Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Jarino
Type auto: Golf MK5 GTI

Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?

Bericht door Jarino »

Heren,

Het houdt niet op, niet vanzelf..

Nou heb ik sinds een week dat ik bij koude start heel even een apart piepend geluid hoor, lijkt op dit:

https://youtu.be/N77zsyjNamI

Maar het is vrij snel weg, en als ik dan weg rij dan hoor je dat geluid tussen de 1000-2000 rpm weer.. maar het is meestal binnen een minuut weer weg.

Als ik hem vol in trap, met warme motor uiteraard, met de ramen open hoor ik ook een hoog fluitend geluidje af en toe. Tussen de 5500-6000 rpm heeft die dan ook sinds kort een klein dipje.

Reed zondag, met een maatje van me met een Dodge Charger met 360 pk, terug van een meeting. Dus uiteraard ff sporten tegen elkaar, ik liep uit haha :mrgreen: maar merkte toen dus dat hij tussen de 5500-6000 rpm een klein dipje heeft.

Zou dit de PCV kunnen zijn of denken jullie wat anders?

Ik ga trouwens 16 februari op de rollerbank bij Celltemp dan weet ik hoeveel pk / Nm ik heb :roll:

Bij voorbaat dank voor de reacties heren!
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+

Serviced by EM Services
golf5gt
Type auto: Golf 6R

Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?

Bericht door golf5gt »

Klinkt niet erg fris :roll:
groetjes, Danny.

HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Jarino

Bericht door Jarino »

golf5gt schreef:Klinkt niet erg fris :roll:

Op het filmpje is het velen malen erger hoor haha, ik hoor een soort gelijk geluid maar dan heel zachtjes..

Serviced by EM Services
Maarten
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Bericht door Maarten »

Klinkt als een gescheurde rubber / lekke PCV. Heb dit ook gehad en was hetzelfde geluid. Onderdeel (PCV) was rond de 3 tientjes.
Serviced by EMServices.
Jarino

Bericht door Jarino »

Maarten schreef:Klinkt als een gescheurde rubber / lekke PCV. Heb dit ook gehad en was hetzelfde geluid. Onderdeel (PCV) was rond de 3 tientjes.

Jij bent van EM zie ik! Wou sowieso nog langs komen bij jullie voor de GFB DV+, gelijk maar de PCV ook laten doen dan?

Serviced by EM Services
jannick
Type auto: Golf V R32

Bericht door jannick »

Jarino schreef:
Maarten schreef:Klinkt als een gescheurde rubber / lekke PCV. Heb dit ook gehad en was hetzelfde geluid. Onderdeel (PCV) was rond de 3 tientjes.

Jij bent van EM zie ik! Wou sowieso nog langs komen bij jullie voor de GFB DV+, gelijk maar de PCV ook laten doen dan?

Zijn auto is in onderhoud bij EMservice (erwin)...erwin zelf is staffpride op t forum :lol:
Maarten
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Bericht door Maarten »

Zoals Jannick het zegt haha! Wil wel ruilen met Erwin hoor! 8-)
Serviced by EMServices.
Jarino

Bericht door Jarino »

jannick schreef:
Jarino schreef:

Zijn auto is in onderhoud bij EMservice (erwin)...erwin zelf is staffpride op t forum :lol:

Oh zodoende! Had Erwin tijdje geleden al aan de lijn! Aardige gozer!

Serviced by EM Services
Jarino

Bericht door Jarino »

Maarten schreef:Zoals Jannick het zegt haha! Wil wel ruilen met Erwin hoor! 8-)

Haha ja snap ik :lol:

Serviced by EM Services
Jarino

Bericht door Jarino »

Maatje van me zei trouwens dat ik beter voor een PCV delete plate kan gaan ipv een nieuwe PCV d'r in laten zetten.

http://www.biesheuvel.nl/vag-2-0tfsi-pc ... plate.html

Iemand ervaring hiermee ?

Serviced by EM Services
golf5gt
Type auto: Golf 6R

Bericht door golf5gt »

Ga dit even volgen.
Schijnt je te verlossen van de lekke/kapotte pcv kwaal.
Maar dat het de vervuiling voor komt schijnt maar deel/geen waar te zijn.
Ook wel nieuwschierig hoe dit nou precies in elkaar steekt.
groetjes, Danny.

HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Nigel-R32
Type auto: AMG GT S en MK6 GTI
Contacteer:

Bericht door Nigel-R32 »

Ik rij zelf ook met zo'n Forge PCV delete plate. Als je toch bezig bent kan je die net zo goed monteren ben ik van mening. Ze zeggen dat de vervuiling iets minder wordt, of het waar is weet ik alleen niet. Vind het qua looks ook nog wat hebben als je zonder motor afdekplaat rijdt :mrgreen: Mijn R is 3 kwart jaar geleden gereinigd bij HBT en toen is die PCV plate er pas op gegaan.
AMG GT S '15 - 510pk & 650Nm - fun
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht
Jarino

Bericht door Jarino »

Nigel-R32 schreef:Ik rij zelf ook met zo'n Forge PCV delete plate. Als je toch bezig bent kan je die net zo goed monteren ben ik van mening. Ze zeggen dat de vervuiling iets minder wordt, of het waar is weet ik alleen niet. Vind het qua looks ook nog wat hebben als je zonder motor afdekplaat rijdt :mrgreen: Mijn R is 3 kwart jaar geleden gereinigd bij HBT en toen is die PCV plate er pas op gegaan.

Ja doe dat maar gelijk dan, en dan gelijk maar preventief de DV vervangen voor de GFB DV+ :mrgreen:

Serviced by EM Services
Jarino

Bericht door Jarino »

Jarino schreef:
Nigel-R32 schreef:Ik rij zelf ook met zo'n Forge PCV delete plate. Als je toch bezig bent kan je die net zo goed monteren ben ik van mening. Ze zeggen dat de vervuiling iets minder wordt, of het waar is weet ik alleen niet. Vind het qua looks ook nog wat hebben als je zonder motor afdekplaat rijdt :mrgreen: Mijn R is 3 kwart jaar geleden gereinigd bij HBT en toen is die PCV plate er pas op gegaan.

Ja doe dat maar gelijk dan, en dan gelijk maar preventief de DV vervangen voor de GFB DV+ :mrgreen:

Zit trouwens te twijfelen, of een GFB DV+ of een Blow Off Valve / Dumpvalve, of een GFB DV+ in combinatie met een Forge Blow Off Adapter ertussen.. iemand nog advies hierover misschien? :roll:

Serviced by EM Services
jannick
Type auto: Golf V R32

Bericht door jannick »

Is maar net wat je zelf wilt...de dumpvalve hoor je zeker heel erg afblazen...dat is reden waarom ik die niet neem.
Jarino

Bericht door Jarino »

jannick schreef:Is maar net wat je zelf wilt...de dumpvalve hoor je zeker heel erg afblazen...dat is reden waarom ik die niet neem.
Ja precies! Maatje van me zei dat de GFB DV+ sowieso al beter klinkt, kan ook in combinatie met een blow off adapter, of gewoon geen DV+ maar een blow off valve..

Kan ook eerst de GFB DV+ doen en dan kijken hoe dat klinkt, en mocht ik toch die Forge blow off adapter d'r tussen willen kan ik dat altijd nog doen.. :roll:

Serviced by EM Services
ChielED35
Type auto: Golf MK7 R

Bericht door ChielED35 »

En dan heb je een mooie Forge delete plate, stop je er weer een kap overheen. Zie je dus niets meer van. Maar een wit kappie is mooier :mrgreen:
Jarino schreef:
jannick schreef:Is maar net wat je zelf wilt...de dumpvalve hoor je zeker heel erg afblazen...dat is reden waarom ik die niet neem.
Ja precies! Maatje van me zei dat de GFB DV+ sowieso al beter klinkt, kan ook in combinatie met een blow off adapter, of gewoon geen DV+ maar een blow off valve..

Kan ook eerst de GFB DV+ doen en dan kijken hoe dat klinkt, en mocht ik toch die Forge blow off adapter d'r tussen willen kan ik dat altijd nog doen.. :roll:
Erwin heeft mij een tijd terug uitgelegd dat een GFB DV+ electronisch geregeld wordt door de ECU. Wanneer je Forge blow off neemt die niet electronisch geregeld wordt is dat feitelijk een stap terug in techniek. Voor verdere informatie verwijs ik je door naar Erwin ;)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Jarino

Bericht door Jarino »

ChielED35 schreef:
En dan heb je een mooie Forge delete plate, stop je er weer een kap overheen. Zie je dus niets meer van. Maar een wit kappie is mooier :mrgreen:
Jarino schreef:

Erwin heeft mij een tijd terug uitgelegd dat een GFB DV+ electronisch geregeld wordt door de ECU. Wanneer je Forge blow off neemt die niet electronisch geregeld wordt is dat feitelijk een stap terug in techniek. Voor verdere informatie verwijs ik je door naar Erwin ;)

Okey dat klinkt wel logisch ja! Dan beter of een GFB DV+ of een Blow Off Valve dus?

https://youtu.be/H7F7OPUtyjU

Bij dit filmpje (mk6) zie je de verschillen, 2 verschillende DV's en DV gecombineerd met Forge blow off adapter en een volledige Forge blow off valve.

Nou vind ik persoonlijk de DV icm de Forge blow off adapter het mooist klinken. Maar ik heb een gechipte MK5 met standaard inlaat enzo natuurlijk dus dat klinkt anders.

Ga volgend jaar sowieso stage 2 dus kan natuurlijk nu ook zeggen of alleen de GFB DV+ of icm een blow off adapter of gewoon echt een Blow off valve.. lastig.. :roll:

Kan natuurlijk ook eerst alleen de GFB DV+ doen, kijken hoe dat klinkt, en dan achteraf eventueel nog die Blow off adapter d'r tussen plaatsen..

Dillema's haha

Serviced by EM Services
Sebster
Type auto: Edition 35

Bericht door Sebster »

Okey dat klinkt wel logisch ja! Dan beter of een GFB DV+ of een Blow Off Valve dus?

Bij dit filmpje (mk6) zie je de verschillen, 2 verschillende DV's en DV gecombineerd met Forge blow off adapter en een volledige Forge blow off valve.

Nou vind ik persoonlijk de DV icm de Forge blow off adapter het mooist klinken. Maar ik heb een gechipte MK5 met standaard inlaat enzo natuurlijk dus dat klinkt anders.

Ga volgend jaar sowieso stage 2 dus kan natuurlijk nu ook zeggen of alleen de GFB DV+ of icm een blow off adapter of gewoon echt een Blow off valve.. lastig.. :roll:

Kan natuurlijk ook eerst alleen de GFB DV+ doen, kijken hoe dat klinkt, en dan achteraf eventueel nog die Blow off adapter d'r tussen plaatsen..

Dillema's haha[/quote]

Of je haalt gewoon een fatsoenlijke intake (waar je straks bij stage 2 weer van profiteert) en je hebt ook een mooi aanzuig/afblaas geluid. De Forge DV+ zou ik combineren met stage 2 tzt omdat de OEM nogal eens wil lekken.
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Jarino

Bericht door Jarino »

Heren daar was ik weer...

Het spijt me zeer maar ik word echt schijtziek van die Golf, heb hem nog geen 3 maanden maar nu al veel meer gezeik dan m'n BMW E36 320i in 5 jaar tijd.. Rijdt super lekker die golf en het is een snelle en mooie wagen maar al dat gezeik komt me echt m'n strot uit..

Gister rij ik dus vanaf een etentje met de zaak naar huis, motor was goed warm had al eventjes getrapt en reed daarna lekker rustig op de cruise. ESP had ik even uitgezet want dat ingrijpen is vervelend in z'n 1,2 en3. Dus ik rij vanaf een N weg een rotonde af en geef lekker volgas in z'n 2. Bij +- 5000 toeren grijpt de ESP in en daarna valt het gas weg kon geen gas meer geven tot ik doorschakelde naar z'n 3 en toen ging gelijk het EPC lampje branden.

Ik schrok dus gelijk rustig naar z'n 4,5,6 geschakeld en zsm langs de kant gezet na de volgende rotonde ( was geen vluchtstrook of iets in de buurt ). Gelijk maatjes geappt in de geoepsapp van RevWorks die gasten weten veel van auto's en sleutelen ook zelf aan auto's etc.

Na uitleg zei die gewoon rustig naar huis rijden, was gelukkig al bijna thuis, en dan zsm uit laten lezen. Vanmorgen moest ik helaas om 5:20 eruit en 6:00 op werk zijn. Gisteravond gebeurde dit en had al volop zitten googlen en kwam meerdere dingen hier op het forum tegen.

M'n wagen liep trouwens gelijk in noodloop, leek net of ik nog maar met 100 pk rond reed, dus rustig naar huis gereden in ieder geval. Vanmorgen toch even proberen om te starten met de goede hoop dat het gewoon een storing was en dat het weg zou zijn, maar helaas, het motorstoringslampje ging d'r ook nog ff bij branden... zie foto:

https://www.mupload.nl/img/nxcm4boelxctq.jpg

Gelukkig heb ik m'n E36 nog en die stond al 2,5 maand stil, maar dat was starten lopen dus kon gelukkig nog naar werk rijden!!! :P BMW FTW hahaha

De golf staat nu dus netjes thuis heb dus gisteravond sinds de EPC storing misschien 2 km ermee gereden, in noodloopstand, dus dat valt mee. Nou heb ik maandag om 13:00 een afspraak bij EM Services bij Erwin voor m'n PCV die volgens mij lekt aan de symptomen te merken zie m'n voorgaande posts. Dus maandag gaat sowieso m'n PCV vervangen worden voor een Forge PCV Delete Plate en laat gelijk de DV vervangen voor de GFB DV+. (Ja ik had het bij voorbaat al bij m'n onderschrift gezet maar het moet dus nog gebeuren haha)

Nou hoop ik dat die storingen die ik nu heb met m'n PCV of DV te maken hebben. Maar het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Brandstofpomp(sensor), bobines etc. Ik snap dat ik een pas bij uitlezen achter kom. Maar zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen mochten jullie ideeën hebben over wat het kan zijn. :roll:

Bij voorbaat dank voor de reacties heren!

Met vriendelijke groet,

Jarino

Serviced by EM Services
Jarino

Bericht door Jarino »

Sebster schreef:Okey dat klinkt wel logisch ja! Dan beter of een GFB DV+ of een Blow Off Valve dus?

Dillema's haha
Of je haalt gewoon een fatsoenlijke intake (waar je straks bij stage 2 weer van profiteert) en je hebt ook een mooi aanzuig/afblaas geluid. De Forge DV+ zou ik combineren met stage 2 tzt omdat de OEM nogal eens wil lekken.[/quote]

Dat gebeurd bij stage 2 sowieso bij JD dus hou hem verder zo tot die tijd en laat maandag de PCV en DV vervangen voor de Forge PCV delete plate en de GFB DV+. Bedankt voor de tip btw!

Serviced by EM Services
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”