hoeveel ze verbruiken per 100km en hoeveel km's je kan rijden met een volle naftbak?

Alvast bedankt!!
Met mijn R32,verbruik volgens rijstijl kan schommelen algemeen tussen 10 a 12 l. 100 km.
woonomgeving-stad-snelweg.
Grt.Michel VWR 32.
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Vince82 »

Nick1990 schreef:Beste golf R-rijders,

Ik ben van plan om na de zomer een golf te kopen (keuze ligt nog tussen GTI of R).
Hetgeen mij nog doet twijfelen is het aantal km's met een volle tank..
Zouden de R-rijders even kunnen meedelen hoeveel ze verbruiken per 100km en hoeveel km's je kan rijden met een volle naftbak?

Alvast bedankt!!
Bedoel je een nieuwe Golf VI R of een de "oude" Golf V R32?

Ik zelf heb een Golf R32 uit 2006 en mijn gemiddeld verbruik zit tussen de 1:8 en 1:11
Met de Golf VI R zal je betere verbruikscijfers moeten kunnen halen. Maar alles hangt af van je rijstijl!!
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

michel vwr32 schreef:
Nick1990 schreef:Beste golf R-rijders,

Ik ben van plan om na de zomer een golf te kopen (keuze ligt nog tussen GTI of R).
Hetgeen mij nog doet twijfelen is het aantal km's met een volle tank..
Zouden de R-rijders even kunnen meedelen hoeveel ze verbruiken per 100km en hoeveel km's je kan rijden met een volle naftbak?

Alvast bedankt!!
Met mijn R32,verbruik volgens rijstijl kan schommelen algemeen tussen 10 a 12 l. 100 km.
woonomgeving-stad-snelweg.
Grt.Michel VWR 32.
Ik ben van plan om een golf VI R te kopen. Heb nu een lancer evo IX en qua verbruik zit deze tussen de 11 à 14 l. 100 km. Hiermee kan ik dus 350km mee rijde met een volle naftbak. DIt wil ik bij mijn volgende vermijden. Heb op internet verscheidene filmpjes gezien, maar daarin verschilt het verbruik enorm en vind ik het niet betrouwbaar.. Hoeveel km's doe je dan met een volle tank met je R32?
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

yal schreef:Ik heb een ED 35 , heeft de R motor (motorcode CDL) en ik rijd rond de 500km met een tank en verbruik gemiddeld tussen de 1;10-1;11.
1;12 heb ik wel voorheen gehaald maar dat haal ik de laatste tijd niet.
Rijstijl is alles bepalend ;)

Wat is een 'naftbak' ?????

Grt yal
Mooi mooi. Een naftbak is je benzinetank :p Bij ons zegge ze dat daartegen, mijn excuses ;)
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

Vince82 schreef:
Nick1990 schreef:Beste golf R-rijders,

Ik ben van plan om na de zomer een golf te kopen (keuze ligt nog tussen GTI of R).
Hetgeen mij nog doet twijfelen is het aantal km's met een volle tank..
Zouden de R-rijders even kunnen meedelen hoeveel ze verbruiken per 100km en hoeveel km's je kan rijden met een volle naftbak?

Alvast bedankt!!
Bedoel je een nieuwe Golf VI R of een de "oude" Golf V R32?

Ik zelf heb een Golf R32 uit 2006 en mijn gemiddeld verbruik zit tussen de 1:8 en 1:11
Met de Golf VI R zal je betere verbruikscijfers moeten kunnen halen. Maar alles hangt af van je rijstijl!!
Mijn keuze gaat uit naar een nieuwe golf VI R. Graag had ik daar het verbruik van iemand gewete en ook het aantal km's dat je kan doen met een volle tank (verschilt enorm veel op het internet, niet betrouwbaar). Hoeveel km's kan jij doen met je R32?
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door RonnyR20 »

Ik zelf heb een VI R en met mij rijstijl haal ik tussen de 450 / 500 km op een volle tank.
Ex-Belg Olivier
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2011, 19:09
Contacteer:

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Ex-Belg Olivier »

Als je je zorgen maakt over het verbruik van een "R" is mijn advies: niet kopen. Je koopt zo'n auto voor het rijplezier wat hij biedt.

