yal schreef: ↑12 mar 2019, 17:16
Nog geen reactie van de importeur , na nogmaals bellen zou ik eerder verkeerd zijn door verbonden.....dus reactie volgt nog...
Dealer in mijn woonplaats heb ik vorige week gesproken en die zouden regelen dat de TCR te configureren is , ik wacht nog op hun reactie.
Als laatste Autobourguignon gesproken , die doken er meteen bovenop en hebben een telefonische configuratie met mij doorgenomen.
Echt goed , die weten van aanpakken.... dat wist ik al , al is de afstand echt te gek voor mij voor onderhoud enz.
Hier in NL kost een GTI TCR zonder Panorama dak ,keyless entry en lederen bekleding ruim €62.000,-
Waarvan ruim €10.000,- BPM , das echt veel zeker gezien deze versie geen 4 motion heeft en dus minder uitstoot....
Rare bolletjes stickers kosten €600,- , maar die vind ik niet mooi...
Er komt waarschijnlijk geen demo in NL , raar want ik heb online genoeg journalisten gezien met een test auto
Ik wil wel eerst stukje proefrijden , de Clubsport en mijn eigen Perfomance GTI vond ik beiden weinig grip hebben , zeker met nat wegdek.
Ook ben ik erg benieuwd naar de DSG7 , daar heb ik nog niet mee gereden.
Ik begreep dat de TCR niet met de Akrapovic uitlaat te bestellen is , das wel jammer.
Verder vind ik de TCR super gave uitvoering en een opvallende verschijning.
@Helle , hele goede keuze om de switch van een GTI naar deze TCR geregeld te hebben
Wat zal dat wachten lang voor jou duren
Grt Yal
Is zot dat het zolang duurt.
De mijne is geproduceerd geweest op 14 februari (als valentijnscadeau kan dit tellen
)
En als ik op instagram kijk, verschijnen er van overal TCR's die toegekomen zijn bij hun VW dealer (in Duitsland, het Oostblok, Luxemburg, Frankrijk,...)
Wat betreft de prijs, weet ik dat er in Nederland nog eens 10.000€ en meer bij komt, wat een smak geld is.
Voor mij persoonlijk is het maar 6% btw, maar als ik het omreken naar 21% kost de TCR (met bijna alle belangrijke opties) nog geen 44.000€
Dat is met Reifnitz velgen, Discover Pro, Dynaudio, Panorama dak, Comfort en Travel pack, Wintermodule, Verdonkerde achterlichten met dynamische pinkers, rear view camera met parkingsensoren,...
Bij mijn VW dealer hebben ze gelijktijdig met de mijne ook een TCR besteld, maar die van hen is met Pretoria's en Michelin Pilot Sport Cup 2 semi-slicks.
Hij staat in hun showroom te koop aan 51.500€ (kortingen nog niet in berekend).
De mijne kost nog een goeie 600€ meer (als ik ook de kortingen van goed 8.000€ niet mee reken).
Kheb wel nog de Michelin Pilot Sport 4S banden besteld, in plaats van de Pirelli P Zero's die er nu opzitten.
De Akrapovic uitlaten zijn er inderdaad niet bij te bestellen.
Dat blijft voorbehouden voor de Golf R (en nu ook de T-Roc R).
De mijne staat nu al van 1 maart op de parking bij mijne VW dealer, omdat de firma die de aanpassingen moet doen, er pas eind maart aan kan beginnen.
Dan zullen ze zo'n 2 1/2 week nodig hebben, dus zou ik hem hebben rond de 3e week van april (nog zo'n 5 weken).
En ik heb nu ook beslist om na een volledige keramische coating van het exterieur, de ramen, de velgen en de wielkassen, en Xpel folie langs de zijkanten langs onder, te kijken voor een bearlock beveiliging voor mijn DSG transmissie.
Want de wagen staat constant buiten onder de carport, en aan de grens met Frankrijk wordt er hier elke nacht wel op verschillende plaatsen ingebroken.
Daarnaast ga ik ook wel een volledige omnium verzekering nemen (zeker voor de eerste drie jaar).
Aangezien het maar een 1500€ verschil was tussen de Performance en de TCR (en ook nog eens 19" velgen ipv 18"), ging ik zot moeten zijn om het niet te proberen.
Dat kleur alleen al vind ik zijn geld waard (waarmee ik niet wil zeggen dat Indium Grey niet mooi is!)