Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX
Ondertussen een mail gestuurd met het volgende naar Lynx:
• Timvgti [Golf mk5 GTI] -> KATMOD
• Stefz0r [Golf mk5 GTI] -> KATMOD en mogelijk andere sierstukken
• Schipperssss [Passat CC 1.8tsi] )KATMOD op de 1.8tfsi
• Mister S [Golf mk5 GTI] -> KATMOD en mogelijk andere sierstukken en andere middendemper
• rieshammer [Golf mk6 GTI] -> KATMOD
Correct heren??
• Timvgti [Golf mk5 GTI] -> KATMOD
• Stefz0r [Golf mk5 GTI] -> KATMOD en mogelijk andere sierstukken
• Schipperssss [Passat CC 1.8tsi] )KATMOD op de 1.8tfsi
• Mister S [Golf mk5 GTI] -> KATMOD en mogelijk andere sierstukken en andere middendemper
• rieshammer [Golf mk6 GTI] -> KATMOD
Correct heren??
Goe bezig Tim!
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Op het Engelse forum lees ik trouwens nog steeds bijzonder veel goeds over de 'precat removals'.
Ook lees je dat menigeen meld dat zijn GTI zuiniger erdoor is geworden, wat natuurlijk altijd welkom is.
Belangrijkste is echter dat ik veel lees hoe bijzonder veel beter/eerder de motor bij een ieder oppakt na de katmod.
Ook komt men in het algemeen keurig door de (in Engeland geldende) APK keuringen, dus dat mag het probleem ook niet zijn.
Over het motormanagementlampje bij koud weer/koude motor heb ik helaas nog niet veel meer gehoord/gelezen, dus ben nog steeds benieuwd hoe groot de kans daar nou op is...
Ook hier nog even een mooie test, die gedaan is voor en na het verwijderen van de voorkat:
"I drove the car today and did about ten 3rd gear 80-120kmh pulls with 10Hz GPS + race chrono in my E7. Previously I have been hitting about 3.4s (best 3.36s). Now with decat average went down to 3.2s (best 3.16s). 0.2s might not sound like a lot but it does take a lot of power to get that down. There is clearly more power now.
The exhaust sound didnt change much. Change was hardly noticeable.. Lets see if I notice it more in daily driving. Car does seem to be reacting quicker now to gas pedal presses and breaks 2nd gear traction very easily."
Ook lees je dat menigeen meld dat zijn GTI zuiniger erdoor is geworden, wat natuurlijk altijd welkom is.
Belangrijkste is echter dat ik veel lees hoe bijzonder veel beter/eerder de motor bij een ieder oppakt na de katmod.
Ook komt men in het algemeen keurig door de (in Engeland geldende) APK keuringen, dus dat mag het probleem ook niet zijn.
Over het motormanagementlampje bij koud weer/koude motor heb ik helaas nog niet veel meer gehoord/gelezen, dus ben nog steeds benieuwd hoe groot de kans daar nou op is...
Ook hier nog even een mooie test, die gedaan is voor en na het verwijderen van de voorkat:
"I drove the car today and did about ten 3rd gear 80-120kmh pulls with 10Hz GPS + race chrono in my E7. Previously I have been hitting about 3.4s (best 3.36s). Now with decat average went down to 3.2s (best 3.16s). 0.2s might not sound like a lot but it does take a lot of power to get that down. There is clearly more power now.
The exhaust sound didnt change much. Change was hardly noticeable.. Lets see if I notice it more in daily driving. Car does seem to be reacting quicker now to gas pedal presses and breaks 2nd gear traction very easily."
- Gti-Mar
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Contacteer:
Dat lampje houdt me nog tegen Tim,als dat nou gegarendeerd weg zou blijven was ik erbij,goed bezig btw 

Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Ik heb er net naar gevraagd en alle Engelsen hebben er nooit last van gehad. Zie hier:Gti-Mar schreef:Dat lampje houdt me nog tegen Tim,als dat nou gegarendeerd weg zou blijven was ik erbij,goed bezig btw
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 37.45.html
Op pagina 3 staat mijn vraag.
Ook lees je dus véél positiefs over eerder oppakken, langer aanhouden en 5pk extra op dyno.
-
- Type auto: Passat CC TSI
Is goed tim. Ben benieuwd naar de datum(s).
- Mister s
- Type auto: Golf mk5 gti dsg
Klinkt allemaal goed Tim! En relax dat je dit allemaal wil regelen.Timvgti schreef:Ik heb idd ook DSG. De plofjes kun je goed oproepen (bij warme motor) als je bijv zelf bij zo'n 3000rpm doorschakeld, dan doet hij het mooi hoorbaar.Mister s schreef:Dat zou ik wel graag willen doen. Jij hebt ook dsg toch? Ben benieuwd of die plofjes harder zijn bij jou en of ik het bij normaal rijgedrag niet te hard vind.Timvgti schreef:Klinkt echt goed Tom! Je kan die dag wel ff meerijden.
Gr. Tom
Maar als je hem gewoon in zijn D hebt staan en rustig rijdt, dus rustige ganwisselingen verzorgd, dan hoor je nauwelijks verschil met origineel. Bij gas los hoor je wel iets meer geborrel dan standaard, maar absoluut niet storend/vervelend.
Bij continue kruissnelheden (50, 80, 100, 120, 130) hoor ik maar miniscuul meer geluid en absoluut geen resonantie. Als de motor wat meer moet gaan werken (bijv. heveultje op, terwijl hij op cruise control staat), dan hoor je wel wat meer geluid dan voorheen.
In tunnels/geluidswallen/geluidsreflecterende delen is het wel een groot feest en precies waarop je zit te wachten. De ramen open is helemaal genieten. Ben benieuwd hoe het klinkt als je hem voorbij hoort komen.
Kortom: Extra fun op afroep, maar als je rustig wil cruisen dan hoor je ook amper wat extra.
We kunnen het bij Lynx wel ff testen en erover brainstormen heren!
Gr. Tom
- Gti-Mar
- Contacteer:
Hmmmm,i think about it...heb je al opties qua data?Timvgti schreef:Ik heb er net naar gevraagd en alle Engelsen hebben er nooit last van gehad. Zie hier:Gti-Mar schreef:Dat lampje houdt me nog tegen Tim,als dat nou gegarendeerd weg zou blijven was ik erbij,goed bezig btw
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 37.45.html
Op pagina 3 staat mijn vraag.
Ook lees je dus véél positiefs over eerder oppakken, langer aanhouden en 5pk extra op dyno.
Ik ga wel na Rieshammer dan

Mvg Marco
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Tegen mijn vrouw heb ik niets gezegd over de middendemper en zij heeft al een aantal keren gereden (meegereden en zelf gereden) en nooit een opmerking gemaakt over (te veel) lawaai. Als we ergens langs gaan bij vrienden b.v. hoor je wel vaak "we hoorden je al aankomen", maar dat geluid wordt altijd gelinkt aan een GTI (in de trant van "dat hoort bij een GTI")
.
Dit even voor de twijfelaars.

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Mister s
Jullie halen me steeds meer overEdition30 schreef:Tegen mijn vrouw heb ik niets gezegd over de middendemper en zij heeft al een aantal keren gereden (meegereden en zelf gereden) en nooit een opmerking gemaakt over (te veel) lawaai. Als we ergens langs gaan bij vrienden b.v. hoor je wel vaak "we hoorden je al aankomen", maar dat geluid wordt altijd gelinkt aan een GTI (in de trant van "dat hoort bij een GTI").

Heb jij ook een Simons middendemper? Welke maat moet je eigenlijk kiezen? Zag ronde en ovale dempers op internet staan met verschillende maten.
Gr. Tom
- Edition30
Yep, een ronde Simons middendemper van Lynx, zie mijn post van eind december.
Gr. Renco
- Mister s
Na wat zoeken heb ik je post gevonden. In het begin heb jij wel een beetje getwijfeld nietwaar? Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is maar op dit moment klinkt de Gti iets te braaf. Maar het moet absoluut geen zwaar opvallende auto worden zoals sommige Honda Civic rijders.Edition30 schreef:Yep, een ronde Simons middendemper van Lynx, zie mijn post van eind december.
Een golf 6 Gti vind ik standaard al beter klinken dan de 5, ik las bij een andere gebruiker dat hij na deze demper toch weer terug wilde naar de originele demper. Was hem toch iets te hard, hij heeft een Golf 6 gti. De Golf 5 rijders lijken meer tevreden te zijn na de Simons demper.
@ Edition30 & Tim; kosten voor cat verwijderen zijn ongeveer €60 maar wat hebben jullie moeten betalen voor de Fox sierstukken 80mm en de Simons demper + montage??
Gr Tom
- Edition30
Sorry voor het zoekwerk Tom, ik was ervan uitgegaan dat dit het zelfde Topic was. Nu was het inderdaad even zoeken, zeker ook omdat het onderwerp "eindtips" bij de Golf VI staat (zou eigenlijk wel mogen worden verplaatst naar "uitlaat" daar het over de V en de VI gaat en uiteraard over de uitlaat, maar dat is aan de topicstarter)."Mister s schreef:
Na wat zoeken heb ik je post gevonden. In het begin heb jij wel een beetje getwijfeld nietwaar? Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is maar op dit moment klinkt de Gti iets te braaf. Maar het moet absoluut geen zwaar opvallende auto worden zoals sommige Honda Civic rijders.
Een golf 6 Gti vind ik standaard al beter klinken dan de 5, ik las bij een andere gebruiker dat hij na deze demper toch weer terug wilde naar de originele demper. Was hem toch iets te hard, hij heeft een Golf 6 gti. De Golf 5 rijders lijken meer tevreden te zijn na de Simons demper.
@ Edition30 & Tim; kosten voor cat verwijderen zijn ongeveer €60 maar wat hebben jullie moeten betalen voor de Fox sierstukken 80mm en de Simons demper + montage??
Gr Tom
Net zoals jij, heb ik ook erg getwijfeld, wilde ook geen "Civic-geluid". En wat ook belangrijk was, was het feit dat ik op de autosnelweg normaal moest kunnen rijden en dus niet constant werd opgezadeld met een partij lawaai. Resultaat is nu dat de auto zeker geen "Civic" geluid maakt en dat op de autosnelweg normaal is te rijden (gasgeven levert natuurlijk wel meer geluid op). In de bebouwdekom is er nu een lekker geluid bij het optrekken / afremmen. En dat met de wetenschap dat als het helemaal niet bevalt/zat bent/of b.v. bij inruil, de oude demper gewoon weer heel simpel terug kan worden geplaatst tegen geringe kosten.
Erik heeft inderdaad de originele demper terug laten zetten, reden hiervoor was dat er bij de auto van Erik een resonantie aanwezig was die precies op autosnelweg snelheid zat. Erik heeft een (nieuwe) VI, dus mogelijk had het daarmee te maken.
Wat betreft de prijzen kan ik je verwijzen naar de groupbuy in het vorige topic (

Succes met de keuze.
Bedenk dat het simpel en goedkoop is terug te draaien en dat is niet met alle keuzes in het leven.

Gr. Renco
- Mister s
@ Edition30; met het terugplaatsen van de demper heb je gelijk. Is ook eigenlijk zo gedaan.
Ook heb ik even het forum afgespit naar prijzen en ik kom op het volgende; €60 cat mod.
€110 - €150 andere siertips
€130 andere middendemper
Totaal dus tussen €300 en 340 inclusief montage. Maar ik zal eerst even op Tim wachten.
Gr Tom
Ook heb ik even het forum afgespit naar prijzen en ik kom op het volgende; €60 cat mod.
€110 - €150 andere siertips
€130 andere middendemper
Totaal dus tussen €300 en 340 inclusief montage. Maar ik zal eerst even op Tim wachten.
Gr Tom
Haha ik precies hetzelfde!!!Edition30 schreef:Tegen mijn vrouw heb ik niets gezegd over de middendemper en zij heeft al een aantal keren gereden (meegereden en zelf gereden) en nooit een opmerking gemaakt over (te veel) lawaai. Als we ergens langs gaan bij vrienden b.v. hoor je wel vaak "we hoorden je al aankomen", maar dat geluid wordt altijd gelinkt aan een GTI (in de trant van "dat hoort bij een GTI").
Ik heb ook enkel over de nieuwe sierstukken verteld en het is haar nog nooit in negatieve zin opgevallen. Laatst zei ze wel tijdens het rijden dat ze dat geluid bij overschakelen (dsg) zo gaaf vond en toen ik hem 's ochtends een x startte zei ze dat hij wat donkerder klonk, maar ze vond het mooi. Op lange ritten/cruise control valt haar niks op. Kortom precies zoals je zou willen.
In parkeergarages lok ik het wel uit (de dsg in manuele stand zetten en dan flink op het gas en steeds net bij 3000rpm overschakelen en loslaten) en dan kijkt iedereen wel naar me. Maar dan klinkt het gewoon echt gaaf en niet 'puberig/civic achtig').
@Mister S, ik heb nog niks gehoord van Lynx maar ik maak jouw wensen kenbaar.
- Edition30
En zo`n auto wil jij nu inruilen.Timvgti schreef:[quote
....................................................................Kortom precies zoals je zou willen.
In parkeergarages lok ik het wel uit (de dsg in manuele stand zetten en dan flink op het gas en steeds net bij 3000rpm overschakelen en loslaten) en dan kijkt iedereen wel naar me. Maar dan klinkt het gewoon echt gaaf en niet 'puberig/civic achtig').

Gr. Renco
Haha ik twijfel....Edition30 schreef:En zo`n auto wil jij nu inruilen.Timvgti schreef:[quote
....................................................................Kortom precies zoals je zou willen.
![]()

Gisteren heeft mijn buurman toevallig een Audi A1 nieuw gekocht (en daar heb ik dus ook interesse in). Vandaag mijn Mk5 ernaast geparkeerd en hij is toch wel een stuk dikker/groter.
Ook eea aan wijze gesprekken met vriend van me (spuugemmer) gehad en misschien is nog een jaar erin rijden, ook qua afschrijving, slimmer (voor zover dit soort auto's kopen en verkopen überhaupt slim genoemd mag worden).
Dus misschien rij ik toch lekker door. Want hij is idd 100% goed.
Dan wil ik wel alsnog xenon koplampen, katmod en een subwoofer haha!
Hie de mailwisseling:
Beste Raymond,
Als je dezelfde prijzen voor de sierstukken en de Simons middendemper aan wil houden als de vorige keer, dan zijn de forumleden die daar gebruik van willen maken je denk ik erg dankbaar!
Ik ga aan hun vragen welke sierstukken ze wensen en stuur dat, samen met hun kentekens naar jou door. Aan de hand daarvan kunnen we (kijkende naar de duur van bestelling sierstukken) wel een datum prikken?
Is het een idee om sowieso bij de katmod bij iedereen een verlengpijpje te plaatsen? Wat kost dat? Want dan voorkomen we sowieso het motormanagementslampje toch?
Of eerst even de eerste testen zonder dat pijpje en adh daarvan de pijpjes alsnog wel/niet plaatsen?
Gr.
Tim
Op 16 jan. 2013 om 16:20 heeft "Lynx Car Design" <info@lynxcardesign.nl> het volgende geschreven:
Hoi,
Ik heb even navraag gedaan voor de pakking. De 60€ gaat lukken.’
Je hebt al een mooi lijstje. Dat is wel een dag werk, maar moet wel lukken. Kan ik dezelfde prijzen aanhouden als de laatste keer.
Eventueel graag het kenteken doorgeven van de auto’s die het willen doen zodat ik zeker weet dat we de goede pakking bestellen.
Dat het lampje gaat branden zou met de kou goed kunnen. Eventueel een sell-fix (verlengpijpje) plaatsen bij de tweede lambda zou dat probleem moeten oplossen.
Gr.
Raymond
Laten jullie aan me weten wat jullie voor sierstukken en middendemper wensen heren??
De 'sell-fix' lijkt me wel heel interessant! Fijn dat Raymond hier zelf mee komt.
Beste Raymond,
Als je dezelfde prijzen voor de sierstukken en de Simons middendemper aan wil houden als de vorige keer, dan zijn de forumleden die daar gebruik van willen maken je denk ik erg dankbaar!
Ik ga aan hun vragen welke sierstukken ze wensen en stuur dat, samen met hun kentekens naar jou door. Aan de hand daarvan kunnen we (kijkende naar de duur van bestelling sierstukken) wel een datum prikken?
Is het een idee om sowieso bij de katmod bij iedereen een verlengpijpje te plaatsen? Wat kost dat? Want dan voorkomen we sowieso het motormanagementslampje toch?
Of eerst even de eerste testen zonder dat pijpje en adh daarvan de pijpjes alsnog wel/niet plaatsen?
Gr.
Tim
Op 16 jan. 2013 om 16:20 heeft "Lynx Car Design" <info@lynxcardesign.nl> het volgende geschreven:
Hoi,
Je hebt al een mooi lijstje. Dat is wel een dag werk, maar moet wel lukken. Kan ik dezelfde prijzen aanhouden als de laatste keer.
Eventueel graag het kenteken doorgeven van de auto’s die het willen doen zodat ik zeker weet dat we de goede pakking bestellen.
Dat het lampje gaat branden zou met de kou goed kunnen. Eventueel een sell-fix (verlengpijpje) plaatsen bij de tweede lambda zou dat probleem moeten oplossen.
Gr.
Raymond
Laten jullie aan me weten wat jullie voor sierstukken en middendemper wensen heren??
De 'sell-fix' lijkt me wel heel interessant! Fijn dat Raymond hier zelf mee komt.
Ik twijfel nog welke eindpijpjes het moeten worden.... tussen Milltek en Fox, omdat ik eigenlijk ook niet weet wat er verder mogelijk/mooi is.
Hebben jullie goede voorbeelden om de keuze wat makkelijker te maken? En zit er (veel) prijsverschil tussen deze tips?
Verder mooi dat de prijzen van de kat mod hetzelfde zijn als de vorige keer! Goed geregeld Tim.
Dat pijpje is voor mij geen must, ik wil in het voorjaar toch richting JD gaan.
Hebben jullie goede voorbeelden om de keuze wat makkelijker te maken? En zit er (veel) prijsverschil tussen deze tips?
Verder mooi dat de prijzen van de kat mod hetzelfde zijn als de vorige keer! Goed geregeld Tim.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Gti-Mar
- Contacteer:
Hmmmm,nu wordt het toch nog interessant,gezien Raymond het evt op kan lossen middels een Sell-fixTimvgti schreef:Hie de mailwisseling:
Beste Raymond,
Gr.
Tim
Hoi,
Gr.
Raymond
Tim zet mij er o.v.b.maar bij

