Pagina 3 van 3
Re: Motormanagment storingslamp
Geplaatst: 22 aug 2012, 23:02
door Its John
In je eerste post kan je de topictitel wijzigen.
Cilinder 1 heeft duidelijk minder compressie dan de rest.
Re: Motormanagment storingslamp
Geplaatst: 22 aug 2012, 23:15
door Girlzdad
Ik wil het zeker weten voordat ik de kop eraf laat halen.
Je word niet vrolijk als je weet wat het reviseren moet kosten.
Bij het uitlezen gaf het weer" brandstof te mager vanaf stationair" P2177
De cilinder overslag code ben ik vergeten
Na het wissen van de storingen zijn ze nog niet terug gekomen, al loopt het nog beroerd tot 3000 toeren,zie P2177.
Ik denk dat het te makkelijk is om te denken dat het allemaal door de brandstofpomp komt.
Alle cilinders zouden dan een storing moeten geven is mij gezegt.
Re: Motormanagment storingslamp
Geplaatst: 23 aug 2012, 09:17
door Its John
Hogedrukpomp is wel een keer wat mee gebeurd anders krassen ze er geen letters in lijkt me.
Maak er anders even een foto van en plaats deze hier, misschien dat iemand de letters bekend voor komt.
Re: Motormanagment storingslamp
Geplaatst: 23 aug 2012, 18:38
door Girlzdad
De vorige eigenaar heeft een pomp op "de sloop " gekocht in die laten plaatsen

.
Dat hoorde ik nadat ik hem een (boze)mail had gestuurd.
Het klopt dus dat het niet de originele is en waarschijnlijk niet goed werkt.
Re: Motormanagment storingslamp
Geplaatst: 23 aug 2012, 18:46
door KlouxOne
Dat dacht ik wel. Sloperijen krassen altijd initialen in hun spullen. Erg vervelend om te horen.

Re: Motormanagment storingslamp
Geplaatst: 23 aug 2012, 19:55
door Girlzdad
Zoals het er nu uitziet word de kop gereviseerd en de pomp vervangen, auw.
Re: Motormanagment storing,mechanisch ?
Geplaatst: 25 aug 2012, 15:16
door Girlzdad
Hierbij een piccie van het afgebroken schutwandje/tussenwand.
Ze zijn alle vier vervangen.
Ik kan niet wachten tot het maandagmiddag is

Re: Motormanagment storing,mechanisch.
Geplaatst: 26 aug 2012, 09:10
door jacob en marlous
SSSooo balen zeg!!!!
Maar het is nu 100% zeker de oorzaak dat er een stuk is afgebroken van het "tussenschotje"???
Wat schade tot gevolg heeft op bougie en kleppen.......lijkt mij iets om preventief te vervangen dan!!!
Succes met je kop revisie
Re: Motormanagment storing,mechanisch ?
Geplaatst: 26 aug 2012, 14:50
door yal
Girlzdad schreef:Hierbij een piccie van het afgebroken schutwandje/tussenwand.
Ze zijn alle vier vervangen.
Ik kan niet wachten tot het maandagmiddag is

Dat is even pech , wat je zou kunnen overwegen (of is dat al te laat?) is de inlaat handmatig te laten reinigen , zo te zien aan de tussenwandjes is het behoorlijk smerig.
Als er veel prut bij de kleppen zit dan zou de klep slecht kunnen sluiten wat een lagere compressie als resultaat heeft.
Daarom laat ik altijd , als de compressie van een motor slecht is , een lektest doen , dan weet je waar de lekkage zich voordoet.
Dat die plaatjes gebroken waren heb ik nog niet eerder gezien.
Succes ermee,
grt yal
Re: Motormanagment storing Update Dokter H.Sloot
Geplaatst: 28 aug 2012, 21:49
door Girlzdad
Gisteravond het patiëntje naar Lochem gebracht.
Vandaag een belletje gekregen met de volgende mededeling:
Compressie is goed van de cilinders ( wij hadden het dus verkeerd gemeten

)
Bobines zijn in orde.
Het bleek dat de brandstofinjector van cilinder twee niet meer werkte/kapot was.
Roy heeft die vervangen en de storingen zijn weg en de motor loopt mooi.
Ik vind het zelf wel vreemd dat wij steeds overslag in cil1 zagen en bij hem in cil2 ?
De inlaat is wel vuil,maar niet dusdanig om mij zorgen over te maken.
Hij raadde mij wel aan om het een keer te laten reinigen.
Al met al hoop ik dat het nu echt opgelost is.
Ik kan niks anders zeggen dat ik opgelucht ben en

Re: Motormanagment storing Update Dokter Roy ( H.Sloot )
Geplaatst: 28 aug 2012, 22:00
door Its John
Dat klopt wel Ramon, die andere monteur had toch de injector gewisseld van 1 naar 2?
Re: Motormanagment storing Update Dokter Roy ( H.Sloot )
Geplaatst: 28 aug 2012, 22:07
door Girlzdad
Its John schreef:Dat klopt wel Ramon, die andere monteur had toch de injector gewisseld van 1 naar 2?
Of hij bedoelde de bobines ?.
Ik zal het navragen.
Re: Motormanagment storing Update Dokter Roy ( H.Sloot )
Geplaatst: 29 aug 2012, 08:40
door KlouxOne
kijk aan. helemaal top. wat een opluchting :O
Re: Motormanagment storing Update Dokter H.Sloot
Geplaatst: 29 aug 2012, 19:59
door Girlzdad
Girlzdad schreef:Gisteravond het patiëntje naar Lochem gebracht.
Vandaag een belletje gekregen met de volgende mededeling:
Compressie is goed van de cilinders ( wij hadden het dus verkeerd gemeten