1:10 in de V R32 is makkelijk te doen weet ik uit eigen ervaring, maar alles staat of valt met je eigen rijstijl. Je hebt het dus grotendeels zelf in de hand of je 1:6 of 1:10 gaat halen.
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

RonnyR20 schreef:Ik zelf heb een VI R en met mij rijstijl haal ik tussen de 450 / 500 km op een volle tank.
Bedankt Ronny!
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

Ex-Belg Olivier schreef:Als je je zorgen maakt over het verbruik van een "R" is mijn advies: niet kopen. Je koopt zo'n auto voor het rijplezier wat hij biedt.

1:10 in de V R32 is makkelijk te doen weet ik uit eigen ervaring, maar alles staat of valt met je eigen rijstijl. Je hebt het dus grotendeels zelf in de hand of je 1:6 of 1:10 gaat halen.
Nee, het is niet dat ik mij zorgen maak hoor. Ik wil gewoon graag het verschil weten qua verbruik tussen R en GTI :) Maar langs een kant heb je wel gelijk ;)
Ex-Belg Olivier
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2011, 19:09
Contacteer:

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Ex-Belg Olivier »

De vraag over verbruik is niet eenduidig te beantwoorden. Verbruik is enorm afhankelijk van je rijstijl.

Reken op een verbruik van 1:11 (bij relaxed cruisen) tot 1:6 (bij heel stevig blazen).
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

Ex-Belg Olivier schreef:De vraag over verbruik is niet eenduidig te beantwoorden. Verbruik is enorm afhankelijk van je rijstijl.

Reken op een verbruik van 1:11 (bij relaxed cruisen) tot 1:6 (bij heel stevig blazen).
Ja, daar heb je zeer gelijk in! Zelf heb ik af en toe een zware voet, maar voor de rest vlot mee in het verkeer :D Bedankt, jullie hebbe me toch kunnen helpen ;) als ik hem heb, hoor je nog van mij :D
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door yal »

Mijn broertje heeft een JD getunede R en die rijd met normale rijstijl met 42-45 liter 500km , en daar ik echt van te kijken!
De ED35 zonder 4 wielaandrijving red dit niet , toch maar chippen dan ;)

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Green Hornet »

getunede R , 1:9,5 gemiddeld ....
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

yal schreef:Mijn broertje heeft een JD getunede R en die rijd met normale rijstijl met 42-45 liter 500km , en daar ik echt van te kijken!
De ED35 zonder 4 wielaandrijving red dit niet , toch maar chippen dan ;)

Grt yal
Amai, dat is wel goed ;) tune ga ik hem zowiezo ook doen! Eerst even zo mee rondrijde, daarna een chip steke. Thx yal!
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Vince82 »

Nick1990 schreef:
yal schreef:Mijn broertje heeft een JD getunede R en die rijd met normale rijstijl met 42-45 liter 500km , en daar ik echt van te kijken!
De ED35 zonder 4 wielaandrijving red dit niet , toch maar chippen dan ;)

Grt yal
Amai, dat is wel goed ;) tune ga ik hem zowiezo ook doen! Eerst even zo mee rondrijde, daarna een chip steke. Thx yal!

Let wel even op door wie je hem laat tunen, hier zit veel kwaliteit verschil in. De goedkope chipboer zou ik niet doen, maar ga naar een goede professionele tuner.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

Vince82 schreef:
Nick1990 schreef:
yal schreef:Mijn broertje heeft een JD getunede R en die rijd met normale rijstijl met 42-45 liter 500km , en daar ik echt van te kijken!
De ED35 zonder 4 wielaandrijving red dit niet , toch maar chippen dan ;)

Grt yal
Amai, dat is wel goed ;) tune ga ik hem zowiezo ook doen! Eerst even zo mee rondrijde, daarna een chip steke. Thx yal!

Let wel even op door wie je hem laat tunen, hier zit veel kwaliteit verschil in. De goedkope chipboer zou ik niet doen, maar ga naar een goede professionele tuner.
jaja, zeker en vast! Br-performance is een super goeie in België ;) heb ook even JD engineering opgezocht en ziet er ook goed uit :D
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Doohie »

Nick1990 schreef:jaja, zeker en vast! Br-performance is een super goeie in België ;)
Daar ben ik nog niet zo zeker van...
Probeer maar eens Apec in Deinze...zeer betrouwbaar en eerlijk, en vooral weinigs negatief op internet,
wat niet kan gezegd worden van Br-performance, wat vooral te maken geeft met een zekere Bruno.
zou al bij verschillende tunning zaken gewerkt hebben.
Ik zelf ben er nooit geweest maar de mondelinge reclame is de beste zeggen ze ???
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door yal »

Gewoon naar JD-rijden , weet je zeker dat het goed is.
Daar gingen we met de corrado G60's al heen , mijn tdi rijd ook al sinds 2007 ofzo rond met JD-software.

Mijn vader en ik hebben beiden al meer dan 100.000km gereden met JD software en motoren lopen mooier en beter dan toen deze nieuw waren en veeeeel sneller :mrgreen:

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

Doohie schreef:
Nick1990 schreef:jaja, zeker en vast! Br-performance is een super goeie in België ;)
Daar ben ik nog niet zo zeker van...
Probeer maar eens Apec in Deinze...zeer betrouwbaar en eerlijk, en vooral weinigs negatief op internet,
wat niet kan gezegd worden van Br-performance, wat vooral te maken geeft met een zekere Bruno.
zou al bij verschillende tunning zaken gewerkt hebben.
Ik zelf ben er nooit geweest maar de mondelinge reclame is de beste zeggen ze ???
Ah serieus? Daar heb ik zelf nog niks van gehoord of gelezen.. Heeft idd eerst bij Heinz in Aalst gewerkt en is nu op zijn eigen begonnen. Mijn vader heeft als zijn auto's al late tune bij Heinz en werden telkens gedaan door bruno. We hebbe daar nog geen last mee gehad :D
Maar zal vooraleer ik het ga doen, zelf is goed informeren eerst. Merci!
Nick1990
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2012, 16:59

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Nick1990 »

yal schreef:Gewoon naar JD-rijden , weet je zeker dat het goed is.
Daar gingen we met de corrado G60's al heen , mijn tdi rijd ook al sinds 2007 ofzo rond met JD-software.

Mijn vader en ik hebben beiden al meer dan 100.000km gereden met JD software en motoren lopen mooier en beter dan toen deze nieuw waren en veeeeel sneller :mrgreen:

Grt yal
Amai das wel goed :o ja, das zeker ook de moeite waard dan om is te bekijke ;) Kheb mijn Golf nog niet he dus heb ik nog wel ff tijd :D
Gebruikersavatar
xKoSai
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:17
Type auto: GOLF MK5 Sportline
Locatie: Anzegem (Belgie)

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door xKoSai »

Hey,

Ik weet niet of dit al aan bod is geweest is maar rijden er eigenlijk veel R32 en/of 6R in Nederland? In Belgie kan je ze op één hand tellen wel.

Ff geleden ben ik naar Nederland geweest en net over de grens direct een R32 gespot, geluid is wel zalig.

Grtz...
2006 GOLF MK5 Sportline
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door Vince82 »

Toevallig heeft mijn buurman ook een R32 en onderweg terug van werk haalde ik een grijze R32 in. Dus toevallig veel R32`s gespot vandaag ;-)
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Hoeveel forumleden rijden in een Golf R of R32

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik spotte er gister één achter me bij het gelderdome Arnhem
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast