Pagina 3 van 3

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 15 aug 2014, 18:59
door staffpride
Netjes!!

Is dit met alleen APR air intake? (Dus geen downpijp/catback?)

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 15 aug 2014, 19:54
door Demon
Neen neen. Dit is stage 2 volledige Miltek lijn.
De APR intake is op komst,wordt geplaatst,en daarna nieuwe meting.Voorlopig zit er een BMC inleg filter in.
Daarna nog een andere mapping uittesten ….kwestie van het vermogens piek nog langer te laten doorlopen.
Dus ipv max pk's bij ong. 5700 tr/min naar 6000 tr/ min te gaan.Maar ik kan nu al zeggen dat de wagen al retevet rijdt. :twisted:
Big smile achter het stuur.En wat een verschil tov van de poxerbox. Maar ok was een tussentijdse oplossing.


Grtjs
Demon,

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 15 aug 2014, 23:14
door bluetiger
Ben benieuwd hoeveel pk/nm de apr intake doet. Gevoel is goed iig

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 16 aug 2014, 08:18
door Crokko
Waar ik benieuwd naar ben is of die koppeling 486nm aankan?

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 16 aug 2014, 21:09
door Race Eend
Demon schreef:Chiptuning eindelijk. :twisted:
Op maat gechipte Golf 7 gti .Denk eerste in Belgie.Geen APR software.Deze curve is veel mooier.
Die curve ziet er inderdaad prachtig uit.

Ben benieuwd of de APR intake er nog voor gaat zorgen dat hij minder 'neer' stort boven de 6000rpm.
Dat hebben de boxen nl niet (maar die zitten qua vermogen ook lager) en het origineel heeft dat instorten ook niet echt.

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 27 sep 2014, 21:01
door Demon
@race Eend

Bedankt.Deze ziet er nog beter uit.Met APR airintake,en nieuwe file.
APR intake winst : 0 geluid : zeer mooi.



Grtjs Demon,


Afbeelding
Afbeelding

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 25 nov 2014, 18:27
door Race Eend
Eindelijk hebben wij ook de tijd gevonden om de Golf 7 te kunnen ontwikkelen.

Ontwikkelingsauto was een Golf 7 2.0 TSI 230pk DSG6.

Hier de uitdraaien en resultaten stage 1 en 2 (auto was voorzien van een katloze downpipe).

https://www.facebook.com/JDEngineering. ... 3746396909

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 25 nov 2014, 18:40
door yal
Laat ik het er nou net met Jos van JB over hebben :D

Ik wil een dieper geluid en wat meer vermogen

Welk merk is de downpipe?

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 25 nov 2014, 19:05
door bluetiger
De gti staat te trappelen voor stage 2 op 20 december!

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 25 nov 2014, 19:43
door staffpride
Lekker vermogen hoor :mrgreen:

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 25 nov 2014, 22:27
door Race Eend
yal schreef:Laat ik het er nou net met Jos van JB over hebben :D

Ik wil een dieper geluid en wat meer vermogen

Welk merk is de downpipe?
IS racing downpipe is dit, katloos.

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 26 nov 2014, 08:58
door bzb
apr filter kistje brengt dus vrijwel niets?? (mhuhahaha :mrgreen: )

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 26 nov 2014, 09:23
door Race Eend
Ik denk dat APR met een stage 2 moet komen, ook de buis naar de turbo incl het 1e bochtje geheel vervangen, dan heb je wel winst.

Daarbij is de eerste carbon bocht vanaf het filter naar de originele buis, nogal krap, zonde dat men dit niet meteen even groot gemaakt heeft.

Het ziet er mooi uit, maar verder....

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 26 nov 2014, 10:27
door yal
Is er al ervaring met het max. koppel dat de koppeling aan kan v/d handgeschakelde versnellingsbak?

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 26 nov 2014, 11:21
door Race Eend
Koppeling zal niet veel anders zijn dan van de R, dus 480-500Nm kan wel, maar wíl je het is een 2e.

Ik vind dat deze met 450Nm op de voorwielen (en zo laag in toeren al), net aan is hoor, zelfs met het sper is het maar net op de weg te krijgen. We hebben bewust gekozen voor een vlakke koppelcurve en niet te gek te maken in het koppel met die kleine agressieve turbo.

Het vermogen lekker laten doorstijgen tot de toerenbegrenzer is eigenlijk veel leuker, dan een bult koppel onderuit en dan niet echt lekker doortrekken bovenin.

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 26 nov 2014, 11:51
door Schippersss
Race Eend schreef:Ik denk dat APR met een stage 2 moet komen, ook de buis naar de turbo incl het 1e bochtje geheel vervangen, dan heb je wel winst.

Daarbij is de eerste carbon bocht vanaf het filter naar de originele buis, nogal krap, zonde dat men dit niet meteen even groot gemaakt heeft.

Het ziet er mooi uit, maar verder....

En vooral erg duur dan, als niks Opleverd. Looks oké, maar daar win je niks mee.

Re: Chiptuning , het is zover!

Geplaatst: 27 nov 2014, 10:45
door yal
Race Eend schreef:Koppeling zal niet veel anders zijn dan van de R, dus 480-500Nm kan wel, maar wíl je het is een 2e.

Ik vind dat deze met 450Nm op de voorwielen (en zo laag in toeren al), net aan is hoor, zelfs met het sper is het maar net op de weg te krijgen. We hebben bewust gekozen voor een vlakke koppelcurve en niet te gek te maken in het koppel met die kleine agressieve turbo.

Het vermogen lekker laten doorstijgen tot de toerenbegrenzer is eigenlijk veel leuker, dan een bult koppel onderuit en dan niet echt lekker doortrekken bovenin.
Nee juist niet , zoals jij het voorstelt is het prima!
Niet teveel belasten bij lage toeren , net zoals jullie toen mijn Bora hebben gedaan ;)