)
Bobines zijn in orde.
Het bleek dat de brandstofinjector van cilinder twee niet meer werkte/kapot was.
Roy heeft die vervangen en de storingen zijn weg en de motor loopt mooi.
Ik vind het zelf wel vreemd dat wij steeds overslag in cil1 zagen en bij hem in cil2 ?
De inlaat is wel vuil,maar niet dusdanig om mij zorgen over te maken.
Hij raadde mij wel aan om het een keer te laten reinigen.
Al met al hoop ik dat het nu echt opgelost is.
Ik kan niks anders zeggen dat ik opgelucht ben en

De inlaat wordt toch gereinigd.
In eerste instantie wilde ik het later een keer aanpakken.
De onzekerheid bij mij dat het in de kop niet goed zit is groter dan ik had verwacht
Ook word gelijk de distributieriem,waterpomp etc gelijk meegenomen.
Re: Motormanagment storing Update Dokter Roy ( H.Sloot )
Geplaatst: 29 aug 2012, 21:43
door Race Eend
Beter beter dat het probleem gevonden is. Roy kwam gister al met de vraag of wij nog een tfsi S3/ED30 injector hadden liggen. Gelukkig lagen er nog bij JD in het magazijn enkele doosjes (upgraden naar grotere turbo's gebruiken we ze voor), dus hij kon meteen door sleutelen, en met succes blijkt

Re: Motormanagment storing Update Dokter H.Sloot
Geplaatst: 12 sep 2012, 19:35
door Girlzdad
Girlzdad schreef:Girlzdad schreef:Gisteravond het patiëntje naar Lochem gebracht.
Vandaag een belletje gekregen met de volgende mededeling:
Compressie is goed van de cilinders ( wij hadden het dus verkeerd gemeten

)
Bobines zijn in orde.
Het bleek dat de brandstofinjector van cilinder twee niet meer werkte/kapot was.
Roy heeft die vervangen en de storingen zijn weg en de motor loopt mooi.
Ik vind het zelf wel vreemd dat wij steeds overslag in cil1 zagen en bij hem in cil2 ?
De inlaat is wel vuil,maar niet dusdanig om mij zorgen over te maken.
Hij raadde mij wel aan om het een keer te laten reinigen.
Al met al hoop ik dat het nu echt opgelost is.
Ik kan niks anders zeggen dat ik opgelucht ben en

De inlaat wordt toch gereinigd.
In eerste instantie wilde ik het later een keer aanpakken.
De onzekerheid bij mij dat het in de kop niet goed zit is groter dan ik had verwacht
Ook word gelijk de distributieriem,waterpomp etc gelijk meegenomen.
Jammer genoeg heb ik gelijk gekregen.
Er zijn groeven aangetroffen in de cilinders.
De schade is zo erg/diep dat Hans een andere motorblok heeft gezocht en heeft gevonden.
Als het blok bij hem binnen is gaat hij ermee aan de gang.
Het is een blok incl de turbo.
Hans heeft uitgelegd dat het stukje metaal ook door de turbo kan zijn gegaan en daar ook schade kan zitten.
Waar je dan later weer problemen mee zou kunnen krijgen.
*Zucht*
Het donor blok heeft dan wel weer voor de helft minder kilometers op zijn conto staan, vergeleken met mijn blok.
Daar haal ik dan maar het positieve uit.
Word vervolgd
Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie
Geplaatst: 12 sep 2012, 19:37
door Race Eend
Hoe kwam dat uiteindelijk aan het licht dan? Gezien hij goed leek te lopen met de nieuwe injector? Was het ook die cilinder waar het probleem zat?
Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie
Geplaatst: 12 sep 2012, 19:40
door KlouxOne
Erg vervelend voor je! Dit zijn kosten waar je niet op zit te wachten

sterkte ermee. Hopelijk rij je straks weer met een smile rond
Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie
Geplaatst: 12 sep 2012, 19:45
door Girlzdad
Race Eend schreef:Hoe kwam dat uiteindelijk aan het licht dan? Gezien hij goed leek te lopen met de nieuwe injector? Was het ook die cilinder waar het probleem zat?
Ik heb de kop eraf laten halen om te reinigen en Roy heeft daarna geconstateerd dat er groeven in de cilinders zitten..
Hij begreep ook niet dat de compressietest positief was ?
.
Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie
Geplaatst: 12 sep 2012, 21:03
door Luca
Maar waarom dan een nieuw blok als de motor goed loopt en de compressie test goed was ?
Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie
Geplaatst: 12 sep 2012, 21:13
door Girlzdad
Luca schreef:Maar waarom dan een nieuw blok als de motor goed loopt en de compressie test goed was ?
Op het moment van het meten zat alles afgesloten en zag het er goed uit ?
Ik vertrouw op de expertise van Hans
De schade aan de cilinders zijn dusdanig dat het in een later stadium voor problemen gaat zorgen.
En dat ben ik liever voor dan dat ik langs de kant stil kom te staan.
Re: Motormanagment storing: Hart transplantatie
Geplaatst: 13 sep 2012, 18:58
door Girlzdad
Alle volgende update's gaan verder in mijn voorsteltopic.
Zie link:
Girlzdad stelt zich voor