Niks geen 'lesje voor de volgende keer' denk ik zo!gout schreef:Ik denk dat je bij de Vw dealer ook rond dat bedrag kwijt was maar dan had je wel een dealer stempel wat toch net een meerwaarde heeft plus dat er ook gekeken word of er update's/modificatie's zijn aan de auto.
Maar je hebt het nu al gedaan dus les voor de volgende keer
Mvg
Ik ben nml uiteindelijk erg tevreden met mijn genomen keus. Bij de VW dealer hadden ze nml mijn Golf helemaal niet eens geïnspecteerd voor hetzelfde bedrag (dus de oliewissel+alle filters+remvloeistof waar ik in eerste instantie voor kwam). Voor die ' inspectie' moest ik al 140,- euro meer betalen (en jaja daar zat dan wel mobiliteitsgarantie bij, maar ik heb al anwb).
Dus dan had ik nu hoogstwaarschijnlijk nog steeds rondgereden met een gescheurde ashoes, slechte remblokken en verrotte spatplaten en had ik er pas achter gekomen als het mogelijk gevaarlijk/erger/te laat zou zijn omdat ik bij VW waarschijnlijk niet gekozen had voor de 140,- meer kostende beurt waarbij ze deze inspectie zouden doen...
Ook lees je hieronder ook van mensen als Race Eend en Spuugemmer dat bij VW dealers nou ook niet echt bepaald ' vaklui' aan je auto sleutelen bij simpele onderhoudsbeurten. Dit matched met verhalen van een andere kennis van mij, welke monteur is bij VW. Hij verteld ook hoe leerlingen staan te ' oefenen' op je auto.
Van die kleine dingen als dat ze bij je beurt gewoon echt alles nalopen, een kloddertje vet op scharnieren en dergelijk smeren, je accu even opmeten en bijladen, etc etc. zijn een hoop waard! Dat is bij mij nu gebeurd en door hun inspectie kwamen er wat dingen naar boven (de remblokken, spatplaten en ashoes), die hebben ze netjes vervangen en misschien ben ik uiteindelijk niet goedkoper uit dan bij VW, maar ik weet dat het sowieso ook nooit duurder zal zijn, dat het goed is gebeurd en dat bijv het brandstoffilter wel netjes is vervangen, wat ze bij VW zogenaamd niet eens hoefden (omdat het niet in de computer staat, pffff)
Bij inruil van mijn auto zal het echt niet uitmaken of er een stempel van VW of een stempel van een vakgarage staat.
Er is bij inruil van mijn vorige auto's nog nooit bij de onderhandelingen gevraagd naar het onderhoudsboekje. Je geeft gewoon mondeling aan dat je netjes alle beurten hebt laten doen en komt dan uiteindelijk tot een akkoord.
Ik heb ooit eens een filmpje gezien waar er allemaal verstopte camera's in een auto gingen en ze deze voor onderhoud bij de dealer brachten, daar zag je hoe idioot snel (lees te snel) een jong pikkie ff de filters en olie vervingen en ze geen klap extra deden/bekeken.
Vervolgens brachten ze diezelfde auto bij diverse vakgarages en zag je dat daar veel nauwkeuriger werd gekeken naar de gehele staat van de auto en er dingen ingevet werden.
Ik zeg dus niet dat de dealer(s) niet goed zijn. Ik heb zelf enorm goede ervaringen met mijn dealer (VW Muntstad en VW Hoogenboom) toen ik nog in de voorkeursselectie garantie zat. Maar nu mijn auto wat ouder is (2005) voel ik me gewoon prettiger bij een vakgarage.
Als ik een nieuwe/nieuwere VW zou hebben, dan zou ik hem zeer zeker ook gewoon bij de VW dealer laten onderhouden.
Waar ik echter slecht tegen kan is dat ze bij VW niet echt 'met je mee denken' als het om een kostenbewuste beurt gaat. Zo kon ik geen combinatie voor elkaar krijgen met bijv een 15.000k beurt maar dan met betere olie ipv de 10W40 die ze gebruiken en ik wilde er een brandstoffiterwissel bij en een full check. Dat kunnen ze gewoon niet handelen omdat dat niet in de computer verwerkt kan worden. Ik kon kiezen voor de longlife beurt met alles erop en eraan a 140,- meer of de goedkope 15k beurt. Een combinatie was niet mogelijk.