RNS510 kaartversie V8.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
wehoo

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:Zal het ook proberen met VIM en secret menu bedankt voor de tip ;)

En V8+Flitspalen kan ik je wel aan helpen. Heb meerdere geholpen op het forum al hiermee ;).

Gr
Jij draait de 39xx versie toch? Dan kun je speedcams achteraf ook toevoegen via Sd kaart.
(net zoals andere pois) 8-)

De V.8 versie 7676 heeft zowel de nieuwe poi indeling (aparte subdir) als de oude poi indeling met speedcams van Europa.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

@Wehoo Klopt, maar ik had de speedcams gewoon gelijk al toegevoegd aan de image. Was toch gelijk al bezig ;)

Dankzij jou ben ik veel te weten gekomen over de POI's ! :D
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Fijn dat het ook bij jou gelukt is 'verlengsnoer'.
Dat het met sommige cd's niet in één keer lukt ligt vaak aan de kwaliteit van de cd in combinatie met het gekozen brandprogramma en de brandsnelheid.
Brand de betreffende cd's/dvd's altijd zo langzaam mogelijk (1 of 2x).
De rns 510 moet voor de 'berto89' vrijschakeling op 24uurs formaat worden gezet en er moet hetzelfde gehandeld worden als met een firmware upgrade, dus inderdaad motor uit, niet op contact, radio handmatig inschakelen (dus volumeknop indrukken) en dan de betreffende cd/dvd invoeren waarna een bootloader verschijnt, lijkende op een firmware upgrade bootloader.

Mooi dat het gelukt is, door dit simpele cdtje kan je én dvd's kijken tijdens het rijden én heb je het secret menu geactiveerd!
wehoo

Bericht door wehoo »

En het bijgeleverde programmaatje "recode_Berto89.iso" zet alles weer terug. Maar waarom zou je dat doen? ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Wel vervelend hoor dat mijn leuke cabaret show (Jeff Dunham 2011) stopte toen ik 300 reed.
Hahaaaaa.
De enige die hier 'kans' op maakt is misschien Chris (XT motorsport) ;-)

(bizar dat er mensen zijn die meer dan honderd euro neerleggen voor een vervelende kabelboom om dvd vrij te schakelen!)
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Thnx Tim,

Zal morgen als test een bumba dvd opzetten onderweg naar de opvang...er zal een klein meisje blij zijn.

Ben vooral blij met het hidden menu in de rns.

Ik snap wel dat mensen geld uitgeven aan een kabel, denk dat ze niet beter weten. Ik
had wel 25 over voor het vrijschakelen gehad als ik iemand van mp had benaderd. Heb hiermee gewacht omdat ik begreep dat mensen bezig waren dit gratis te verstrekken..
.

So far so good. Binnenkort de flistpalen testen vanaf dvd.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

ik heb hem net geupdate. ging vlekkenloos. alleen kom ik nog steeds niet in het hidden menu. :( toch niet geupdate denk ik dan?
wehoo

Bericht door wehoo »

Langer dan 20 sec de setupknop ingedrukt houden. Er komen dan 3 menus voorbij. Knop steeds ingedrukt houden tot het laatste menu.
KlouxOne schreef:ik heb hem net geupdate. ging vlekkenloos. alleen kom ik nog steeds niet in het hidden menu. :( toch niet geupdate denk ik dan?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

dat doet hij dus niet. :( wat ik ook merk is dat niet al mn POI's het meer doen. de flitspalen zijn foetsie! ik draai de v8 nog van de dvd. heel raar. enig idee wehoo?

ik heb de dvd natuurlijk opnieuw moeten laden. en als ik dan via de setup naar kaarten ga, en dan de poi's wil instellen zijn de flitspalen foetsie! :S wat nu? rns stuk?
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:dat doet hij dus niet. :( wat ik ook merk is dat niet al mn POI's het meer doen. de flitspalen zijn foetsie! ik draai de v8 nog van de dvd. heel raar. enig idee wehoo?

ik heb de dvd natuurlijk opnieuw moeten laden. en als ik dan via de setup naar kaarten ga, en dan de poi's wil instellen zijn de flitspalen foetsie! :S wat nu? rns stuk?
Dat had ik de eerste keer na installatie, dvd mode, ook. Ik kon de flitspalen wel activeren in het menu, maar tijdens het rijden waren ze niet zichtbaar. Na opnieuw starten van de auto, was alles zichtbaar. En dit bleef ook na uitzetten en de volgende dag weer verder gaan. Bleef in dvd mode werken.
Het schijnt dat het iets uitmaakt wanneer de pois worden geactiveerd in dvd of hdd mode.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

morgen maar is kijken of ik ze via de setup weer aan kan zetten dan. en als ze aan staan of ze dan zichtbaar zijn. auto is ook nog niet gestart. misschien dat daarom de setup hidden menu etc niet werk. ik kreeg wel te zein dat alles oke was. ben nu ff een filmpje aan het branden om te kijken of dat wel werkt morgen als ik naar mn werk rij. keep your fingers crosst :(

ik kon overgens net de flitspalen al niet activeren in het poi menu. wel zijn er poi's zichtbaar om te selecteren. maar zie ook dat het er minder zijn volgens mij. kwestie van dat de dvd niet goed ingeladen is en de auto niet is gestart?
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Even de rns 510 een reset geven?
Door deze drie knoppen tegelijk in te drukken:
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

na het resetten werkte de flitspalen weer toen ik deze rijdend instelde. echter gen hidden menu :( en ook geen Video in motion. scherm springt fijn weer op zwart. heb ik dan iets verkeerds gedaan? ben bij dat de flitspalen in ieder geval weer werken. hier nog even de stappen die ik heb gedaan.

1. auto open
2. RNS 510 aanzetten
3. CD erin
4. wachten tot er een wit scherm verschijnt.
5. OK drukken.
6. weer wachten
7. als laast kreeg ik een wit scherm met een groen OK logo en de CD kwam er vanzelf uit.

de RNS heeft zich in tussen meerdere malen gereset. ik kreeg alleen in het begin te zien dat hij de cd niet las maar 5 seconde daarna pakte hij hem. sleutels zaten niet in het contact en ik heb de RNS met het handje aangezet.

dit is toch de juiste wijzen?

heft het met mn firmware versie te maken misschien?

Heb overgens de ISO van wikipedia gebruikt. en niet de RECODE versie gebruikt. misschien heeft dat er mee te maken?

Bij mij ging het toch echt het zelfde als in dit filmpje

wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef: heft het met mn firmware versie te maken misschien?
Heb overgens de ISO van wikipedia gebruikt. en niet de RECODE versie gebruikt. misschien heeft dat er mee te maken?
Welke SW en HW heb je op welk apparaat?
Ik heb tijdelijk de Berto-versie online gezet.

Afbeelding

VIM_Berto89.iso is voor het aanzetten van het hiddenmenu en de vrijschakeling van de video (video in motion).
RECODE_Berto89.iso is voor het terugzetten van bovenstaande instellingen.

Beide files zijn ingepakt in isofiles. Deze moet je vanuit de iso op cd (geen dvd) branden. (2 cd's)

link RECODE_VIM_Berto89.zip (tijdelijk):
(rechterknop: opslaan als)
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Ik heb geen idee welk SW en HW versie ik op mn apparaat heb. geen idee waar ik dit kan vinden zonder het verborgen menu. iemand enig idee?

ik heb de VIM_berto89.iso met IMGburn op een cd-r gebrand op 1x speed. ga toch nog is de VIM_berto89.iso opnieuw branden en proberen
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

KlouxOne schreef:Ik heb geen idee welk SW en HW versie ik op mn apparaat heb. geen idee waar ik dit kan vinden zonder het verborgen menu. iemand enig idee?
Ik zou het echt niet weten. Als ik niet in het verborgen menu kon dan had ik die van mijn ook niet geweten.
KlouxOne schreef:Ik heb de VIM_berto89.iso met IMGburn op een cd-r gebrand op 1x speed. ga toch nog is de VIM_berto89.iso opnieuw branden en proberen
Ik had via image burn 2,4 opgegeven maar kreeg de melding dat dit niet mogelijk was en hij werd met 10x gebrand. Zwaar irritant dat het niet werk. Mijn bron was ook de wiki page. Mocht het nou niet lukken dan wil ik je ook wel een CD toesturen morgen. Hopelijk lukt het je zo!
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:Ik heb geen idee welk SW en HW versie ik op mn apparaat heb. geen idee waar ik dit kan vinden zonder het verborgen menu. iemand enig idee?
Dan wordt het moeilijk. Is dan alleen te achterhalen via de sticker die erop geplakt is. Maar dan is het uitbouwen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

opnieuw geprobeerd. eerste kreeg ik een downgrade error. toen heb ik op setup + mic + eject gedrukt. hier vroeg hij naar. daarna starte hij weer goed op. kreeg weer het witte scherm voor het installeren. ok gedrukt. weer succesvol gelukt! maar weer geen hidden menu plus VIM :(

aan de cd ligt het niet denk ik. wat nu? moet ik er vrede mee hebben?
wehoo

Bericht door wehoo »

Ik kom t.a.v. de downgrade error het volgende tegen:

Re: Video in Motion / TV Free for RNS 510 via software update

Hi Gazo,
How I did it may differ from the way others have done it but I will try to be clear.
I first downloaded the SWL recovery disk from here.
Unofficial 272x software and SWL recovery CD
In the directory WA there is a file named EURPQTO.WSH
I opened the file and cut the two lines of text refering to test mode and in its place pasted this text.
# Speed limit DVD/TV: 300km/h
SetRegDataHex(0x0B3A,"012C",0x0,0x2,0x89)
I burned a new disk, no CRC problems, and loaded it like a regular firmware update except it only takes a few minutes to complete and gives you the loaded succes screen.
MY RNS510 is a "B" with modified 2760/1200 firmware so I do not get battery drain in my 2007 Passat.
Test mode still works of course and now also VIM.
So far I have driven quite a bit using all the functions of the RNS510 and no problems encountered.
If it does go belly up I knew the risks when i started and will deal with it if I have a problem.
Not much that I can add really except anyone doing this should be aware of the risks but that why we are all here :-)
Hope it helps someone.

Cheers.

Brian.

Re: Video in Motion / TV Free for RNS 510 via software update
Hi Gazza307,
You are aware of the risks so I will say no more on that score,
Regarding installation, burn a disk from the iso file, I use Nero but there are many options.
Do not put the key in the ignition, do not switch the RNS510 on, just insert the disk and it should start the install on its own, the screen will go black for periods and you will get the VW Logo a couple of times dont panic , don't switch it off in mid install, just wait and let it finish, it will take about four or five minutes from memory.
At the completion you will get a confirmation of the succesful install and the disk will eject.
Now you can put the key in the ignition and enjoy.
If you get a warning telling you the firmware is an older or wrong version do the three button reset and try again, I have had that happen in some cars and it works fine second time.
I can only verify that it works on RNS510 B and C versions with 2720 and 2760 firmware so if anyone can let others know that they have had success with later firmwares please post on here to help others out.
The disk you are using was written by a very clever guy on another forum and put on the net to aid recovery from crashes during firmware/map updates and as such it does not alter your settings or delete any music or map files and it has been adapted by inserting the VIM enable code, by using a copy of his disk altered for another purpose it is at your own risk.
You can read about it here under SWL recovery CD.
Unofficial 272x software and SWL recovery CD
Hope this answers your questions.

Cheers.

Bron: http://gpsunderground.com/forum/volkswa ... ate-5.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GolfL

Bericht door GolfL »

Je kan de SW toch ook achterhalen zonder de secret menu? In het menu voordat je de secret menu in gaat.

Te zien op dit filmpje :

Op 4:49 zie je het 1ste menutje "Info Version". Daar kan je je SW tevoorschijn halen.

KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

met de 3 button reset bedoeld hij setup + mic + eject, dit heb ik gedaan. vervolgens laad hij de cd opnieuw en kan je de installatie wel beginnen. hij rond hem dan weer succesvol af. dat geeft de rns ook aan. wit scherm met groene balk. maar vervolgens werkt het niet. helaas. heb al een post gedaan op het GPS underground forum
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

GolfL schreef:Je kan de SW toch ook achterhalen zonder de secret menu? In het menu voordat je de secret menu in gaat.

Te zien op dit filmpje :

Op 4:49 zie je het 1ste menutje "Info Version". Daar kan je je SW tevoorschijn halen.

die optie staat er bij mij niet bij helaas :(
wehoo

Bericht door wehoo »

@GolfL
Misschien bij SW3970 die hier draait, waarbij deze infoversion al in het 2e menu (bij FM deel) zichtbaar is. Het derde menu in dit filmpje is pas zichtbaar bij vrijschakeling van het hiddenmenu.
Bij mijn SW2720 is in het 2e menu (bij FM deel) geen infoversion optie.

In het filmpje zie je trouwens een D apparaat, met SW3970 (origineel alleen voor D apparaten) en een HW02.

HW02 hoort bij:
Historie der B Geräte:
HW: H02 SW: X360 (Vorserie)
HW: H02 SW: X540 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0700 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0760 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0800

Kortom een bewerkte, gemodificeerde versie. ;) 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GolfL

Bericht door GolfL »

Aha,

Ik heb namelijk wel het "info version", dat heb ik dan te wijten aan mijn 3930 (op een C versie). Heb echter GEEN hidden/secret menu.

Dan ben ik inderdaad benieuwd waarop jij draait KlouxOne.

wehoo

Bericht door wehoo »

Vrijschakelen via vagcom/vcds:

Adaption channel 050 controls if the hidden (test) menu is enabled or not. On the 0210 US firmware it is set to 0 (disabled) by default.

The steps to enable it are using VCDS/VAG-COM

1. Click Select under Select Control Module.
2. Click 37 - Navigation
3. Once controller is open, Click Adaptation - 10
4. Once adaptation screen opens, type 50 in the channel field and click read.
5. The stored value should be 0.
6. Type 1 in the new value field.
7. Click Test.
8. Click Save.
9. Click Done, Go Back
10. From Controller Screen Click Close Controller, Go Back - 06.
11. Reboot 510 with <,> and info keys.
12. Once it reboots, press and hold setup for 20-30 seconds and the hidden menu should appear.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”