Mvg Marco
-
- Type auto: Passat CC TSI
Mooi dat er idd mee gedacht wordt met ons, zo oplossing vind ik wel wat heb ook geen zin in een brandent lichtje op mij dashboard.
PB voor tim.
PB voor tim.
- Mister s
Mooi geregeld allemaal! Ik wil wel hetzelfde als Tim heeft gedaan dus een Simons middendemper, fox 80mm sierstukken en dan met hetzelfde design als de originele sierstukken. En dan ook nog de cat mod met verlengpijpje (geeft net wat meer zekerheid mbt het brandende lampje op t dashboard)
Ik pb mijn kenteken wel naar Tim.
Ik zie de data wel voorbij komen!
Gr. Tom
Ik pb mijn kenteken wel naar Tim.
Ik zie de data wel voorbij komen!
Gr. Tom
- Mister s
Ik heb even gekeken in een ander topic voor je. Hier staan een paar voorbeelden;Stefz0r schreef:Ik twijfel nog welke eindpijpjes het moeten worden.... tussen Milltek en Fox, omdat ik eigenlijk ook niet weet wat er verder mogelijk/mooi is.
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=300
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 1&start=50
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=100
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=125
Prijzen verschillen wel. Vanaf €110 inclusief montage. Ik wil zelf de 80mm fox met schuine afwerking (gelijk aan origineel)
Gr Tom
Behalve de prijsverschillen verwacht ik denk ik ook weer véél langere levertijden voor de milltek pijpjes. De Fox pijpjes waren veel vlotter binnen en staan nog steeds top op mijn mk5!
Ik ben overigens ook benieuwd naar de sell-fix pijpjes/mogelijkheid/kosten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben overigens ook benieuwd naar de sell-fix pijpjes/mogelijkheid/kosten.
Ik hou jullie op de hoogte.
De sell-fix schrijf je als CELLFIX. Google maar eens op afbeeldingen. Dan zien jullie zulke pijpjes. Ik ben benieuwd of dit idd DE OPLOSSING is (als uberhaupt het lampje wel gaat branden, want hoor van heel veel mensen dat ze het nog nooit gehad hebben).
Zou wel mooi zijn, want zo'n pijpje mag niet veel kosten.
Zou wel mooi zijn, want zo'n pijpje mag niet veel kosten.