3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: 3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!

Bericht door Gengar »

Mooi,mooi,mooi 8-) 8-) 8-)
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: 3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!

Bericht door Timvgti »

Gave en goede waardes zeg! Erg tof dat alles zo dicht bij elkaar ligt. Is nml nooit leuk als één van de drie beduidend lagere waardes haalt (om niet te verklaren redenenen).
Welke reed nu met bio ethanol en welke op ron102?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: 3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!

Bericht door Race Eend »

Inderdaad fijn dat ze allemaal zo gelijk uitkwamen, anders is dat toch onbevredigend voor degene die lager uit zou komen (met dezelfde drukken).

De witte van Rob was op 102. De rest op 98+Ethanol, wat exact hetzelfde resultaat geeft. (al is 102 altijd mooier omdat je injectoren het dan net even makkelijker hebben qua opbrengst, ethanol zorgt ervoor dat hij de inspuittijden net even minimaal moet verlengen).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Spontaan ontstaan 3x ED 3x JD 3x DP

Bericht door HS2005 »

yal schreef: Helaas heb ik een Forge catch tank gekocht op aanraden van JD bij XT-motorsport , behalve dat het product erg duur was zou het vervuiling v/d inlaat voorkomen!
Wat is voor jou de negatieve ervaring omtrent de Forge Catch Tank? Mij is tevens door JD en XT geadviseerd om dit product aan te schaffen en te implementeren, maar dat is meer om een motorstoring tegen te gaan. --> De auto geeft te hoge lamda waardes aan bij een stationair toerental (D mode), waardoor deze een te rijk mengel geeft --> Motorstoring. Inlaatspruit + carterslangen zijn vervangen. Dat even terzijde

Wat is de frequentie waarin je de tank moet legen en kan dit ook makkelijk zelf gedaan worden?
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: 3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!

Bericht door yal »

@HS2005 , achteraf hoor ik her en der dat de Forge catch-tank de vervuiling maar deels voorkomt.
Achteraf gezien vond ik het zonde om ruim €400,- te betalen als een reiniging v/d cilinderkop ca. de helft kost.

Ik heb de set gedemonteerd liggen en zal e.e.a. schoonmaken en te koop zetten aangezien het niet op mijn nieuwe mk7 past!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: 3x ED-DP-JD .. nu verslag en resultaten!

Bericht door HS2005 »

yal schreef:@HS2005 , achteraf hoor ik her en der dat de Forge catch-tank de vervuiling maar deels voorkomt.
Achteraf gezien vond ik het zonde om ruim €400,- te betalen als een reiniging v/d cilinderkop ca. de helft kost.

Ik heb de set gedemonteerd liggen en zal e.e.a. schoonmaken en te koop zetten aangezien het niet op mijn nieuwe mk7 past!
Bedankt voor je antwoord. Wat was de frequentie waarin je de tank moest legen?
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten