Heeft vaak gewoon met milieu-eisen te maken. In Duitsland zijn de regels anders, dat is ook waarom de meeste GTI MK6 op kenteken de code hebben van een stationwagen. Was belastingtechnisch voordeliger voor de fabriek. Hoop bla bla, maar uiteindelijk altijd gaat het om geld.golfruud schreef:Vreemd, dit kreeg ik vandaag van VW Nederland.black gti schreef:Very nice Ron
Wanneer ga je rijden?
Vandaag een belletje van de dealer gehad advies geen 19 inch met panoramadak
Ivm verzekering en garantie
Dus helaas 19 inch proberen te annuleren
Beste Ruud,
Dit heeft te maken met het hogere gewicht en de bijbehorende consequenties voor de CO2 uitstoot. Je kunt eventueel achteraf de gewenste 19" velgen monteren.
Ik hoop dat je vraag zo beantwoord is.
Dus volgens hun kan het wel. ???
Wie - wanneer rijdt de eerste GTI VII?
- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Re: Wie - wanneer rijdt de eerste GTI VII?
Groeten, Nico
Dit heeft inderdaad te maken met de C02 uitstoot en de daarbij behorende BPM-waarde. Omdat je met een panorama dak en met 19" velgen een (theoretische) hogere uitstoot krijgt kan maar een van deze twee toegepast worden, wil je nog binnen de grenzen blijven van een (redelijke) uitstoot. Een auto met hogere uitstoot in de markt zetten kan voor een merk van allerlei consequenties hebben verschillend per land.NICO! schreef:Heeft vaak gewoon met milieu-eisen te maken. In Duitsland zijn de regels anders, dat is ook waarom de meeste GTI MK6 op kenteken de code hebben van een stationwagen. Was belastingtechnisch voordeliger voor de fabriek. Hoop bla bla, maar uiteindelijk altijd gaat het om geld.golfruud schreef:Vreemd, dit kreeg ik vandaag van VW Nederland.black gti schreef:Very nice Ron
Wanneer ga je rijden?
Vandaag een belletje van de dealer gehad advies geen 19 inch met panoramadak
Ivm verzekering en garantie
Dus helaas 19 inch proberen te annuleren
Beste Ruud,
Dit heeft te maken met het hogere gewicht en de bijbehorende consequenties voor de CO2 uitstoot. Je kunt eventueel achteraf de gewenste 19" velgen monteren.
Ik hoop dat je vraag zo beantwoord is.
Dus volgens hun kan het wel. ???
Als je ofwel de velgen ofwel het dak doet is er nog niks aan de hand. Ga je beide monteren dan zul je net een bepaalde CO2 grens overschrijden waar VW niet aan mee wil doen, waarop zij vervolgens zeggen dat niet kan.
Als je beide wil hebben dus gewoon lekker eentje met panorama dak bestellen en zelf de velgen later monteren.
Wat hier boven staat heb ik trouwens vernomen van Louwman (importeur Toyota, Suzuki, Lexus, Morgen en nog vele andere merken). Daar hadden we namelijk precies het zelfde probleem met een Prius met panorama dak waar ook geen grotere velgen op gemonteerd zoude mogen worden vanaf de fabriek.
Wie de eerste GTI gaat rijden is nu bekend
Ik moet helaas wachten tot volgende week zaterdag. Kon hem eerder ophalen alleen door mijn werk was dit niet mogelijk
Aftellen!

Ik moet helaas wachten tot volgende week zaterdag. Kon hem eerder ophalen alleen door mijn werk was dit niet mogelijk

Aftellen!