Pagina 4 van 4
					
				Het brandstof topic
				Geplaatst: 14 jul 2015, 12:09
				door NL_MK5 GTI
				Ik heb voor het eerst Bleu one 95 getankt, omdat hier nergens in de buurt een BP aanwezig is. 
Ik moet zeggen hij is wat feller als V-power loopt ook iets rustiger stationair kijken bij de tweede tank hoe het loopt. Het is 12 cent p/l goedkoper ook nog.
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 14 jul 2015, 16:43
				door martin
				Ik heb ook al een paar keer bleu one getankt,maar het lijkt wel of me auto minder power heeft en het meer verbruikt. 
Ben weer ff overgestapt naar 98 met bio. 
Zal waarschijnlijk tussen me oren zitten.
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 14 jul 2015, 18:44
				door NL_MK5 GTI
				Nou ik denk het niet omdat je met 98 en bio rond de 100-102 octaan getal komt. En Bleu one is 95-98 als ik me niet vergis.
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 14 jul 2015, 20:00
				door Maarten
				Is Blue-one van Argos een betere brandstof dan Shell V-power?
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 04 nov 2015, 15:38
				door Fi...
				Voor de octaan 102 liefhebbers.....nu ook bij loogman verkrijgbaar 
 
http://www.loogman.nl/super-102/ 
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 04 nov 2015, 15:43
				door Verlengsnoer
				Ik zag het inderdaad ook van het weekend! Ze zijn wel iets duurder dan de firezone. Als je een loogman tankpas hebt-aanvraagt dan is de prijs gelijk! 
 
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 04 nov 2015, 16:01
				door R32Amsterdam
				Verlengsnoer schreef:Ik zag het inderdaad ook van het weekend! Ze zijn wel iets duurder dan de firezone. Als je een loogman tankpas hebt-aanvraagt dan is de prijs gelijk! 
 
Denk inderdaad dat ik een pas ga aanvragen en dan af en toe 102 octaan ga tanken 

 
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 05 nov 2015, 17:01
				door siepwokkel
				Met de competiition 102 merk ik veel verschil tov de 95 in mn scirocco r
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 05 nov 2015, 17:50
				door R32Amsterdam
				siepwokkel schreef:Met de competiition 102 merk ik veel verschil tov de 95 in mn scirocco r
95 is ook troep  

 Gaat nooit in mijn wagen, altijd minimaal BP ultimate!
Maar met 102 tov 98 merk ik inderdaad ook verschil.  

 
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 05 nov 2015, 18:48
				door siepwokkel
				Heb 2x getankt toen ik de auto net had. Via dit forum ben ik erachter gekomen.
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 12 feb 2017, 18:05
				door justin--92
				Heb ook weleens blue one getanked, daar ik normaal 600-650 km reed, reed ik er toen nog maar 500-550. Tegens zéker niet meer vermogen uit de auto met blue one. Duidelijk geen blue one meer voor mij. 98 met 1:10 bio eth met >95% blijft het aantrekkelijkste voor mij kwa lopen van de motor en power. En kwa verbruik ook niet onaantrekkelijk,
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 12 feb 2017, 22:02
				door golf5gt
				Ik rijd altijd op 98,
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 14 feb 2017, 09:29
				door Golf88
				Wat Danny zegt. Merk zelf ook duidelijk verschil in zowel vermogen als in verbruik met Aral 102 t.o.v. BP 98.
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 15 feb 2017, 11:33
				door MK5benGTI
				golf5gt schreef:Ik rijd altijd op 98,
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie
Precies dit! Afgelopen weken weer eens bio ethanol bij de 98 in gegooit en dit gaat behoorlijk richting het gevoel van 102Competition. Aanrader dus!
 
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 21 feb 2017, 02:33
				door MaartenBielen
				MK5benGTI schreef:golf5gt schreef:Ik rijd altijd op 98,
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie
Precies dit! Afgelopen weken weer eens bio ethanol bij de 98 in gegooit en dit gaat behoorlijk richting het gevoel van 102Competition. Aanrader dus!
 
Ik wil ook eens die bio ethanol bij mijne gaan proberen. Nu ken ik er weinig of niets van. 
Hoeveel % is dat dan dat je bij de 98 kapt? En welke bio ethanol gebruik je?
 
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 21 feb 2017, 06:00
				door Maarten
				10% ethanol, 50 liter BP98 en 5 liter ethanol (van de Action  

 )
 
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 31 jan 2022, 08:42
				door LL7R
				5 jaar verder (en 40 cent de liter geloof ik), maar tijd om dit topic eens af te stoffen!
Nu vraag ik mij al jaren af of er nu een wezenlijk verschil is tussen de premium brandstof merken (lees: Shell, BP, Texaco enz.), de reguliere merken (De Haan, Tango, geen idee eigenlijk) en de merkloze witte pomp. Ik heb altijd begrepen dat de premiums addatieven toevoegen en ik snap dat als je de rollenbank of circuit op gaat, dat het kan schelen, maar voor normaal, dagelijks gebruik zonder de toerenbegrenzer op te zoeken... Is dat het prijsverschil waard?
Daarnaast, als ik bovenstaande moet geloven, is er ook nog een verschil per merk/pomp. Maakt het ook niet overzichtelijker...
Ben benieuwd!
			 
			
					
				Re: Het brandstof topic
				Geplaatst: 31 jan 2022, 09:02
				door Step-han
				Een aantal jaren geleden, toen ik de Golf 6 GTD nog had, hadden we een meeting bij JD. Daar ging toen een Golf 6 R op de bank en presteerde niet zoals het zou moeten. Eigenaar vertelde toen wat 'ie getankt had. JD voegde vervolgens 5 liter ethanol toe van de Action en voila de R presteerde weer hoe het moest.
Met juiste brandstof kun je inderdaad hogere waardes halen, echter is het ook maar net hoe je auto is afgesteld. Ik rij met mijn BMW met MHD-tuning en daarbij kan ik on-the-go maps wisselen en kiezen tussen ron95, 98 of 102. In 102 met 102 brandstof merkbaar sneller dan 95. Dagelijks rijd ik er mee met een 95 of 98 map. ligt er aan wat ik tank. Weekendje Duitsland rij ik met 102.
Op zowel 95, 98 en 102 rijdt de BMW prima. Echter een stukje vermogensverschil. Ik dacht iets van 15-20pk tussen de verschillende ron's bij mijn BMW.