Pagina 30 van 52

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 01 apr 2013, 09:38
door rieshammer
O2RS schreef:Rieshammer, lekker resultaat hoor!

Vind de stage 2's met kat-mod en inlegfilter het heel netjes doen in vergelijk met een downpipe en cold air intake.
Vraag mij alleen af of het verschil bijvoorbeeld groter zou kunnen worden bij langdurige belasting, bijvoorbeeld 70-250km/h sprint of langdurig 200+ rijden. Dit aangezien e.e.a. misschien iets warmer wordt in vergelijk met een 3 inch downpipe en airbox.
O2RS: dat zou best kunnen, race eend kan die verschillen mogelijk uitleggen. Ikzelf ga er geen verschil van merken. want zal niet vaak in dat bereik rijden en bovendien heb ik geen referentie van een gti met die extra modificaties. Voor mijzelf denk ik nu een prima prijs-prestaties oplossing te hebben. Voor extra vermogen en pk moet je best wel geld neertellen. En zelfs dan... zie golddigger, als je daarmee vergelijkt (stage 7?) zit er een mega gat met een "gemiddeld getunede" wagen.

Ps vraagje: wie heeft de remmerij aangepast na het tunen ? En welk remsysteem ? R ?

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 01 apr 2013, 09:44
door O2RS
Rieshammer; prijs kwaliteit verhouding is bij de tuning die jij hebt uitgevoerd qua vermogen natuurlijk top.
Voordeel van een Carbonio en uitlaatsysteem is natuurlijk wel dat het ook een ander geluid geeft. Dat zal met een kat-mod en inlegfilter misschien iets minder zijn.

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 01 apr 2013, 10:16
door rieshammer
O2RS schreef:Rieshammer; prijs kwaliteit verhouding is bij de tuning die jij hebt uitgevoerd qua vermogen natuurlijk top.
Voordeel van een Carbonio en uitlaatsysteem is natuurlijk wel dat het ook een ander geluid geeft. Dat zal met een kat-mod en inlegfilter misschien iets minder zijn.
O2SR: helemaal met je eens. Bij mij was het geluid niet een eerste criterium, ik wil het bij komende gelegenheid graag eens horen van milltek/carbonio configuratie. Als iemand bereid is het mij te demonstreren. Zal zeker voller klinken. Geluid is zeker een belangrijke factor in de beleving. Ik gok even dat de gemiddelde leeftijd van dit forum best laag ligt en daarom weinigen het originele gti mk1 kennen. Zelf blijf ik dat een heel mooi en karakteristiek motorgeluid vinden. Echt typisch voor toen en ook bij gewone uitlaat. Bij 120 moet je al stemverheffen wil je mekaar verstaan ;-)

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 02 apr 2013, 06:47
door Doohie
Met gemengde gevoelens maar met een uitstekende after sales service van de tuner staat de wagen voorlopig weer origineel. :|

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 02 apr 2013, 08:28
door JimmyGTI
Doohie schreef:Met gemengde gevoelens maar met een uitstekende after sales service van de tuner staat de wagen weer origineel. :|
Huh!! Wat is er gebeurt Doohie? Hebben ze hem toch niet goed gekregen?

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 02 apr 2013, 10:03
door Doohie
Het is inderdaad spijtig genoeg nie gelukt...
Op vermogenwinst geen probleem hoor,
Plankgas is ie ongelooflijk snel maar zodra je schakeld voel je gelijk een kleine dip
laten we eerder zeggen een schommeling of een aarzeling.
Je hoort en ziet het ook aan de toerenteller..
Tijdens soepel/langzaam gas geven lijkt driveability en een soepeler vermogensopbouw niet te lukken,dan wordt de wagen eerder nukkig en verlangt ie precies tot je volgas geeft en weet de turbo precies geen raad op dit moment...Origineel loopt de wagen perfect, natuurlijk mis je nu die extra kracht.
Toch ben ik zeer tevreden van de tuner die alle moeite gedaan geeft en zal doen om aan mijn wensen te voldoen en uiteindelijk misschien alles nog goed komt.

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 02 apr 2013, 12:40
door Renekesgti
Doohie schreef:Het is inderdaad spijtig genoeg nie gelukt...beetje radeloos nu.
Op vermogenwinst geen probleem hoor,
Plankgas is ie ongelooflijk snel maar zodra je schakeld voel je gelijk een kleine dip
laten we eerder zeggen een schommeling of een aarzeling.
Je hoort en ziet het ook aan de toerenteller..
Tijdens soepel/langzaam gas geven lijkt driveability en een soepeler vermogensopbouw niet te lukken,dan wordt de wagen eerder nukkig en verlangt ie precies tot je volgas geeft en weet de turbo precies geen raad op dit moment...verbruik bleef naar mijn gedacht ook redelijk hoog.
Tijdens normaal rijden en af en toe in 3de en 4de eens op koppel rijden zit ik op 8,7/9L...origineel met dezelfde rijstijl zit ik nu op 7,8/8L
Ik begrijp ook wel dat een getunde wagen iets meer verbruikt bij het vragen naar vermogen en pittiger/sneller aanvoelt maar hier is duidelijk meer aan de hand in combinatie met bepaalde mappings.
Origineel loopt de wagen perfect, natuurlijk mis je nu die extra kracht.
Toch ben ik zeer tevreden van de tuner die alle moeite gedaan geeft om aan mijn wensen te voldoen en uiteindelijk na een eerlijk gesprek de betaling terug zal storten.
Als hij nu prima loopt kun je er toch bijna 95% zeker van zijn dat de tuningfile niet optimaal was. Neem een lang weekend vrij en rij naar JD. Zij kunnen het vast goed krijgen voor je. Weekendje Lochem en omstreken is goed vertoeven. :)

Succes!. :) Gr Rene

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 02 apr 2013, 13:35
door Schippersss
Misschien is het een stuk rijden naar jd maar de terug weg is altijd te kort. :D

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 06 apr 2013, 14:30
door haantje de voorste
JD stage 2 met Milltek resonated turbo back systeem
Carbonio intake
BP Ultimate
handgeschakeld

Afbeelding

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 06 apr 2013, 15:10
door Patrick B
Kijk dat zijn ook mooie waarde's :lol:

Die van mij is ook gechipt als ik het mailtje van Mark (race eend) krijg met mijn waarde's zal ik dit ook posten.

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 06 apr 2013, 23:52
door Edition30
Tot hier alles bijgewerkt op pagina 1.

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 09 apr 2013, 18:32
door Patrick B
De uitslag van mijn GTI

JD stage 2
Ebay 3" downpipe 100 cels racecat
Carbonio intake met K&N inlegfilter
BP Ultimate 98
DSG

Afbeelding

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 10 apr 2013, 00:44
door Mister s
Mooie score Patrick! Groot verschil ten opzichte van het origineel? Wat is eigenlijk het verschil tussen een cat mod en zo'n racecat?

Begin volgende maand kan ik ook eindelijk naar jd. Ben benieuwd.

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 17 apr 2013, 16:37
door Ralphd
Dan de uitdraai van mijn GTI. Die scheen gechipt te zijn bij aankoop, maar weet niet door wie.
VW Golf V GTI 2.0 TSFI AXX
Euro 98 BP
Kmstand moment van uitdraai: 142.000KM
DSG: Ja
Eerste catalysator is verwijderd net voor de meting bij de JD/Hans Sloot meeting in november.

Eerste run bleek m'n DV kapot te zijn, daarna gemaakt en waanzinnig verschil. Zal de andere uitdraai in eerste instantie later nog wel even posten. Hoe dan ook, dit was de tweede uitdraai na vervangen van de DV.

Afbeelding

Ik zie alleen dat m'n koppel waanzinnig hoog is, nou rij ik niet vaak volgas, maar is dit niet super schadelijk voor m'n koppeling? max 360nm dacht ik. Nu rij ik er ontzettend lang mee en tot op heden niks gemerkt, maarja je weet maar nooit! Tnx Mark van JD in ieder geval nog voor alle moeite en het vervangen van de DV!

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 17 apr 2013, 17:36
door Edition30
@Ralph
In jou uitdraai kan je mooi zien wat het effect van een lekke DV!

