Pagina 3 van 3
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 18:40
door Chris5gti
edit
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 19:10
door ErikGTI
Roderik schreef:
Daarom wordt de BMW 1M (toch een serieuze rijdersauto) alleen met handbak geleverd.
Waarop baseer je trouwens dat een DSG een veel betere oplossing is? Beter in welke zin?
Als je Heel Erg goed zoekt zul je wel meer " vergissingen " vinden ..trouwens ik kan me nog een BMW 315 herineren...
Je hoeft maar even te googlen op DSG en je krijgt een veel beter technisch antwoord dan ik je kan geven...maar zoek het in de ultieme overbrenging wat zorgt voor EN een langere levensduur EN een sneller opschakelen EN voor de rest voortaan een comfortabelere rit als je even niet naar de supermarkt wilt racen alsof je leven er van afhangt.....
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 19:40
door 73GTI
google zij dit op mijn zoekopdrachten.
probleem handbak volkswagen: 43.500 hits
probleem DSG volkswagen: 1.870.000 hits
mvg lex
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 19:57
door Chris5gti
73GTI schreef:google zij dit op mijn zoekopdrachten.
probleem handbak volkswagen: 43.500 hits
probleem DSG volkswagen: 1.870.000 hits
mvg lex
Dat zegt genoeg denk ik over de oh zo lange levensduur en betrouwbaarheid . Kan ook niet goed gaan met die elektronica ..
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 20:03
door Bootje_Ronald
73GTI schreef:google zij dit op mijn zoekopdrachten.
probleem handbak volkswagen: 43.500 hits
probleem DSG volkswagen: 1.870.000 hits
mvg lex
Da's makkelijk te verklaren...Kijk eens naar de wereldproductie automaten vs handbak. Zo'n beetje 70 tot 80% van de wereldproductie is automaat. In de US bijvoorbeeld kunnen ze geen eens 'stick shiften'. Daar gaat vanuit de EU dan ook maar een handjevol handbakken heen en het gros automaat...Amerikaanse en Aziatische markt is zo enorm groot, daar verzuipen wij als Europa als kikkernatie-tje in...

Daar rijden o.a. behoorlijk wat VW 'Rabbit's' rond...
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 20:11
door Chris5gti
allleen vw heeft dsg, bij andere merken heet het anders dus die resultaten krijg je niet als je bij google dsg intypt . En daarbij rijden de amerikanen meerstal iets grotere autos dan vw .
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 20:21
door 73GTI
Bootje_Ronald schreef:73GTI schreef:google zij dit op mijn zoekopdrachten.
probleem handbak volkswagen: 43.500 hits
probleem DSG volkswagen: 1.870.000 hits
mvg lex
Da's makkelijk te verklaren...Kijk eens naar de wereldproductie automaten vs handbak. Zo'n beetje 70 tot 80% van de wereldproductie is automaat. In de US bijvoorbeeld kunnen ze geen eens 'stick shiften'. Daar gaat vanuit de EU dan ook maar een handjevol handbakken heen en het gros automaat...Amerikaanse en Aziatische markt is zo enorm groot, daar verzuipen wij als Europa als kikkernatie-tje in...

Daar rijden o.a. behoorlijk wat VW 'Rabbit's' rond...
oke, krijg je 1.500.000 hits cadeau.
dan is het nog een groot verschil
mvg lex
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 21:20
door yal
De DSG7 is echt een waardeloos f*ck ding , zeker i.c.m. een 1,8 TSI , daar hebben we de auto binnen de fabrieksgarantie voor weggedaan.
Over mijn DSG6 ben ik wel tevreden , alleen de levensduur ben ik huiverig voor.
Hoor wel vaker dat ook deze bakken kapot gaan.
Irritant is dat de DSG6 met koude motor bij het nemen van een bocht ineens een tandje terug gaat en de motor op toeren jaagt

Dan flipper ik snel een versnelling verder , maar ruk is 't wel.......
Volgende wordt gewoon weer een manuele 6 , heb ik in mijn Bora ook en na 12jaar nooit gezeik gehad (iedere 100.000km nieuwe bakolie).
Grt Yal
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 21:26
door Bootje_Ronald
Ik wil helemaal geen cadeautjes...Pas over een paar dagen...
Manual
Dsg:
Scheelt 1,8mln...

Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 21:35
door Roderik
Blijft een leuk topic...
Ik blijf van mening dat je gevoel voor techniek moet hebben om goed met een handbak te kunnen rijden.
Bij DSG is het gewoon gas intrappen en af en toe aan die hendel trekken. Komt geen gevoel meer bij kijken, geen tikje tussengas geven bij terugschakelen (dat doet de computer voor je) etc...
DSG zal dus voor de techniek het beste systeem zijn, daar twijfel ik ook niet aan. Er is namelijk geen kans dat een noob de boel sloopt. Maar ik wil zoveel mogelijk bij het proces autorijden betrokken zijn. Dat houd dus ook in dat ik graag zelf schakel

Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 21:57
door ED60Letzebuerg
Ja maar hoelang bestaat de handbak vergeleke met de DSG bak

Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 22:00
door Patrick B
We kunnen wel aan de gang blijven.
DSG heeft fanboys
Net zo als de fanboys van handbakken.
Elke bak heeft zijn voordelen en nadelen
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 22:07
door ED60Letzebuerg
Type anders even in:
GTI probleem DSG
en
GTI probleem handbak
(even wat meer op de GTI gericht)
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 22:13
door 73GTI
Bootje_Ronald schreef:Ik wil helemaal geen cadeautjes...Pas over een paar dagen...
Manual
Dsg:
Scheelt 1,8mln...

