Prijs van een golf 5 gti.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Re: Prijs van een golf 5 gti.

Bericht door NICO! »

Gaat ie lekker gasten? Moet dit nou echt? Niet iedereen is zo goed op de hoogte van deze dingen, maar dan hoeven we hem nog niet belachelijk te maken toch?
Groeten, Nico
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Hij vraagt om advies dan krijgt hij die, dat het veel geld is voor een kaal hok.
En krijgt die tips over een mooi alternatief krijgen we de wind van voren dan kan die van mij zo een antwoord krijgen. Misschien moet hij z'n kop niet in het zand steken en nog eens goed lezen wat voorn advies hij krijgt.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
golf5gti2007
Type auto: Golf V Gti 2007mj08

Bericht door golf5gti2007 »

Die alternatieve die jullie zegen. Zijn mij niet naar het zin. Te veel km, niet in de buurt, historie klopt niet of het is import auto. En vroeg alleen wat jullie van de prijs vinden en vroeg niet om rand zaken. Dat jullie het een kaal hok vinden is mij best. Jullie hoeven er ook niet in te rijden of wel? Lijkt mij toch niet.
Heeft in een Golf 4 1.6 sr comfortline gereden. En nu in een hele mooie golf gti.
https://www.facebook.com/sjoerd.ybema
g-loudertje
Type auto: Porsche Boxster S

Bericht door g-loudertje »

Ga op je gevoel af. Bij twijfel ALTIJD weglopen. Ben daar meerdere keren de mist mee in gegaan.

De juiste komt vanzelf op je pad.
wehoo

Bericht door wehoo »

Ik zou het eerder rationeel dan emotioneel bekijken. :D
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Als je besluit toch al vast stond, snap ik het open van dit topic ook niet.
g-loudertje

wehoo schreef:Ik zou het eerder rationeel dan emotioneel bekijken. :D
Ja en nee. Al kan de auto op papier nog zo kloppend zijn, als het gevoel zegt niet doen ;)
Ben voordat ik mijn gti kocht bij een scirocco gaan kijken die op papier helemaal klopte maar iets zei me niet doen.
Nog steeds blij dat ik het toen niet heb gedaan en mijn huidige gti heb gekocht. Daar viel ik als een blok voor!
almardon
Type auto: Golf 7 gti

Bericht door almardon »

golf5gti2007 schreef:Die alternatieve die jullie zegen. Zijn mij niet naar het zin. Te veel km, niet in de buurt, historie klopt niet of het is import auto. En vroeg alleen wat jullie van de prijs vinden en vroeg niet om rand zaken. Dat jullie het een kaal hok vinden is mij best. Jullie hoeven er ook niet in te rijden of wel? Lijkt mij toch niet.
Je hebt helemaal gelijk trek je er niks van aan. Als jij nou een kale GTI voor bijna 16K wilt aanschaffen zou ik het vooral niet laten. gewoon doen!

PS 1 voordeel: je hebt geen alarm of bearlock nodig!
wehoo

Bericht door wehoo »

g-loudertje schreef:
Ja en nee. Al kan de auto op papier nog zo kloppend zijn, als het gevoel zegt niet doen ;)
Ben voordat ik mijn gti kocht bij een scirocco gaan kijken die op papier helemaal klopte maar iets zei me niet doen.
Nog steeds blij dat ik het toen niet heb gedaan en mijn huidige gti heb gekocht. Daar viel ik als een blok voor!
Gevoel is een erg subjectief onderwerp en door verschillende factoren beïnvloedbaar. Komt het dan eens goed uit, wordt het vaak toegeschreven aan het "gevoel" en wordt men in deze stelling bevestigd, terwijl het qua ratio nergens naar te herleiden is. Een auto koop je normaliter niet (alleen) van papier. Klanten die voornamelijk vanuit hun gevoel te werk gaan, zijn in het algemeen de makkelijkste (lees: meest beïnvloedbare) klanten. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
g-loudertje

wehoo schreef:
g-loudertje schreef:
Gevoel is een erg subjectief onderwerp en door verschillende factoren beïnvloedbaar. Komt het dan eens goed uit, wordt het vaak toegeschreven aan het "gevoel" en wordt men in deze stelling bevestigd, terwijl het qua ratio nergens naar te herleiden is. Een auto koop je normaliter niet (alleen) van papier. Klanten die voornamelijk vanuit hun gevoel te werk gaan, zijn in het algemeen de makkelijkste (lees: meest beïnvloedbare) klanten. ;)
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Toch zoeken mensen vaak bevestinging naar hun keuze. Dit is zeker beïnvloedbaar door verschillende factoren.
Tuurlijk kun je op andere gedachte gebracht worden door diverse feiten/praatjes van anderen.

Maar in dit geval kreeg ik de indruk dat hij de keuze stiekem al gemaakt had. Wens hem alsnog veel succes met de zoektocht naar een geschikt exemplaar die naar zijn zin is. :)
wehoo

Bericht door wehoo »

g-loudertje schreef:Toch zoeken mensen vaak bevestinging naar hun keuze. Dit is zeker beïnvloedbaar door verschillende factoren. Tuurlijk kun je op andere gedachte gebracht worden door diverse feiten/praatjes van anderen.
In vaktermen: cognitieve dissonantie.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
g-loudertje

Zo leer ik nog is wat :mrgreen:
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

@Schippers, die avatar :lol:
Golf 7R DSG Lapiz Blue
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Bericht door NICO! »

Als we iedereen gewoon in zijn waarde laten, dan is er toch niets aan de hand? Kleine moeite, groot plezier.
Groeten, Nico
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Nico ben ik met je eens maar als je dit tot terug leest is het om te janken. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo. Of eigenlijk altijd
Golf MK1 GTI
Gengar
Type auto: VW Golf 6 GTI

Bericht door Gengar »

Edition30 schreef:Je moet een auto kopen als je er een goed gevoel bij hebt (en het nodige hebt gecheckt). Eén of een paar duizend euro zou ik wel over hebben voor een auto met maar één eigenaar (zoals deze) en een goed verleden, zoals schadeverleden, km`s, staat van de auto enz. (gecheckt?).

