Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hierbij de door JD Engineering gemaakte uitdraai van t eindresultaat :
Ondanks de regen op de terugreis en t feit dat ie dus al, wist ik niet, al "getuned" was kon ik toch wel duidelijk merken dat ik met iets "anders" ben heen gegaan als
terug. Mannen van JD, bedankt voor de service en t geduldig beantwoorden van al mn vragen, TOP !!!!
Tevens hebben ze de "schakelmomenten" in de D aangepast.
Dus niet meer 50 al naar zn 5, en bij bv rotonde's eerder terugschakelen ipv wachten tot laatse moment en
dan ineens van 5 naar 2. Dat bevalt ook prima, goed advies van Mark (en t JD team)
Renekesgti schreef:Heerlijk vermogen zeg. Toch een pak meer dat je erbij krijgt door die intake. Heel veel plezier. Heb je al een sachs koppeling oid?
Groet, René.
Dankje Renekesgti! Nee, met bio-ethanol begint mijn koppeling al af en toe te slippen. Bijna versleten dus!!! Ik zat te kijken naar een Spec setje bij XTmotorsport.
Ken je die toevallig?
Spec is inderdaad een goeie keuze. Volgens mij heb ik gelezen dat de pedaaldruk een stuk minder is dan bij een SRE set van Sachs. Mijn vriendin reed niet zo graag meer in de GTI na de nieuwe koppeling. Ach ja......
Renekesgti schreef:Spec is inderdaad een goeie keuze. Volgens mij heb ik gelezen dat de pedaaldruk een stuk minder is dan bij een SRE set van Sachs. Mijn vriendin reed niet zo graag meer in de GTI na de nieuwe koppeling. Ach ja......
Dan dus toch maar voor een SRE of Sachs gaan begrijp ik?
Renekesgti schreef:Spec is inderdaad een goeie keuze. Volgens mij heb ik gelezen dat de pedaaldruk een stuk minder is dan bij een SRE set van Sachs. Mijn vriendin reed niet zo graag meer in de GTI na de nieuwe koppeling. Ach ja......
Dit klopt, hoor menige over dat het pendaal aanvoelt als oem met een spec.
Daar zit het verschil duidelijk in. Ik vond het vrij veel geld voor relatief weinig vermogen. Maar als ik het zo lees zit er meer verschil in als ik dacht. Misschien maar weer terug naar jd haha
ferry schreef:Daar zit het verschil duidelijk in. Ik vond het vrij veel geld voor relatief weinig vermogen. Maar als ik het zo lees zit er meer verschil in als ik dacht. Misschien maar weer terug naar jd haha
En waarschijnlijk ook wel wat vervuiling en misschien ook een wat slechtere 98. Is er niet getest met wat bio erbij?
ferry schreef:Daar zit het verschil duidelijk in. Ik vond het vrij veel geld voor relatief weinig vermogen. Maar als ik het zo lees zit er meer verschil in als ik dacht. Misschien maar weer terug naar jd haha
Met volledige 3" milltek ga je wellicht naar de 340/350 pk.
Heb je DSG stage 1 ook?
Voor deze stage 1,5 (zeg maar), heb je toch een prachtig resultaat?
Gewoon lekker van genieten!
Inderdaad Ferry, wat Crokke ook zegt, verwacht geen wonderen dat je er 40 pk bij krijgt. Zelf heb ik ook een stage 1,5 en heb dacht ook 323 pk. Mijn motor bleek (later) echter behoorlijk vuil te zijn en ook een injector had waarschijnlijk toen al problemen. Kijk maar in het rollenbank topic (1e post) wat Ed30's zo'n beetje doen. Je komt inderdaad op zo'n 340 a 350 pk uit. Kost je dus wel een andere downpipe, een andere intake en hertuning.
Met die spullen en kop reinigen moet het voor mij ook goed te halen zijn. Kop zal idd wel vervuild zijn. Ik had 98 bij de bp getankt net voor lochem geen idee of dat goede brandstof is. Ik heb er specifiek voor gekozen om er geen toevoegingen bij te doen. Omdat ik zelf niet wil gaan mengen. Dan zou het er leuk uitzien op de uitdraai maar rijd ik vervolgens toch op dit vermogen.
ferry schreef:Met die spullen en kop reinigen moet het voor mij ook goed te halen zijn. Kop zal idd wel vervuild zijn. Ik had 98 bij de bp getankt net voor lochem geen idee of dat goede brandstof is. Ik heb er specifiek voor gekozen om er geen toevoegingen bij te doen. Omdat ik zelf niet wil gaan mengen. Dan zou het er leuk uitzien op de uitdraai maar rijd ik vervolgens toch op dit vermogen.
Als dit de BP is waar al een draadje over loopt zou het best eens kunnen dat je een slechte kwaliteit 98 hebt getankt.
ferry schreef:Met die spullen en kop reinigen moet het voor mij ook goed te halen zijn. Kop zal idd wel vervuild zijn. Ik had 98 bij de bp getankt net voor lochem geen idee of dat goede brandstof is. Ik heb er specifiek voor gekozen om er geen toevoegingen bij te doen. Omdat ik zelf niet wil gaan mengen. Dan zou het er leuk uitzien op de uitdraai maar rijd ik vervolgens toch op dit vermogen.
Dat is ook wel zo, maar als je wat bio bijmengt weet je of de benzine die je had getankt wat minder was en weet je wat de motor presteert met een goed brandstof mengsel. Ik kwam met bio uit op 333 pk. En misschien kom ik nu met de nieuwe injector en reiniging in de richting van de 330 pk. Maar de auto gaat nu ook als de brandweer en die volledige stage 2 zal niet een wereld van verschil maken. Al zal deze net wat vlotter reageren op het gas en een leuker geluid produceren (al kan je voor dat geluid kiezen voor diverse goedkopere opties).
Ik had idd al het 1 en ander gelezen over die bp. Geluid is voor mij goed. Tussen gas van de dsg is nu al wat beter te horen. Misschien als er nog eens een meeting bij jd komt. Een keertje op de bank met bio erbij. En misschien nog wat aanpassen. Maar zoals het nu is ben ik dik tevreden. En verschillende brandstoffen kwa 98 ontlopen elkaar denk ik niet met 10 pk. Dus het verschil op straat zal bijna tot niet voelbaar zijn.