Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
- Motor Edition 30
- full exhaust VW Racing
- Big intercooler
- upgrade Fuel pomp JD Engineering
- Air intake VW RACING
- Custom Mapping JD Engineering
Nice score Evo-engineering, there is no substitute for a Ed30 (motor)
TOT HIER BIJGEWERKT IN DE EERSTE POST!!
NB de bladzijden die in de eerste post zijn vermeld kloppen niet meer doordat er plaatjes zijn verdwenen (zoals van Floppie). Hierdoor is het aantal blz. wat minder geworden (help het topic krimt), dus ca. 3 blz. minder aanhouden dan dat er staat (vanaf blz. 20 nieuwe serie klopt nog wel).
Laatst gewijzigd door Edition30 op 30 nov 2012, 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Volgende week of de week erna word mijn golf ook weer hergeprogrameerd.. door mark(jdengineering) aanpassingen...strakkere wastgate voor meer boost hoop ik.. en betere injectoren.. en nu word de test gedaan met aral-102 met 5l 96%ethanol
Golddigger schreef:Volgende week of de week erna word mijn golf ook weer hergeprogrameerd.. door mark(jdengineering) aanpassingen...strakkere wastgate voor meer boost hoop ik.. en betere injectoren.. en nu word de test gedaan met aral-102 met 5l 96%ethanol
Dag raymond, van de huidige setup had je toch geen klagen.
Indrukwekkende mods, en toch verderzoeken naar meer, als dat er nog is....
Ben eigenlijk curieus wat het gaat geven.
Succes,
Bjorn
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Golddigger schreef:Volgende week of de week erna word mijn golf ook weer hergeprogrameerd.. door mark(jdengineering) aanpassingen...strakkere wastgate voor meer boost hoop ik.. en betere injectoren.. en nu word de test gedaan met aral-102 met 5l 96%ethanol
Betere injectoren.....Zitten ze normaal toevallig met zijn tienen in een motor?
Ik rijd nu met 1.6 bar druk.. en de wastegate word al bijna volledig aangestuurd dus de druk ging niet hoger .. nu heb ik hem strakker gezet dus zal die meer druk kunnen opbouwen en hoop op een 1.8/2.0 bar te gaan zitten..injectoren gaan eruit i.v.m. erg veel rook bij volgas. de test was 458pk/510nm met 98 en hoop nu toch de 500 aan te kunnen tikken.. injectoren zouden het moeten kunnen halen .. test is dan nu wel met aral-102 en ethanol..
@spuugemmer... ik weet niet waar ze vandaan komen maar er zijn uitvoerig getest en kwamen er zeer positief uit. dus laat me verrassen.. maar voor mij ging het echt meer om het roken van de rs4 injectoren.. deze deden dat niet meer... en ze flowden nog wat meer dus dat is een extraatje dan..
De druk van de wastegate veranderd 0,1 bar voor ieder mm (een draad) dat je hem strakker draait. Dus als je je wastegate 4mm strakker hebt gezet moet 2 bar mogelijk zijn. Je rijdt met een gt30 toch? DIe moet dat soort drukken makkelijk kunnen leveren. 1.6 bar dan doet ie het lekker rustig aan om het zomaar te zeggen.
500 pk wordt denk ik qua brandstof wel kritisch. Vooral omdat je met ethanol 20% meer moet inspuiten voor de zelfde hoeveelheid energie. Wel met een veel lagere verbrandingstemperatuur. Dus is erg afhankelijk hoeveel brandstof en nu wordt gebruikt om te koelen.
Hoe heb je dat met je lage druk brandstofsysteem gedaan? s3 intank pomp/rs3 pomp/APR pomp of een systeem met een catchtank?
Het lage druk systeem heeft JD voor mijn aangepast .. wat ik weet is een sterkere intank pomp en grotere brandstof filter..ik heb toen gezegd dat ik rond de 500pk wilde halen maar dat dat niet haalbaar was met de orginele pomp en rs4 injectoren .. de injectoren leveren max 450pk bij nieuw.. en ze waren nieuw en dat klopte ook..maar hoe of wat erin zit weet ik niet.. maar het zal vast goed zijn..a.s. dinsdag gaat die de bank op .. laat het jullie wel weten.
hier is mijn nieuwe uitdraai met de nieuwe injectoren.. zoals te zien helaas 8pk moeten inleveren maar daarintegen wel veel eerder meer koppel gekregen en echt duidelijk merkbaar verschil..
Water/meth kitje ben ik nu aan het uitzoeken voor toch nog net wat meer .. als iemand ervaring heeft ermee en dat het ook echt de moeite waard is graag meer info..
Je hebt water/meth kits die speciaal voor de tfsi motoren zijn. Met een controller erbij. Dat zijn best mooie systemen. Die werken dan met de hoeveelheid lucht die langs je maf komt. Er is ook een variant die boost afhankelijk werkt.