Pagina 1 van 1

Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 03 apr 2018, 10:54
door NL_MK5 GTI
Beste mensen,
Waar moet je nou op letten bij het kopen van een eventueel ingevoerde auto.

Op de Bpm of op de rest Bpm

Alvast bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 03 apr 2018, 11:48
door ChielED35
BPM is het bedrag wat er betaald is op het moment van import.
RestBPM is het bedrag wat je terug zou krijgen het moment je de auto exporteert.
Wanneer een bedrag "lager" is dan gebruikelijk, taxatierapport opvragen met foto's.

Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 03 apr 2018, 13:51
door NL_MK5 GTI
Duidelijk dankjewel.
Ik wist het even niet meer. Dan kan de zoektocht beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 03 apr 2018, 13:55
door ChielED35
NL_MK5 GTI schreef:Duidelijk dankjewel.
Ik wist het even niet meer. Dan kan de zoektocht beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Waar ga je naar op zoek? Al een beetje een idee?

Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 03 apr 2018, 14:02
door NL_MK5 GTI
2x een mk5 GTI gehad toen een kleine Diesel nu weer graag een GTI toch wel erg gemist hoor als je altijd 200 pk hebt gehad.
Dus nu weer opzoek.

Een mk6 GTI.
Dsg
5 deurds
Xenon
Graag een schuifkantel dak.
Stof of leer maakt niet uit.
Stoelverwarming.
Donkere kleur geen rood.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 03 apr 2018, 18:38
door Famous1303
Rest bpm is de bpm die overblijft van de te betalen BPM bij NLse voertuigen. Deze wordt steeds “afgelost” en dus steeds lager.

Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).

Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.


Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992


Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 05 apr 2018, 16:33
door NL_MK5 GTI
Thanks heel handig, dus dit moet overeenkomen met een Import auto dat kan ik niet vinden. lijkt me sterk dat alles met schade is ingevoerd.

Ik heb een Volkswagen Golf uit 2011 gespot. Check hier het Finnik autorapport!
https://go.finnik.nl/33qHriE-Syg



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 05 apr 2018, 17:43
door ferry
Dat is een orginele nl auto. Dan hoef je niet naar het bpm bedrag te kijken.

Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 05 apr 2018, 18:49
door NL_MK5 GTI
Nee dat snap, het ging mij om de hoogte van het bpm bedrag moet een ingevoerde hier een beetje gelijk aan zijn?


Dit is een Import waar ik misschien enige interesse in heb.

https://go.finnik.nl/TpcKNcNv2Rk

Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 06 apr 2018, 13:01
door Mark_GTI
Famous1303 schreef: 03 apr 2018, 18:38 Rest bpm is de bpm die overblijft van de te betalen BPM bij NLse voertuigen. Deze wordt steeds “afgelost” en dus steeds lager.

Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).

Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.


Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992


Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bijzondere uitleg. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een ingevoerde auto, waarvan ik bijna zeker weet dat het geen schade heeft gehad. Het BPM bedrag is zoals het moet zijn, maar de rest-bpm is altijd ongeveer de helft van de BPM waarde. Deze vergelijking heb ik gedaan bij ca. 10 auto`s. Hebben ze dan allemaal schade gehad?

Auto`s waarvan ik zeker weet dat ze schade hebben gehad, hebben een veel lager BPM bedrag.

Of hoe zit dit dan?

Re: Bpm of rest Bpm.

Geplaatst: 06 apr 2018, 14:38
door Famous1303
Mark_GTI schreef:
Famous1303 schreef: 03 apr 2018, 18:38 Rest bpm is de bpm die overblijft van de te betalen BPM bij NLse voertuigen. Deze wordt steeds “afgelost” en dus steeds lager.

Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).

Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.


Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992


Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bijzondere uitleg. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een ingevoerde auto, waarvan ik bijna zeker weet dat het geen schade heeft gehad. Het BPM bedrag is zoals het moet zijn, maar de rest-bpm is altijd ongeveer de helft van de BPM waarde. Deze vergelijking heb ik gedaan bij ca. 10 auto`s. Hebben ze dan allemaal schade gehad?

Auto`s waarvan ik zeker weet dat ze schade hebben gehad, hebben een veel lager BPM bedrag.

Of hoe zit dit dan?
Rest bpm “los” je af.
Dit is dus altijd minder dan het oorspronkelijke bpm bedrag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk