Pagina 3 van 11
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 18:42
door sitechris
Worden weer lekkere tuning objecten. En ook weer wat zuiniger. Ook niet onprettig in dit soort tijden.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 20:03
door Edition30
Haalt een VII R met 290 pk een top van 270 km/u?!
Benieuwd naar de top van de RS, iets van 300 km/u wordt dat dan.

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 20:34
door wehoo
Edition30 schreef:Haalt een VII R met 290 pk een top van 270 km/u?!
Benieuwd naar de top van de RS, iets van 300 km/u wordt dat dan.

Het maakt niet zoveel uit, VW heeft daar iets voor:
VW R-Modelle: Beide sind 250 km/h schnell
Für schlupfarmen Vortrieb sorgt ein serienmäßiger Allradantrieb. Damit soll der VW Golf R handgeschaltet in 5,7 Sekunden von Null auf 100 km/h spurten und eine elektronisch abgeregelte Höchstgeschwindigkeit von 250 km/h erreichen. Ausgerüstet mit DSG, für das VW einen Aufpreis von 1.875 Euro berechnet, sinkt die Spurtzeit auf 5,5 Sekunden. Als Durchschnittsverbrauch für den Top-Golf nennt VW 8,5 Liter auf 100 Kilometer. Der CO2-Ausstoß soll bei 199 g/km liegen (DSG: 8,4 Liter und 195 g/km)
Zwei der vielen optischen Erkennungszeichen des komplett individualisierten Ausnahme-Golf sind die serienmäßigen LED-Tagfahrlichter und neu entwickelte LED-Rückleuchten. Bestellt werden kann der VW Golf R ab sofort zu Preisen ab 36.400 Euro.
Als Top-Modell der Scirocco-Baureihe tritt zeitgleich der Scirocco R an. Dieser leistet aus seinem aufgeladenen Zweiliter-Vierzylinder 265 PS und 350 Nm, die ausschließlich auf die Vorderräder entlassen werden. Als Durchschnittsverbrauch gibt VW für den Scirocco R 8,1 Liter an, der CO2-Ausstoß soll bei 189 g/km liegen (DSG: 8,0L und 187 g/km). Wie auch schon der Golf R ist auch der Scirocco R elektronisch auf 250 km/h begrenzt. Beim Preis kann er diesen aber unterbieten, ruft VW doch 33.475 Euro als Grundpreis auf. Auch hier kostet das Sechsgang-DSG 1.875 Euro Aufpreis.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 20:50
door Edition30
"Neuer Golf R hat 290 PS
Das Topmodell R bleibt dem aufgeladenen Zweiliter-Aggregat treu, das leistungsmäßig von 270 auf 290 PS zulegt. Er spurtet dank Allradantrieb und DSG-Schaltbox in nur 5,5 Sekunden von null auf 100 km/h. Gegen Aufpreis wird die Höchstgeschwindigkeit von
gedrosselten 250 auf 270 km/h angehoben. Verkaufsbeginn ist voraussichtlich Ende 2013."
Tegen meerprijs kan vw de begrenzing eraf halen en anders hebben we JD nog!
Topsnelheid berekenen:
v1 = v0 (pk1/pk0)derdemachtswortel
Voorbeeld:
nieuwe snelheid = oude snelheid x (nieuw vermogen / oud vermogen)en daar, gedeelte tussen haakjes, de derdemachtswortel van. Is wel bij benadering, dus er kunnen geen rechten aan worden ontleend
273 km/u = 247 km/u x (330/245)^(1/3)
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 21:12
door RobvR
Er breken goede tijden aan!!
@Rens: Is het wat om de witte letters in je onderschrift te wijzigen zodat het wat beter te zien is wat voor kanon je hebt? Of is dit bewust..

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 21:21
door Edition30
RobvR schreef:Er breken goede tijden aan!!
@Rens: Is het wat om de witte letters in je onderschrift te wijzigen zodat het wat beter te zien is wat voor kanon je hebt? Of is dit bewust..

Ach, ik loop niet zo te koop met mijn vermogen
Je kan ze ook selecteren, dan is het wel te lezen.

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 21:57
door RobvR
Edition-30 | 320 pk en 430 Nm met JD stage 1,5 | kat-mod | Carbonio + K&N.
Zomer setup velgen: (18") Detroits | Winter setup velgen: 17" BBS Largo`s.
Ooh ja...

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 22:12
door Luca
Is er nou al wat bekend wanneer de Golf VII komt ???
Begin best wel ongeduldig te worden..........................
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 22:38
door RobvR
Luca schreef:Is er nou al wat bekend wanneer de Golf VII komt ???
Begin best wel ongeduldig te worden..........................
De GTI komt in mei 2013 (Dld)
Zie post Wehoo:
Volkswagen präsentiert den Sport-Golf GTI diesmal im Doppelpack mit dem Dieselmodell GTD. Beide Modelle erhalten das gleiche Optikpaket. Bei beiden Modellen steigt die Leistung im Vergleich zu den Vorgängern um zehn PS - beim GTI auf 220, beim GTD auf 180 PS.
Termin für die Markteinführung ist Mai 2013.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 mei 2012, 23:17
door Luca

volgende keer beter lezen.......
pffffff wordt nog effe wachten dan

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 07 jul 2012, 22:05
door wehoo
Durchgesickert: Neue Details zum VW Golf 7 GTI, GTD und R
Mit diesen Motorleistungen werden die Top-Golf-Modelle kommen.
Der neue VW Golf 7 steht quasi schon in den Startlöchern bereit, die Bänder im Werk Wolfsburg werden in den kommenden Wochen immer wieder und mit steigenden Stückzahlen den Golf VII produzieren. Nun sind aber neue handfeste Details, aus verlässlicher Quelle, zum Golf 7 GTI, dem GTD und sogar dem Golf R durchgesickert.
Mehr Performance für den Golf VII GTI
Echte Golf-Fans werden schon froh sein, das der aktuelle Modellumfang auch beim VW Golf 7 erhalten bleibt. Den Basismotor für die 2.0 Liter Turbo-Benziner bildet dann durchweg die neueste Baubaustufe des EA888 Motors, der heute nur im GTI zum Einsatz kommt. Die Leistung des VW Golf 7 GTI wird unwesentlich höher ausfallen und auf 220 PS klettern. Neu wird jedoch eine gesteigerte Gesamtperformance sein, immerhin soll der GTI sogar mit einer 17-Zoll-Bremsanlage zu haben sein.
Auf den Golf 7 R müssen Fans noch länger warten.
Beim Golf R schickt Volkswagen das alte EA 113-Aggregat in Rente, hat es doch seine maximale Ausbaustufe erreicht. Stattdessen kommt im Golf R (Markteinführung Ende 2013) ebenfalls der EA888 Motor zum Einsatz. In seiner leistungstärksten Version wird er es dann im Golf R auf 280 PS bringen.
(bron:vau-max)
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 07 jul 2012, 23:30
door Chris5gti
jammer dat ze de R nou niet eens echt een snelle moter inbouwen , vind echt dat vw zich met het topmodel eens wat meer naar de concurentie gaat kijken en er 350+ pk inleggen . Zoals ford die hebben ieder jaar weer meer pk en vw blijft altijd op ongeveer het zelfde plakken .. wel jammer .. kunnen we alleen maar hopen dat er nou ook echt een RS komt met 5cilinder die dan met een software op leuke 500 pk zit en 690 nm +/-

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 08 jul 2012, 00:38
door Edition30
Voor de nieuwe Passat komt er een 220 pk TSI (weet niet of dit een nieuwe versie is), dus ga er maar vanuit dat deze in de nieuwe GTI komt. Er komt in de nieuwe Passat ook een biTSI met 280 pk (vervangt de 3.6).
Deze laatste zou best wel eens de nieuwe motor kunnen worden voor de R. Wedden! en dan met 290 a 300 pk. Natuurlijk komt deze ook (denk ik, of is het meer een wens

) in de Edition 40, maar dan met 240 pk (zou het einde betekenen voor de BYD

).
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 09 jul 2012, 20:32
door bzb
ik ga wel pas weer voor de 8

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 10 jul 2012, 22:50
door Dirk
stond in de autobild dat er ook gedacht wordt aan een eventuele rs versie met de 5 cylinder turbo van de tt-rs met 375 pk

ben zwaaaar benieuwd haha
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 10 jul 2012, 23:03
door Chris5gti
Dirk schreef:stond in de autobild dat er ook gedacht wordt aan een eventuele rs versie met de 5 cylinder turbo van de tt-rs met 375 pk

ben zwaaaar benieuwd haha
anders ik wel !! word de eerste golf wat echt met andere merken zoals ford kan concureren . Hun hebben namlijk de 5 cilinder al een tijdje met aardig wat pks meer .
Mja gelukkig ziet de golf er wel altijd al beter uit dan de ford

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 12 jul 2012, 21:38
door JonasV
Het wordt tijd dat hij eens gepresenteerd gaat worden!
Over een jaar moet er een nieuw lease hok uit worden gekozen en een Golf MK7 of Leon 3 zijn toch wel serieuze opties! Wordt sowieso via de zaak bij PON geleased
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 12 jul 2012, 21:42
door theo
Ik vind dat Audi en VW qua uiterlijk steeds meer op elkaar gaan lijken. Van de week reed ik op een afstandje achter een Audi sedan. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een nieuwe Jetta was.
Nah ja, misschien toch tijd voor Hans Anders....
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 12 jul 2012, 22:25
door JonasV
Dat heb ik vooral met de audi modellen onderling die van voor of achter verdacht veel op elkaar lijken. BMW heeft dat ook, die 3 en 5 vind ik soms erg lastig uit elkaar te houden als je op de achterlichten let.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 12 jul 2012, 23:15
door Chris5gti
Ook de nieuwe passat en audi a4 combi zijn bijna precies het zelfde . Het is dat er een ander embleem opzit

Maar beide mooi !
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 13 jul 2012, 21:15
door theo
Zeker mooi maar wel knap lullig als je wat extra geld voor een audi uittrekt...
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 13 jul 2012, 21:35
door Kremlin
Komt op de autosalon van Parijs toch?. Dit word denk ik toch echte de mooiste golf tot nu toe let maar eens op en zeker de GTI!
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 02 aug 2012, 21:03
door Renekesgti
Hier een indruk van autoweek.
http://www.zie.nl/video/auto/Journaal-a ... mzulefrc4b
Ik weet het nog niet wat ik van de achterkant moet vinden. Voorkant is gaaf!!!
René
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 02 aug 2012, 21:17
door bzb
voordeel: als je erin zit zie je er niks van
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 03 aug 2012, 20:47
door JonasV
Ik kan er nog niet warm van worden.
Eerst maar eens in het echt zien