Ratelend geluid bij koude motor.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Ratelend geluid bij koude motor.

Bericht door Verlengsnoer »

Totaal prijs hangt sterk af van de kosten arbeidsloon per uur. Hier zitten grote en minder grote verschillen in! Maar ook moet je een goed gevoel bij een garage hebben. Ik ben er wel achter dat duur niet altijd beter hoeft te zijn.

Ik was liever dat geld kwijt geweest aan een TwinForce lucht inlaat maar vindt het belangrijker de wagen in goede conditie te hebben dan een andere luchtinlaat of zeg andere velgen of verlaging. Het belangrijkste is dat de wagen goed loopt en de rest zien we dan wel...

Ik ga eerst uitsluiten of het niet alleen de multiriem is. Als dit het niet is dan de hele rambam laten vervangen.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Ratelend geluid bij koude motor.

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb via email contact opgenomen met de garage waar ik de wagen vandaan heb. In het daarop volgende antwoord is mij verteld dat de multiriem ingesmeerd is waardoor het geluid (tijdelijk) weg was.

Ik heb de riem zelf met wd40 ingespoten en het geluid is afgenomen maar ik hoor hem nog wel. Ik ga een wat spelen met kaarsvet en of siliconen spray. Ik ben blij dat het niet de getande riem is. Nieuwe multiriem laten plaatsen en misschien de rollagers (of hoe ze mogen heten)...
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Ratelend geluid bij koude motor.

Bericht door Mackdennis »

Verlengsnoer schreef:Ik heb via email contact opgenomen met de garage waar ik de wagen vandaan heb. In het daarop volgende antwoord is mij verteld dat de multiriem ingesmeerd is waardoor het geluid (tijdelijk) weg was.

Ik heb de riem zelf met wd40 ingespoten en het geluid is afgenomen maar ik hoor hem nog wel. Ik ga een wat spelen met kaarsvet en of siliconen spray. Ik ben blij dat het niet de getande riem is. Nieuwe multiriem laten plaatsen en misschien de rollagers (of hoe ze mogen heten)...
Spanrol ;)
Maar als je hem inspuit met silicone spray en de piep is dan weg.
Heeft het geen haast hoor. Kan verder weinig kwaad.
En dan zou ik hem gewoon mee nemen met je volgende beurt.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Ratelend geluid bij koude motor.

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat riemetje kost geen bal,
als je je eigenboos maakt doe je het zelf in 20min :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast