Pagina 29 van 52
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 28 mar 2013, 09:12
				door KlouxOne
				de tandjes! wat een strakke dyno. dit loopt echt veel mooier dan je vorige setup. het begint een beetje op Jeroen dik zn oude golf 5 te lijken  
 
 
Wat een beest!

 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 28 mar 2013, 10:28
				door Mackdennis
				@golddigger
jeetje wat super dik! 
 
 
je mag wel een gold digger zijn met al die pk's  

 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 28 mar 2013, 14:14
				door sitechris
				Prachtig!
			 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 28 mar 2013, 18:49
				door roka
				Wat een beest is het geworden, en onvoorstelbaar dat dit nog zo goed rijdbaar
is op de voorwielen.
Binnenkort even wat afspreken om de autobahn onveilig te maken met beide auto's...
			 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 28 mar 2013, 19:32
				door GolfL
				Dat moet op film roka 

 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 28 mar 2013, 19:33
				door bzb
				en ik wil wel mee als bezem wagen  

 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 30 mar 2013, 09:05
				door Renekesgti
				KlouxOne schreef:de tandjes! wat een strakke dyno. dit loopt echt veel mooier dan je vorige setup. het begint een beetje op Jeroen dik zn oude golf 5 te lijken  
 
 
Wat een beest!

 
Puur E85 en al 600nm vanaf 3000 rpm..... pffff. Waarom leveren de andere turbo's (Golddigger) zo laat pas echt het vermogen? DSG?
 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 30 mar 2013, 10:40
				door rieshammer
				@golddigger: on-ge-lo-fe-lijk ! wat een prestaties. Jij laat exclusieve sportwagen bezitters huilen.
Kunnen we nu dit forum topic sluiten ? alles wat hierna komt is ondergeschikt aan het laatste superflow plaatje  
 
 
Ben gisteren bij JD geweest en zeer tevreden met de resultaten. Absolute vakmannen daar die zichzelf niet tevreden geven met eerste (ook al prima) performance boekingen, maar de tijd nemen om de afstelling echt optimaal proberen te krijgen. 
Tip vd sluier rondom mijn gti cijfers ? : 406 / 567 
(achter die sluier schuilt natuurlijk een addertje ...  )
 ) 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 30 mar 2013, 13:12
				door sitechris
				Wow, dik 400 pk. Dat is ook enorm!
			 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 30 mar 2013, 14:19
				door Golddigger
				thanks voor het responce... er zat nog meer potentie in de turbo en de wmi injectie.. maar ik heb besloten om bij 500pk te stoppen.. ivm de gedachte dat de zuigerpennen het niet zouden houden.
de turbodruk staat ook niet echt hoog.. 1.5bar
			 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 30 mar 2013, 19:55
				door golfruud
				Jeetje Golddigger wat een vermogen en dan ben ik straks blij met mijn GTI 7 performance met 
230 pk   
  
 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 30 mar 2013, 20:47
				door rieshammer
				sitechris schreef:Wow, dik 400 pk. Dat is ook enorm!
Oké, nu het aangekondigde addertje rondom mijn GTI cijfers:
Golf GTI 7 :  406PK, 567NM .... ? Hoe ? 
Nou, eh, ik heb een GTI mk1 1.6 en een GTI mk 6. Dus:
GTI 7 = GTI 1+6 = GTI 1 + GTI 6 = GTI 1 + standaard GTI 6 + updates JD GTI 6 
Voor de PK's:     110 + 210 (origineel) +  86 (JD)  = 406 PK
Voor het koppel: 140 + 280 (origineel) + 147 (JD) = 567 Nm 
Zelfs met 2 GTI's nog minder dan golddigger's kanon 
 
 
 
Rood: Vóór het chippen van motormanagement en DSG had de GTI (K&N inlegfilter, Katmod): 225pk, 305NM
Zwart: Na het onderhanden nemen door JD levert mijn GTI mk6 nu: 296 pk en 427Nm
Ik ben meer dan tevreden  

 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 30 mar 2013, 22:08
				door bzb
				tevens hoogste score met inleg filter en katmod! chapea, je heb me nipt verslagen  
 
  
(maar heb sinds vandaag een catback non resonated eronder dus hopelijk net weer erboven 

 )
 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 30 mar 2013, 22:45
				door golfruud
				@ rieshammer, wat hebben ze bij JD precies gedaan kwa tuning.
   Prachtige cijfers.
			 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 00:24
				door rieshammer
				golfruud schreef:@ rieshammer, wat hebben ze bij JD precies gedaan kwa tuning.
   Prachtige cijfers.
Tja ik denk wat JD altijd doet. In 1e instantie had ik rond de 291-292 pk. Volgens mij zijn de  aanpassingen prima in overeenstemming met andere wagens met zelfde configuratie zoals bzb, verschillen in afronding zeg maar.  Niet iedere motor is precies hetzelfde en het maakt uit welke benzine op welk moment en welje temperatuur etc. Mark heeft diverse runs gedraaid en ik begreep dat boven Jeroen bezig was om de dsg stage 1 te verzorgen.  Moet zeggen dat het schakelen nu op sommige momenten geheel geruisloos gaat en snel.
Misschien kan
 race eend nader toelichten wat allemaal precies is ingesteld?
 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 10:06
				door roka
				Renekesgti schreef:KlouxOne schreef:de tandjes! wat een strakke dyno. dit loopt echt veel mooier dan je vorige setup. het begint een beetje op Jeroen dik zn oude golf 5 te lijken  
 
 
Wat een beest!
Puur E85 en al 600nm vanaf 3000 rpm..... pffff. Waarom leveren de andere turbo's (Golddigger) zo laat pas echt het vermogen? DSG?
 
 
Ik zie toch echt 500nm bij 3000 rpm...
De turbo die momenteel bij golddigger is gemonteerd spoelt inderdaad 500rpm later als een
Twinscroll turbo zoals op de auto van Jeroen zat maar dit is dan altijd nog bijna 2000rpm eerder als de oude turbo set-up van golddigger ( Garrett 3076) en dit is pas echt een enorm verschil. 
De twinscroll heeft daar integen weer het nadeel om alles toch behoorlijk op te warmen en prijs technisch is een dikke hybride twinscroll ook veel duurder.
Teveel koppel bij lage toeren moet ook op de weg overgebracht kunnen omdat het koppel ( bewust) niet nog hoger is gezet is de set van golddigger nog heel goed rijdbaar.
Tevens is de verwachting dat deze set nog meer vermogen kan leveren mits we er meer brandstof in kunnen krijgen, met dit gezegd vind ik het opspoelen van de turbo absolute niet slecht voor een turbo die ( zonder E85) misschien wel 520/530 PK kan draaien.
 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 10:52
				door golfruud
				rieshammer schreef:golfruud schreef:@ rieshammer, wat hebben ze bij JD precies gedaan kwa tuning.
   Prachtige cijfers.
Tja ik denk wat JD altijd doet. In 1e instantie had ik rond de 291-292 pk. Volgens mij zijn de  aanpassingen prima in overeenstemming met andere wagens met zelfde configuratie zoals bzb, verschillen in afronding zeg maar.  Niet iedere motor is precies hetzelfde en het maakt uit welke benzine op welk moment en welje temperatuur etc. Mark heeft diverse runs gedraaid en ik begreep dat boven Jeroen bezig was om de dsg stage 1 te verzorgen.  Moet zeggen dat het schakelen nu op sommige momenten geheel geruisloos gaat en snel.
Misschien kan
 race eend nader toelichten wat allemaal precies is ingesteld?
 
Oke dat begrijp ik, maar ik bedoel heb je stage 1 of stage 2, met of zonder ander luchtfilter of carbonio airbox, aanpassingen dsg enz.
 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 10:56
				door Race Eend
				katmod, K&N inlegfilter, BPultimate 98
JDstage 1 dsg
JDstage 2 motorsoftware
			 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 12:25
				door golfruud
				Race Eend schreef:katmod, K&N inlegfilter, BPultimate 98
JDstage 1 dsg
JDstage 2 motorsoftware
Bedankt voor de uitleg Race Eend.
Maar Stage 2 is toch met complete uitlaat of kan je naar stage 1 chiptuning ook nog een stage 2 chiptuning krijgen. ?
 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 13:06
				door Race Eend
				Alleen als je uitlaat is aangepast (dus de kat-mod), dan kan je er wel een stage 2 mapping van maken. Uiteraard doen alle wagens met een downpipe erop en een carbonio vaak wat meer (300+ is dan niet ongewoon). Maar ook daar zullen verschillen optreden, elke motor is uniek. Er zullen mensen zijn die met een iets mindere motor en een complete downpipe en carbonio toch lager uitkomen dan een top-motor met alleen een katmod en K&N filter.
			 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 15:11
				door bzb
				ja mijn koppel is net wat vlakker dan die van riesenhammer, mijne zit op 3250 rpm, op de 400nm, rienenhammer op 3500 rpm, maar ja waar hebben we het over
			 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 17:12
				door golfruud
				Race Eend schreef:Alleen als je uitlaat is aangepast (dus de kat-mod), dan kan je er wel een stage 2 mapping van maken. Uiteraard doen alle wagens met een downpipe erop en een carbonio vaak wat meer (300+ is dan niet ongewoon). Maar ook daar zullen verschillen optreden, elke motor is uniek. Er zullen mensen zijn die met een iets mindere motor en een complete downpipe en carbonio toch lager uitkomen dan een top-motor met alleen een katmod en K&N filter.
Oke, al iets bekend voor de GTI 7?
 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 17:34
				door bzb
				je bedoelt die ene die nog niet op de weg rijd?  

 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 31 mar 2013, 17:45
				door golfruud
				bzb schreef:je bedoelt die ene die nog niet op de weg rijd?  

 
Klopt  

 ,maar ik bedoel meer, wat we kunnen gaan verwachten.
Gaat er 1 chip komen, gaat ervoor de performance GTI een andere chip komen enz. En misschien heeft JD wel connecties (vrienden) bij VW zitten die al een tipje van de sluier hebben gelicht  

 Snap je.
 
			
					
				Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
				Geplaatst: 01 apr 2013, 09:20
				door O2RS
				Rieshammer, lekker resultaat hoor!
Vind de stage 2's met kat-mod en inlegfilter het heel netjes doen in vergelijk met een downpipe en cold air intake.
Vraag mij alleen af of het verschil bijvoorbeeld groter zou kunnen worden bij langdurige belasting, bijvoorbeeld 70-250km/h sprint of langdurig 200+ rijden. Dit aangezien e.e.a. misschien iets warmer wordt in vergelijk met een 3 inch downpipe en airbox.