Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De auto gewassen en gepoetst.
Gelijk wat lichte krasjes eruit gepoetst.
Ben weer blij dat de auto er weer mooi uit ziet.
En snel wat nieuwe foto's gemaakt na het wassen en poetsen zie voorstel topic.
Vandaag de auto gewassen en ik kreeg de wheelsealant binnen dus die ook maar gelijk aangebracht.
Ze gaan wel erg mooi glimmen en het ruikt ook nog eens lekker.
Als het zo harde wax is waarom dan niet op je lak doen???
Bij de dealer nieuwe ruitenwisserbladen gehaald en een oliefilter...
Ook even bij een garage in t dorp geweest, ik kan er zondag terecht om de remklauwen schoon te laten maken, alles te demonteren en de blokken op te schuren. Hoop erna eindelijk van die hoge piep af te zijn bij t zachtjes remmen.
Niet met de GTI maar met de 2-wieler om een stuk van de (mogelijke) toertochtroute naar Francorchamps te rijden. Het is een motortochtroute waarvan ik dacht dat die ook met de GTI te rijden is. Uiteraard is dit wel mogelijk, maar het is een probleem om het aantal auto's bij elkaar te houden op de smalle Zuid-Limburgse en Belgische (Ardennen-) wegen. De truc die motorrijders toepassen bij deze toertochten is met auto's niet te doen. Het is wel een zeer mooie route en gaat "bergje op en bergje af".
Verlengsnoer schreef:Bij de dealer nieuwe ruitenwisserbladen gehaald en een oliefilter...
Ook even bij een garage in t dorp geweest, ik kan er zondag terecht om de remklauwen schoon te laten maken, alles te demonteren en de blokken op te schuren. Hoop erna eindelijk van die hoge piep af te zijn bij t zachtjes remmen.
Dat piepen is echt ZWAAR irritant !
Had ik ook werd er helemaal gek van heb toen met slijptol alle randen eraf geslepen en de Remblokken met een veil onderhanden genomen! ( hoop er over een paar dagen vanaf te zijn als de nieuwe klauwen nieuwe blokken nieuwe schijven erop zitten ^^
Piepen is het trillen van de remblokken, wat vaak helpt is alle glijdelen waar de remblok over heen gaat in te vetten met kopervet.
Of een schuine kant aan de blokken vijlen.
Dat het met trillen van de remblokken kwam wist ik niet. Een vw dealer heeft er ooit voor me naar "gekeken" en zei dat er vuil tussen zat welke hij voor 170 euro voor en 170 euro achter kon schoonmaken. Het was even weg maar sinds het begin van de week is t niet te harden. Met een koude start/motor een piepende riem en dan nu de piepende remmen. Ga de monteur meteen laten kijken naar de kap bij de riem. Het kan dat deze het piepen veroorzaakt. Mocht dit het niet zijn dan komt er een nieuwe distributie riem etc onder. Heb nog bij sloot geïnformeerd maar vindt het prijsverschil dermate groot dat de wagen weer naar vag techniek gaat....
wehoo schreef:Niet met de GTI maar met de 2-wieler om een stuk van de (mogelijke) toertochtroute naar Francorchamps te rijden. Het is een motortochtroute waarvan ik dacht dat die ook met de GTI te rijden is. Uiteraard is dit wel mogelijk, maar het is een probleem om het aantal auto's bij elkaar te houden op de smalle Zuid-Limburgse en Belgische (Ardennen-) wegen. De truc die motorrijders toepassen bij deze toertochten is met auto's niet te doen. Het is wel een zeer mooie route en gaat "bergje op en bergje af".
wehoo schreef:Niet met de GTI maar met de 2-wieler om een stuk van de (mogelijke) toertochtroute naar Francorchamps te rijden. Het is een motortochtroute waarvan ik dacht dat die ook met de GTI te rijden is. Uiteraard is dit wel mogelijk, maar het is een probleem om het aantal auto's bij elkaar te houden op de smalle Zuid-Limburgse en Belgische (Ardennen-) wegen. De truc die motorrijders toepassen bij deze toertochten is met auto's niet te doen. Het is wel een zeer mooie route en gaat "bergje op en bergje af".
Wat is die truc dan?
Het Follow Up systeem. Zelfs Gerrit Speek (je weet wel, van de vagcom) hanteert het.
Link: http://www.gerritspeek.nl/motor/motor-follow-up.html
Praktijkvoorbeeld: na enkele seconden gaat het stilstaand beeld over in bewegend beeld.
Wilcoos schreef:Bij elke afslag blijft er iemand staan om de richting aan te geven, om vervolgens weer achteraan te sluiten. Als ik het goed zie
Yes. Alleen moet ie dan voor de laatste man (met hesje) aansluiten. Maar door de snelheid kan dit niet altijd; het wordt dan inhalen. En dat allemaal zie ik met een (auto) GTI nog niet gebeuren.
Wilcoos schreef:Bij elke afslag blijft er iemand staan om de richting aan te geven, om vervolgens weer achteraan te sluiten. Als ik het goed zie
Yes. Alleen moet ie dan voor de laatste man (met hesje) aansluiten. Maar door de snelheid kan dit niet altijd; het wordt dan inhalen. En dat allemaal zie ik met een (auto) GTI nog niet gebeuren.
Zeker niet op tempo idd. Ik kan maar met een paar personen op tempo (die vertrouw je dan ook) goed volgen. (of gekker)
Beter om dan stop punten af te spreken, waar je weer op elkaar wacht.
Wilcoos schreef:Beter om dan stop punten af te spreken, waar je weer op elkaar wacht.
Ja klopt. Hadden we bij de Ringrit van vorig jaar ook, maar ook dan kan het mis gaan.
Handig als iedereen de route in zijn satnav. heeft. Alhoewel dat ook weer geen garantie is.
De Golf was een mooie wagen, erg vol uitgerust o.a. leer, rns510, dynaudio etc. Alleen er zaten wat kraakjes in het interieur die irritant waren. Dat vond ik absoluut niet bij de auto passen.
Maar ja de Cupra is weer een hele andere auto, ook een klap sneller, zeker omdat het om een versie ging met een leuke JD chip. Alleen dat plastic interieur staat me van die auto nogal tegen. Verder staan er nog een paar andere auto`s op m`n lijstje , heb alle tijd dus ik ga rustig eens kijken.
Opmerkelijk, ben gisten ook in een GTI VI gaan rijden, werd gek van het gekraak. Deurrubbers, hoedenplank, achterbank, is dit standaard bij een VI met leder?