Is wel een verschil zeker tussen je nagenoeg turboloze 2.0 FSI (met lekke DV) en de 2.0 TFSI die je nu hebt (met nieuwe DV). :lol:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 21 apr 2013, 23:29
door Ralphd
Edition30 schreef:@Ralph
In jou uitdraai kan je mooi zien wat het effect van een lekke DV!

Is wel een verschil zeker tussen je nagenoeg turboloze 2.0 FSI (met lekke DV) en de 2.0 TFSI die je nu hebt (met nieuwe DV). :lol:

Ja klopt, dat kan je nu duidelijk zien. Ben alleen bang voor m'n koppeling omdat het koppel er zo hard in komt zetten.
Het verschil is serieus schrikbarend, kreeg een totaal andere auto voor terug.
Welke topsnelheid is nou normaal met deze waarden? Mijn auto blijft maar steken op 240km/h ongeveer. Weet niet waar het aan ligt, kan het niet helemaal plaatsen.

Mvg Ralph

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 22 apr 2013, 00:12
door Edition30
Ralphd schreef:
Edition30 schreef:@Ralph
In jou uitdraai kan je mooi zien wat het effect van een lekke DV!

Is wel een verschil zeker tussen je nagenoeg turboloze 2.0 FSI (met lekke DV) en de 2.0 TFSI die je nu hebt (met nieuwe DV). :lol:

Ja klopt, dat kan je nu duidelijk zien. Ben alleen bang voor m'n koppeling omdat het koppel er zo hard in komt zetten.
Het verschil is serieus schrikbarend, kreeg een totaal andere auto voor terug.
Welke topsnelheid is nou normaal met deze waarden? Mijn auto blijft maar steken op 240km/h ongeveer. Weet niet waar het aan ligt, kan het niet helemaal plaatsen.

Mvg Ralph
Hoi Ralph, dat erin knallen van je draaimoment valt wel mee, althans voor je koppeling, dit moet goed gaan, mits je geen gekke dingen doet natuurlijk. Blijft natuurlijk een lekker aantal Nm`s, maar 400 Nm bij een ruime 3.000 t/min is niet onverantwoord, wel valt het aantal Nm`s daarna wel wat terug.

Je top van 240 km/u komt wel aardig overeen met je aantal pk`s. Is ook een kwestie van meten. Heb je vals plat en/of wind mee/tegen, dat zijn wel bepalende factoren. Dus moet je eigenlijk ook meten in tegengestelde richting.

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 22 apr 2013, 07:58
door Ralphd
Edition30 schreef:
Ralphd schreef:
Edition30 schreef:@Ralph
In jou uitdraai kan je mooi zien wat het effect van een lekke DV!

Is wel een verschil zeker tussen je nagenoeg turboloze 2.0 FSI (met lekke DV) en de 2.0 TFSI die je nu hebt (met nieuwe DV). :lol:

Ja klopt, dat kan je nu duidelijk zien. Ben alleen bang voor m'n koppeling omdat het koppel er zo hard in komt zetten.
Het verschil is serieus schrikbarend, kreeg een totaal andere auto voor terug.
Welke topsnelheid is nou normaal met deze waarden? Mijn auto blijft maar steken op 240km/h ongeveer. Weet niet waar het aan ligt, kan het niet helemaal plaatsen.

Mvg Ralph
Hoi Ralph, dat erin knallen van je draaimoment valt wel mee, althans voor je koppeling, dit moet goed gaan, mits je geen gekke dingen doet natuurlijk. Blijft natuurlijk een lekker aantal Nm`s, maar 400 Nm bij een ruime 3.000 t/min is niet onverantwoord, wel valt het aantal Nm`s daarna wel wat terug.

Je top van 240 km/u komt wel aardig overeen met je aantal pk`s. Is ook een kwestie van meten. Heb je vals plat en/of wind mee/tegen, dat zijn wel bepalende factoren. Dus moet je eigenlijk ook meten in tegengestelde richting.

Ah dat is een redelijke geruststelling. Ik was er zelf erg bang voor. Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik doorgaans vrij rustig rijdt en af en toe even doorhaal maar ook niet extreem. Launch control bijvoorbeeld ook nog niet geprobeerd/toegepast sinds de chiptuning. Maak ook redelijk wat km's nog, en veel snelweg, dus veel heeft de auto niet te verduren.

Ik zal er eens op letten op de andere factoren/omstandigheden tijdens t proberen. Eind Juni ook de ringrit, dus zal die ook wel aardig schoongeblazen worden. Tank overigens altijd BP98 voor de zekerheid. (blijft de motor misschien iets schoner van en soepeler?) Dank voor je reactie in ieder geval!

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 22 apr 2013, 08:21
door Race Eend
De reden dat je top niet zo hoog is ligt aan de afstelling, de chip is niet geweldig die erin zat, de absolute waarden zijn niet heel slecht, maar bovenin staat hij gewoon te rijk etc, bij langdurige belasting ga je dat gewoon wat terug zien.

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 22 apr 2013, 08:54
door Ralphd
Tnx Mark voor je reactie! Je zei toen ook al dat het niet superveel kwaad kon, maarja je kent het waarschijnlijk, zit tussen de oren die voorzichtigheid :oops:
Gelukkig ook weer een geruststellend bericht, maar dan kan het nu direct niet erg veel kwaad en laat ik het even zo. En als ik dan verder gespaard heb, misschien een keer voor een stage2 gaan. Blijft toch verleidelijk voor in de toekomst. Nu laten herchippen is misschien zonde van het geld dan denk ik, gezien het punt dat ik deze niet vaak langdurig op vollast gebruik. Of adviseer jij iets anders?

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 23 apr 2013, 14:21
door Ralphd
Ralphd schreef:Tnx Mark voor je reactie! Je zei toen ook al dat het niet superveel kwaad kon, maarja je kent het waarschijnlijk, zit tussen de oren die voorzichtigheid :oops:
Gelukkig ook weer een geruststellend bericht, maar dan kan het nu direct niet erg veel kwaad en laat ik het even zo. En als ik dan verder gespaard heb, misschien een keer voor een stage2 gaan. Blijft toch verleidelijk voor in de toekomst. Nu laten herchippen is misschien zonde van het geld dan denk ik, gezien het punt dat ik deze niet vaak langdurig op vollast gebruik. Of adviseer jij iets anders?

Wat zou het aan vermogen doen met Carbonio? Heb nu m'n cat eruit en verder origineel. Dus met standaard uitlaat zonder cat, maar met CAI? En dan custom gemapped?

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 24 apr 2013, 22:43
door Mez
Gister ook eens bij JD geweest
vond het wel een leuke ervaring
en ik ben niet ontevreden
aardige mensen en weten heel goed wat ze doen
geven goede uitleg en vervangen meteen dingen als ze zien dat het niet goed meer is
bedankt Mark! en de rest van JD

JDcustom
Carbonio Intake
BP Ultimate 98


Afbeelding

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 24 apr 2013, 22:56
door Patrick B
Mez schreef:Gister ook eens bij JD geweest
vond het wel een leuke ervaring
en ik ben niet ontevreden
aardige mensen en weten heel goed wat ze doen
geven goede uitleg en vervangen meteen dingen als ze zien dat het niet goed meer is
bedankt Mark! en de rest van JD

JDcustom
Carbonio Intake
BP Ultimate 98


Afbeelding
Leuke uitslag.

Ik zie bij jouw ook een piekje bij 2200/2300 RPM.

Heeft jouw auto ook last van een vliegwiel die speling heeft ???

Bij mij is het wel zo en word deze binnenkort vervangen.

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 24 apr 2013, 23:10
door Race Eend
Das gewoon een meetfoutje van de dyno hoor. Bij lagere snelheden staat de auto nog een beetje te 'springen' op de bank zegmaar.

Zie hier maar: origineel wel, en getuned niet...
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 366#p66366

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Geplaatst: 24 apr 2013, 23:17
door Ralphd
Mark,

Ik zie bovenstaande uitdraai, en was ik ook erg benieuwd naar, maakt hier het verwijderen van je eerste cat nog een verschil? Maw, op hoeveel zou ik uitkomen bij het plaatsen van een custom mapping icm CAI?