Pagina 1 van 1

Carbonio

Geplaatst: 10 jan 2012, 09:26
door Renekesgti
Hallo allemaal. Na een beetje surfen op het net kwam ik deze luchtfilter tegen. Vond het wel erg fraai moet ik zeggen.

Gr. René

Afbeelding

Re: Carbonio

Geplaatst: 10 jan 2012, 09:52
door Wilcoos
Het lijkt een carbonio, maar of het ook een echte is weet ik niet?

Re: Carbonio

Geplaatst: 10 jan 2012, 10:00
door Verlengsnoer
Als ik mij niet vergis ben ik veel foto's van deze carbonio (modellen) tegen gekomen op de Audi S3...

Re: Carbonio

Geplaatst: 10 jan 2012, 10:30
door Wilcoos
Moet niet gekker worden! Toevallig kom ik hem ook net tegen, hij is dus van AWE-tuning:

http://www.awe-tuning.com/products/vw-1 ... t-ccb.html

Re: Carbonio

Geplaatst: 10 jan 2012, 13:22
door MkVI Nmgn
Vind het wel een mooi af gewerkt iets
Voor die prijs klasse

Re: Carbonio

Geplaatst: 10 jan 2012, 13:36
door Renekesgti
Top Wilcoos,

Bedankt. Ga ik ook eens verder kijken!

Gr. Rene

Re: Carbonio

Geplaatst: 10 jan 2012, 20:22
door Verlengsnoer
Misschien leuk hier meteen de verschillende carbonio's (inlaat systemen) die je tegen komt in kaart te brengen:

K&N Air Intake
http://www.knfilters.com/air_intake/vol ... v_gti.aspx

APR
http://www.goapr.com/products/intake_ca ... 0tfsi.html

Forge
http://www.forgemotorsport.com/content. ... ct=FMIND12

ITG
http://www.itgairfilters.com/maxogensys ... xogen&ID=1

Re: Carbonio

Geplaatst: 01 mei 2012, 12:41
door Renekesgti
Hierbij een stage 2 intake pipe. Ik dacht dat Race eend er een tijdje terug ook om vroeg.
Kost 80 pond.

Afbeelding

http://shop.revotechnik.com/products/67 ... 0-tsi.aspx


Groet, René.

Re: Carbonio

Geplaatst: 01 mei 2012, 13:08
door Ron_VAG
Dit is geen intake van AWE, maar van GruppeM.

Peperduur...

Re: Carbonio

Geplaatst: 01 mei 2012, 13:20
door Mackdennis
en die renekesgti laat zien is dus alleen voor de golf 6 gti (tsi)
en die had apr ook al, ze waren opzoek naar een stage 2 voor een gti 5 en de edition30.
de aansluitkng van de lmm zit namelijk vlak voor die bocht bij een 5 en die zit hier niet.
maar als je een beetje handig bent staan er tegenwordig "stage2" aanzuigbuizen zat op ebay met een goedkoop filtertje zaag de buis op maat vervang die filter voor bv die carbinio en klaar is kees.

Re: Carbonio

Geplaatst: 01 mei 2012, 15:14
door MkVI Nmgn
Alleen die vernauwing in het midden vind ik totaal niks..
Dat houd voor 100% luchter achter in 1x een bult erin kan nooit goed voor de flow zijn :P

Re: Carbonio

Geplaatst: 01 mei 2012, 17:55
door Edition30
Mackdennis schreef:en die renekesgti laat zien is dus alleen voor de golf 6 gti (tsi)
en die had apr ook al, ze waren opzoek naar een stage 2 voor een gti 5 en de edition30.
de aansluitkng van de lmm zit namelijk vlak voor die bocht bij een 5 en die zit hier niet.
maar als je een beetje handig bent staan er tegenwordig "stage2" aanzuigbuizen zat op ebay met een goedkoop filtertje zaag de buis op maat vervang die filter voor bv die carbinio en klaar is kees.
Is dit dan ook voor de Ed30, want die moet ook een aansluiting hebben voor de retour van de DV (de V GTI heeft dit niet).

Re: Carbonio

Geplaatst: 01 mei 2012, 20:39
door Mackdennis
nee de goedkope buisen zijn inderdaad niet speciaal voor de edition30 daar zal je dan een aansluiting moeten maken voor de retour dv slang.
maar dat is wel makkelijker te maken dan de aansluiting van de lmm.

maar daarom wou ik dus eens gaan rijden zonder retour slang van de dv.
kijken of dat merkbaar verschil geeft..
geeft die namelijk geen verschil dan is het een optie om de lucht gewoon weg te blazen "bov" als het waren.
en kan je gewoon een intake buis van een gti 5 kunnen nemen zonder aan te passen

Re: Carbonio

Geplaatst: 01 mei 2012, 21:57
door Edition30
Mackdennis schreef:nee de goedkope buisen zijn inderdaad niet speciaal voor de edition30 daar zal je dan een aansluiting moeten maken voor de retour dv slang.
maar dat is wel makkelijker te maken dan de aansluiting van de lmm.

maar daarom wou ik dus eens gaan rijden zonder retour slang van de dv.
kijken of dat merkbaar verschil geeft..
geeft die namelijk geen verschil dan is het een optie om de lucht gewoon weg te blazen "bov" als het waren.
en kan je gewoon een intake buis van een gti 5 kunnen nemen zonder aan te passen
Bij mijn auto is de retour niet aangesloten (kan ook niet, want er zit geen aansluiting op de inlaatbuis).

De auto sssst bij gasloslaten en geeft verder geen foutmeldingen/storingen (zou wel kunnen, maar dus niet bij mijn auto). Overigens is het geluid wel netjes en niet overdreven hard. Maar het is niet standaard en dat wil ik eigenlijk wel, dus ben ik opzoek om de retour toch aan te kunnen sluiten op een (T)wintake van Forge b.v. of een ander systeem die een buis met aansluiting levert.

Re: Carbonio

Geplaatst: 02 mei 2012, 00:27
door Mackdennis
@rens

heb je dan niet het orginele luchtfilter op je auto nu?
als je zo'n aftermarket aanzuigbuis heb zonder aansluiting voor je dv
maak je die aansluiting toch?

kwestie van een hol pijpje erop lassen, lijmen of schroeven
en dan de retour van de dv daar op aan te sluiten met een slang

Re: Carbonio

Geplaatst: 02 mei 2012, 01:20
door Edition30
Mackdennis schreef:@rens

heb je dan niet het orginele luchtfilter op je auto nu?
als je zo'n aftermarket aanzuigbuis heb zonder aansluiting voor je dv
maak je die aansluiting toch?

kwestie van een hol pijpje erop lassen, lijmen of schroeven
en dan de retour van de dv daar op aan te sluiten met een slang
Op de auto zit de standaard buis van een "gewone" GTI en dus geen aansluiting. Een "ed30 buis" kost een paar tientjes, dus die optie valt wel mee. Eigenlijk wil ik af van die plaat op de motorkap waarin ook het luchtfilter zit. Dus een mooie stage II inlaat heeft wel mijn voorkeur.