Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Timvgti »

gout schreef:Ik denk dat je bij de Vw dealer ook rond dat bedrag kwijt was maar dan had je wel een dealer stempel wat toch net een meerwaarde heeft plus dat er ook gekeken word of er update's/modificatie's zijn aan de auto.

Maar je hebt het nu al gedaan dus les voor de volgende keer ;)

Mvg
Niks geen 'lesje voor de volgende keer' denk ik zo!
Ik ben nml uiteindelijk erg tevreden met mijn genomen keus. Bij de VW dealer hadden ze nml mijn Golf helemaal niet eens geïnspecteerd voor hetzelfde bedrag (dus de oliewissel+alle filters+remvloeistof waar ik in eerste instantie voor kwam). Voor die ' inspectie' moest ik al 140,- euro meer betalen (en jaja daar zat dan wel mobiliteitsgarantie bij, maar ik heb al anwb).
Dus dan had ik nu hoogstwaarschijnlijk nog steeds rondgereden met een gescheurde ashoes, slechte remblokken en verrotte spatplaten en had ik er pas achter gekomen als het mogelijk gevaarlijk/erger/te laat zou zijn omdat ik bij VW waarschijnlijk niet gekozen had voor de 140,- meer kostende beurt waarbij ze deze inspectie zouden doen...

Ook lees je hieronder ook van mensen als Race Eend en Spuugemmer dat bij VW dealers nou ook niet echt bepaald ' vaklui' aan je auto sleutelen bij simpele onderhoudsbeurten. Dit matched met verhalen van een andere kennis van mij, welke monteur is bij VW. Hij verteld ook hoe leerlingen staan te ' oefenen' op je auto.

Van die kleine dingen als dat ze bij je beurt gewoon echt alles nalopen, een kloddertje vet op scharnieren en dergelijk smeren, je accu even opmeten en bijladen, etc etc. zijn een hoop waard! Dat is bij mij nu gebeurd en door hun inspectie kwamen er wat dingen naar boven (de remblokken, spatplaten en ashoes), die hebben ze netjes vervangen en misschien ben ik uiteindelijk niet goedkoper uit dan bij VW, maar ik weet dat het sowieso ook nooit duurder zal zijn, dat het goed is gebeurd en dat bijv het brandstoffilter wel netjes is vervangen, wat ze bij VW zogenaamd niet eens hoefden (omdat het niet in de computer staat, pffff)

Bij inruil van mijn auto zal het echt niet uitmaken of er een stempel van VW of een stempel van een vakgarage staat.
Er is bij inruil van mijn vorige auto's nog nooit bij de onderhandelingen gevraagd naar het onderhoudsboekje. Je geeft gewoon mondeling aan dat je netjes alle beurten hebt laten doen en komt dan uiteindelijk tot een akkoord.

Ik heb ooit eens een filmpje gezien waar er allemaal verstopte camera's in een auto gingen en ze deze voor onderhoud bij de dealer brachten, daar zag je hoe idioot snel (lees te snel) een jong pikkie ff de filters en olie vervingen en ze geen klap extra deden/bekeken.
Vervolgens brachten ze diezelfde auto bij diverse vakgarages en zag je dat daar veel nauwkeuriger werd gekeken naar de gehele staat van de auto en er dingen ingevet werden.

Ik zeg dus niet dat de dealer(s) niet goed zijn. Ik heb zelf enorm goede ervaringen met mijn dealer (VW Muntstad en VW Hoogenboom) toen ik nog in de voorkeursselectie garantie zat. Maar nu mijn auto wat ouder is (2005) voel ik me gewoon prettiger bij een vakgarage.
Als ik een nieuwe/nieuwere VW zou hebben, dan zou ik hem zeer zeker ook gewoon bij de VW dealer laten onderhouden.
Waar ik echter slecht tegen kan is dat ze bij VW niet echt 'met je mee denken' als het om een kostenbewuste beurt gaat. Zo kon ik geen combinatie voor elkaar krijgen met bijv een 15.000k beurt maar dan met betere olie ipv de 10W40 die ze gebruiken en ik wilde er een brandstoffiterwissel bij en een full check. Dat kunnen ze gewoon niet handelen omdat dat niet in de computer verwerkt kan worden. Ik kon kiezen voor de longlife beurt met alles erop en eraan a 140,- meer of de goedkope 15k beurt. Een combinatie was niet mogelijk.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door yal »

@Timvgti , belangrijkst is dat je tevreden bent met jou keuze.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt ;)

Ik had ook een goed gevoel over de dealer in mijn woonplaats , dat is nu totaal het tegenovergestelde nadat ze de verkeerde persoon aan mijn ED35 hebben laten knoeien. Zo gauw verlies je als dealer dus het vertrouwen bij de klant.