oke jou waarheid

maar:
van de ongeveer 24mln+ golfjes die er verkocht zijn(1974-nu), zijn er 20mln geleverd met handbak en 4mln met dsg(toch weer een cadeautje

)
als je nu procentueel gaat kijken komt de handbak(al 38jaar leverbaar) er goed af met 3.540.000 hits
tegen dsg(pas 8 jaar leverbaar) 1.730.000hits
mvg lex
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 22:37
door FGT
Draait dit topic zometeen niet uit wie de grootste *** heeft

Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 22:55
door Bootje_Ronald

Je zou het bijna wel denken...Kan je het niet winnen op absolute aantallen (topic heet schakel of dsg en niet GTi schakel of dsg), dan verbuigen we de 'spelregels' gewoon...
Ik zie de humor er wel van in...Zo blijven we lekker bezig toch? Zoals eerder gezegd zal iedereen blij met z'n eigen keuze zijn, en dat is toch hetgeen wat uiteindelijk telt?
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 23:04
door FGT
Inderdaad. Als je zelf maar tevreden bent met je gemaakte keuze!
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 21 dec 2012, 23:54
door staffpride
Doe mij maar een variomatic
Net zo hard vooruit als achteruit, en niet kapot te krijgen
Maar ff serieus, heb tot nu toe altijd handbak gereden en nu sinds een jaar DSG.
Tot nu toe nog geen problemen gehad met de dsg
Met de handbakken heb ik de volgende problemen gehad.
-Golf 2 GTI 16v een keer de bak moeten reviseren door lekke keerringen (120000 km), was een kwaal van de 2y bak van de 16V
-Corrado vr6 heb ik de koppeling moeten vervangen omdat die der uit lag bij 140000 km ongeveer.
-Golf IV GTI 1.8T 20V Koppeling moeten vervangen bij 80000 km
-Transporter t3 en t4 ook koppelingen moeten vervangen bij lage km standen. Zal rond de 60000 km zijn geweest. Ze gaan er namelijk voor de 100000 al weer uit bij ons
Dus wat betreft problemen heb ik met handbakken ook genoeg gehad
Ben wel tevreden over de DSG, alleen jammer dat hij soms net wat anders doet als wat ik wil, maar dan zet je hem in manueel en heb je het zelf in de hand.
Rij er pas een jaar mee, dus weet niet wat me nog te wachten staat (hoop niks

) en zodoende te kort om er een objectief oordeel over te geven.
Ik ben dus van mening dat je pas over iets kan oordelen als je het zelf uitvoerig "getest" en ondervonden hebt.
En als je op internet gaat zoeken kom je natuurlijk altijd de problemen tegen. Dat geld natuurlijk niet alleen voor auto's, maar voor alles.
Bijvoorbeeld de meningen over bepaalde smartphones die zelfs nog niet uit zijn en waar iedereen al een mening over heeft terwijl ze hem nog nooit in der handen hebben gehad

Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 22 dec 2012, 00:28
door FGT
Net zo hard vooruit als achteruit, en niet kapot te krijgen
Zoals een Daf 66!!
Re: Schakel of DSG?
Geplaatst: 22 dec 2012, 11:22
door 73GTI
staffpride schreef:Doe mij maar een variomatic
Net zo hard vooruit als achteruit, en niet kapot te krijgen
Maar ff serieus, heb tot nu toe altijd handbak gereden en nu sinds een jaar DSG.
Tot nu toe nog geen problemen gehad met de dsg
Met de handbakken heb ik de volgende problemen gehad.
-Golf 2 GTI 16v een keer de bak moeten reviseren door lekke keerringen (120000 km), was een kwaal van de 2y bak van de 16V
-Corrado vr6 heb ik de koppeling moeten vervangen omdat die der uit lag bij 140000 km ongeveer.
-Golf IV GTI 1.8T 20V Koppeling moeten vervangen bij 80000 km
-Transporter t3 en t4 ook koppelingen moeten vervangen bij lage km standen. Zal rond de 60000 km zijn geweest. Ze gaan er namelijk voor de 100000 al weer uit bij ons
Dus wat betreft problemen heb ik met handbakken ook genoeg gehad
Ben wel tevreden over de DSG, alleen jammer dat hij soms net wat anders doet als wat ik wil, maar dan zet je hem in manueel en heb je het zelf in de hand.
Rij er pas een jaar mee, dus weet niet wat me nog te wachten staat (hoop niks

) en zodoende te kort om er een objectief oordeel over te geven.
Ik ben dus van mening dat je pas over iets kan oordelen als je het zelf uitvoerig "getest" en ondervonden hebt.
En als je op internet gaat zoeken kom je natuurlijk altijd de problemen tegen. Dat geld natuurlijk niet alleen voor auto's, maar voor alles.
Bijvoorbeeld de meningen over bepaalde smartphones die zelfs nog niet uit zijn en waar iedereen al een mening over heeft terwijl ze hem nog nooit in der handen hebben gehad

was mijn eerste auto een daf 33 variomatic.
dus als ik het goed lees heb je maar 1 keer een handbakprobleem (golf 2 gti) gehad.
want versleten koppelingsplaten zijn geen probleem/defect.(remmen slijten ook is toch ook geen probleem/defect)
zelf 12jaar in de transport gezeten zeker 1mln km gemaakt nog nooit een versletenkoppeling gehad.(tdi's hebben ook wel koppel)
tip: als je wegrijd in zijn 1, oplatenkomen met 1100/1500 toeren als je pedaal weer helemaal los is, dan pas geef je gas.(zo slipt hij nauwelijks) nadeel je wint geen 1 stoplichtsprintje maar je koppeling gaat 3ton mee.
mvg lex