sitechris schreef:Vince82 schreef:Nieuw zijn renaults (de RS`en dan) erg fijne auto`s, jammer dat ze na een paar duizend km uit elkaar vallen en elektronisch falen.
Best bijzonder dat VW rijders commentaar leveren op betrouwbaarheid van andere merken. Ik som even 3 megaproblemen op van de VAG groep.
1) De werkelijk miserabele twincharger 1.4 TSI motoren. Zie de problemen die de Polo GTI rijders ervaren, en de Golf 1.4 TSI 160 pk rijders (plus nog een tig aantal andere modellen in de VAG groep)
2) De kettingproblemen bij de VAG groep (1.2 en 1.4 TSI), waarbij het niet uit te sluiten is dat er ook een aantal 1,8 en 2.0 TSI rijders het bokje zijn. VAG ontkent dit nog, maar voor hoe lang nog?
3) De ontzettend knullig ingebouwde 510 units, die zelfs door Stevie Wonder binnen een minuut te demonteren zijn.
Ik ontken overigens niet dat andere merken problemen hebben, maar VAG staat er nu echt wel even slecht voor op het moment.
btw....over leuke opties gesproken, what abouth een leuke gebruikte Porsche Cayman? Ding heeft verrassend veel kofferruimte (410 liter), is snel, waardevast, rijdt goddelijk etcetera.
Ach ja Chris, bij Vw weten we tenminste wat de problemen zijn, 3 collega`s van mij op het werk met Renaults hebben zo ongeveer iedere maand weer een nieuw probleem
1. Renault Clio: januari, LMM defect, februari, BDP sensor defect, maart, remlichten blijven aanstaan, april, motormanagement lampje brand
2. Renault Scenic, vrouw belt op, stilgevallen midden in tunnel, probleem onbekend, colelga was auto zo zat en heeft `m per direct ingeruild op een Toyota verso
3. Renault scenic, hele motor in de soep gedraait, ruilmotor gekregen
4. Ook een Fransoos, collega met een Peugeot 5008, gloednieuwe auto, na 5000km bakproblemen, volledig nieuwe versnellingsbak gekregen
Niet om alles goed te praten, maar met een Renault/Peugeot zit het nog een stukkie slechter met betrouwbaarheid.