Kan je die € 1.000 (of meer) niet aan korting krijgen en je eigen auto op een andere manier verkopen? Volgens mij zit er nog wel wat onderhandelingsruimte in.

Ter info:
Dit exemplaar is een standaard GTI (en dus t.o.v. een gewone Golf een aardige uitrusting) die ook geen armsteun voor heeft. Het betreft dan ook een Edition 60 uitvoering van PON en is uitgave van PON naar aanleiding van het 60-jarig bestaan. Overigens niet te verwarren met de Edition 240 (door PON geleverd aan het einde van de levens cyclus van de Golf V GTI en o.a. voorzien van een tamme chip van Abt) of de Edition 30 (een officiële fabrieksversie naar aanleiding van het 30-jarig bestaan van de GTI).
Je vergeet iets. De 60-jarig Edition kon je tevens ook uitbreiden met leren bekleding met rood sticksels, een golfbal als versnellingspook en een Pioneer Avic D3. Ik heb vroeger precies zo er een gehad van November 2007 in het kleur rood. De enigste wat ik nog als extra had genomen was een bluetooth module van de Pioneer avic-d3 en middenarmsteun. Toen ik hem ging ophalen kreeg ik ook een GTI horloge gratis erbij.
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

wehoo schreef:Klanten die voornamelijk vanuit hun gevoel te werk gaan, zijn in het algemeen de makkelijkste (lees: meest beïnvloedbare) klanten. ;)
Wat als je gevoel aangeeft, dat iemand je probeert te beïnvloeden?

"Gevoel" is niet alleen een "tunnelvisie opwekker" tijdens een verkooppraatje. Meestal is dat de hebberigheid van de mens die dat veroozaakt.
"Gevoel" is juist dat radartje die de signalen oppikt die minder overduidelijk zijn.
Noem het een instinct, noem het een zintuig, maar het is juist hetgeen wat je beschermt voor dat, wat niet uitgesproken is.

Mensen die beïnvloedbaar zijn, zijn eerder de mensen die weinig zelfvertrouwen hebben, materialistisch zijn, impulsief zijn, enz.

Daarbij komt nog eens kijken dat zowel de koper en de verkoper elkaar proberen te beïnvloeden. Beïnvloeden in de vorm van manipuleren.
Je "gevoel" is per slot van rekening ook je hulpmiddel, om de emoties op te vangen van de tegenpartij.
(om maar in het scenario van de verkoop te blijven :mrgreen: )
Afbeelding
golf5gti2007

almardon schreef:
golf5gti2007 schreef:Die alternatieve die jullie zegen. Zijn mij niet naar het zin. Te veel km, niet in de buurt, historie klopt niet of het is import auto. En vroeg alleen wat jullie van de prijs vinden en vroeg niet om rand zaken. Dat jullie het een kaal hok vinden is mij best. Jullie hoeven er ook niet in te rijden of wel? Lijkt mij toch niet.
Je hebt helemaal gelijk trek je er niks van aan. Als jij nou een kale GTI voor bijna 16K wilt aanschaffen zou ik het vooral niet laten. gewoon doen!

Er zit toevallig wel alarm op.
Heeft in een Golf 4 1.6 sr comfortline gereden. En nu in een hele mooie golf gti.
PaChaKoHa
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door PaChaKoHa »

golf5gti2007 schreef:
almardon schreef:

Er zit toevallig wel alarm op.
Maar die zou je niet nodig hebben...... :D
Alle gekheid op een stokje: je hebt een auto gevonden, advies gevraagd, deze ook gekregen.... Doe er je voordeel mee.... Of niet.......

Succes met beslissen.....

Groet,

Patrick
golf5gti2007

Ik heb inderdaad mijn beslissing genomen. Ik heb de gti gekocht. Ik haal hem dinsdagmiddag op. Hij krijgt nog een beurtje en komen nieuwe achterbanden omheen. Daar zaten wat droogte scheurtjes in. Ik wil wel een perfecte auto hebben voordat geld.
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

Gefeliciteerd en heel veel plezier met je aankoop. ;)
Afbeelding
PaChaKoHa
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door PaChaKoHa »

golf5gti2007 schreef:Ik heb inderdaad mijn beslissing genomen. Ik heb de gti gekocht. Ik haal hem dinsdagmiddag op. Hij krijgt nog een beurtje en komen nieuwe achterbanden omheen. Daar zaten wat droogte scheurtjes in. Ik wil wel een perfecte auto hebben voordat geld.
Hartelijk gefeliciteerd met je aankoop.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat je het virus te pakken krijgt en alle opties alsnog gaat op en inbouwen..... :D :D

Groet,

Patrick
golf5gti2007

Dat duurt nog wel even eerst maar eens lekker genieten van de auto. Maar er komt wel snel een armsteun in.
golf5gti2007

Vanmiddag de Gti opgehaald. Wat een fijne auto om in te rijden. Alleen al dat je na wordt gekeken. :lol:
morgen maar eens een rondje Friesland maken.
jaco
Type auto: Golf GTI Clubsport

Bericht door jaco »

golf5gti2007 schreef:Vanmiddag de Gti opgehaald. Wat een fijne auto om in te rijden. Alleen al dat je na wordt gekeken. :lol:
morgen maar eens een rondje Friesland maken.
Gefeliciteerd met de aankoop!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”