Pagina 3 van 3
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 26 aug 2011, 16:30
door MartijnGTI
Zie dit nu pas weer maar hier heb op de terugweg van de ringrit ook even lekker doorgetrokken, maar het werd al snel slecht weer en werd met de neus op de feiten gedrukt toen de een auto op de kop tegen de vangrail lag. Dan ga je wel wat rustiger aan doen, maar het is wel een lekker stukje weg!
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 23 jun 2012, 10:35
door Gies
Gies schreef:RobvR schreef:Gaaf filmpje Gies! Heb je de camera met een band of zoiets aan je hoofd gemonteerd? Tenminste daar lijkt het op.
Yep,

Dit lijkt mij ook wel een handig ding. KLIK HIER
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 29 jun 2012, 22:14
door Kremlin
als je weer eens op een zondag ochtend gaat laat maar even weten

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 30 jun 2012, 08:14
door bzb
Ik deed no problemo 251 op de teller op 95 ron met 9k op de klok zonder enige tuning, ben benieuwd binnenkort eens met 102 aral testen
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 30 jun 2012, 23:45
door yal
Floppie schreef:wehoo schreef:Het verhaal van het uitlezen van de snelheid in combinatie met het gereden toerental, geloof ik niet. (en hoogte van je olietemp.)
Ben dat nog nergens tegen gekomen.
Als je vagcom hebt kun je als er foutcodes zijn opgeslagen in het zogenaamde 'freezeframe' zien onder welke omstandigheden een bepaalde storing zich voordoet.
Dit heb ik gezien in de uitdraai van onze reeds ingeruilde Skoda en ook bij de Edition 35.
O.a. kun je zien hoeveel % gas er gegeven wordt en allerlei temperaturen en andere waardes.
Grt yal
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 01 jul 2012, 00:03
door wehoo
yal schreef:Als je vagcom hebt kun je als er foutcodes zijn opgeslagen in het zogenaamde 'freezeframe' zien onder welke omstandigheden een bepaalde storing zich voordoet.
Dit heb ik gezien in de uitdraai van onze reeds ingeruilde Skoda en ook bij de Edition 35.
O.a. kun je zien hoeveel % gas er gegeven wordt en allerlei temperaturen en andere waardes.
Grt yal
KWP2000 protocol:

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 01 jul 2012, 11:35
door Quantor
Mijn ouders wonen in 's-Heerenberg, dus ik blaas geregeld even over een stuk Oberhausen Straight, maar het verhaal van Nederlanders die gewoon met 120KM/h naar links gaan zonder in de spiegels te kijken (en iets verder dan 10 meter naar achteren) klopt echt. Gisterenmorgen had ik gelukkig al het wantrouwen over een auto die inderdaad gewoon naar links ging zonder richting aan te geven (en nog ruimte genoeg hadden achter een vrachtwagen). Dan ben je toch blij dat een GTI niet alleen veel pk's heeft, maar ook de bijbehorende remmen. Van 240 (gas los naar ongeveer 200 toen ik die auto in de gaten had) naar 120 is dan misschien wel spannender dan andersom. En ja de bestuurder was behoorlijk grijs.
Heb trouwens ook al een keer de 6 vergeten, in de 5e versnelling 240 rijden (gelukkig maar een klein stukje) is waarschijnlijk niet goed voor de auto.
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 01 jul 2012, 11:54
door sitechris
je klapt vanzelf een keer in je toerenbegrenzer, dus echt dodelijk hoeft het niet te zijn. Maar doorschakelen naar zesde versnelling is idd wel verstandiger ja.
Mbt de Nederlandse kentekens. De Duitse grijsaards zijn net zo erg hoor. Die rijden ook met 110 km/h verdwaasd rond op de middelste baan terwijl de rechterbaan volledig vrij is. Of halen in als het niet kan. Je ziet het al aan het soort auto of het gevaarlijk wordt. En nofi, maar vrouwen in een auto blijf ik ook een gevaarlijke combinatie vinden.
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 05 nov 2012, 20:47
door MkVI Nmgn
Dat je in de toeren begrenzer knalt is niet erg deze zit er niet voor niets in,
Ik rijd zelf met een DSG en hij schakelt ook elke keer pas dik in het rode als ik het pedaal flink in trap dus zo erg kan het niet zijn ik had toevallig een filmpje gemaakt dat ik van een tussen sprintje doe van 125 naar 190 en ook daarbij zie je de toeren goed het rode inlopen en dan pas schakelen, Bij mijn Type 5 toen deze gechipt was ging hij ook erg vaak de begrenzing in vooral als ik de 1 en de 2 doortrok.
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 05 nov 2012, 21:15
door haantje de voorste
Bedankt Tonnie. Ik had mijn bericht verwijdert omdat ik dacht dat het off-topic was. Maar in iedergeval bedankt voor je uitleg.
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 05 nov 2012, 21:22
door haantje de voorste
Ik heb al vaker op youtube gezien dat een R20 en ED35 met dsg pas bij 7000 rpm schakelt. Maar ik voelde en hoorde bij mijn auto dat de motor aan het inhouden was en terugviel in de toeren. Kunnen mensen met vag com dit soort zaken uitlezen?
Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 05 nov 2012, 21:31
door staffpride
haantje de voorste schreef:Ik heb al vaker op youtube gezien dat een R20 en ED35 met dsg pas bij 7000 rpm schakelt. Maar ik voelde en hoorde bij mijn auto dat de motor aan het inhouden was en terugviel in de toeren. Kunnen mensen met vag com dit soort zaken uitlezen?
Dat is omdat hij in de toerenbegrenzer valt dan. Dat is heel normaal als je hem helemaal doortrekt.
En zeker als dit eenmalig is gebeurt, hoef je je daar helemaal niet druk over te maken. Die toerenbegrenzer zit er juist om schade te voorkomen

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h
Geplaatst: 05 nov 2012, 21:56
door Golf88
Heelijk filmpje dit
Grappig detail: "Slowing down because of birds.." en dan terug zakken naar "slechts" 230 km/h