Mijn Bora gaat ook al jaren naar de vakgarage , niet omdat het goedkoper is maar wel omdat het liefhebbers zijn en ook voor rede vatbaar zijn mocht er een keer iets misgaan.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door gerben302JD »

Goed en duidelijk verhaal Tim ,

Ieder heeft zo z'n eigen manier van laten onderhouden.
De ene laat het doen bij de dealer ,de ander bij de vakgarage
En sommigen rijden er 300 kilometer voor heen en terug.

Zelf laat ik het doen bij een dealer aangesloten autobedrijf bij ons in het dorp
Alle onderdelen komen van Volkswagen alleen betaal je net iets minder uurloon en heb meer vertrouwen in die beste man omdat ik hem ook persoonlijk ken.

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Chris5gti »

Ik rij zelf ook 100 km enkele rit voor een beurt/reperatie . Dan weet ik ook dat er met respekt voor de auto en met veel verstand aan word gewerkt . Van de vw dealer hier heb ik al verhalen gehoord waar je niet vrolijk van word ,en naderhand meer schade aan je auto hebt dan dat je voor de beurt hebt betaalt (wat ook al niet mis is ) .
gout
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2012, 19:41
Type auto: Golf VI Gti Bmw E61
Locatie: 'S Gravenhage

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door gout »

Ligt misschien aan de monteur ook die eraan werkt maar als ik een kleine beurt uitvoer kijk je altyd even de rest na aangezien dit 5 min werk is , remleidingen spelling hoesjes enz.

En de prijs die je hebt betaald liegt er ook niet om ;)
Ze hebben misschien goede service geleverd maar dat mag dan ook wel aangezien je ook zeker voor heb betaald.

Een dealer kost meestal altyd wat duurder dit komt ook omdat ze toren hoge vaste lasten hebben.
+/- 20/30 man personeel
Huur pand
Er zit op een nieuwe auto 10% winst en hier geven ze dan soms ook wat van weg dus dan moet de garage de rest verdienen ;)
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door gerben302JD »

Vraagje
Wat kost een standaard grote beurt bij de dealer?
Het betreft dan de 60.000 beurt en zonder extra reparaties
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door MkVI Nmgn »

Grote beurt
Benzine €249,- | Diesel €269,-

Iedere 15.000 km (na de kleine beurt).
Zeer uitgebreide inspectie van uw Volkswagen inclusief nieuwe olie en oliefilter volgens fabrieksvoorschrift.
Alle aan slijtage onderhevige onderdelen worden gecontroleerd en eventueel vervangen. Vanzelfsprekend altijd na overleg met u en met een heldere prijsopgave vooraf.
Bij bepaalde kilometerstanden of na een aantal jaar kan het noodzakelijk zijn om bepaalde onderdelen te vervangen. Denk hierbij aan het brandstoffilter of de bougies. Deze kosten worden apart berekend. Uw dealer informeert u hier graag over.
APK gratis inclusief afmeldkosten en milieumeting (voor Volkswagen Inclusief leden).
Originele Volkswagen onderdelen met 2 jaar garantie.
Uw gratis mobiliteitsgarantie wordt weer verlengd.
Voor Volkswagens die in onderhoud zijn volgens vaste intervallen.
Gratis Volkswagen Inclusief aanvragen

Bron: http://www.onderhoudenisoverhouden.nl/grotebeurt
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door gerben302JD »

Dank voor de snelle reactie Tonnie,

Heb vandaag toevallig mijn rekening gekregen van de dealer waar ik hem heen breng.

Oliefilter € 16,90
Interieurfilter €11,90
4 bougies €69,24
Algemene inspectie en tariefkosten € 140
Kosten: € 288,03 Incl 21% btw

Olie had ik een tijdje terug nog gedaan en luchtfilter was niet nodig ivm k&n filter.

Gr Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Lennart.
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:02
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Lennart. »

Ik heb net dit hele topic doorgelezen, voor een garage zijn prijzen als van www.mijnautoonderdelen.nl echt niet reëel, kijk maar hoe vaak een onderdeel net niet is, weer terug gaat. Of je hebt iets binnen een paar uur nodig dat kan niet via internet.
Dan komen de kosten van personeel bij de onderdelen leverancier. Die kunnen gewoon niet zo goedkoop leveren als een webshop.
Ik heb zelf een garage en de netto prijzen zijn hoger dan van de webshop.
Deze betaal ik graag omdat ik bijna 24/7 op mijn leverancier aan kan! En dat is voor de klant ook veel beter want als het werk vastloopt is het ook niet goed voor beide partijen!

Dus een webshop is leuk als je het zelf doet maar staat niet in verhouding tot waar de garage het mee moet doen.


Groeten!
Plaats reactie

Terug naar “Interieur problemen / vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten