Vermogen GTI Edition 240

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Basai
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Vermogen GTI Edition 240

Bericht door Basai »

Hebben de eigenaren van de Edition 240 misschien ook het gevoel dat er niet echt 240 PK inzit.
Ik heb hiervoor een gechipte Leon FR door JD (250 PK) gehad en deze leek naar mijn idee rapper. Nu heeft de GTI DSG en Leon was een handbak, zou misschien iets van de beleving kunnen wegnemen........
Ben ook van plan om na mijn zomervakantie de GTI bij JD op de bank te zetten om te kijken om het niet alleen tussen mijn oren zit ;)

Graag jullie mening.
Als je geen Edition 240 hebt mag je ook reageren hoor :)
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Re: Vermogen GTI Edition 240

Bericht door Race Eend »

Je gevoel klopt wel in de meeste gevallen.

Google maar eens: (vooral qua koppel zit er onderuit echt weinig extra tov origineel, zeg maar niets).

Afbeelding

Afbeelding
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Basai

Bericht door Basai »

Zo dat valt wel even tegen t.o.v. een JD chip. Hmmm misschien maar even sparen voor een "JD upgrade" van de bestaande ABT chip. Dat koppelverloop is ook niet echt gladjes.
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Fijn dat ik ook mag reageren als niet "240" rijder :mrgreen:

Kijk ook even in het topic "plaats hier je rollenbank uitdraai". In de eerste post zie je wat mogelijk is, ook staat er een "standaard" 240 in.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Basai

Bericht door Basai »

Geen probleem hoor.
Aangezien er dezelfde motor in zit als in de Leon Fr zal ik met een JD chip richting de 250 i.p.v de 230 - 235. Belangrijker is dat het rijden een stukje soepeler verloopt.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ik heb geen edition 240 maar een mk5 gti met Abt certificaat. Eerste eigenaar heeft dat dus laten doen.
Is dit dezelfde 'chip/map'?
Vindt ook dat die onderin niet zo sterk voelt.
Heb ook een TT mk1 1.8T met JD chip, 215pk 340nm. Die voelt sterker/lijkt sterker op te spoelen onderin. Maar ook dat is handbak vs dsg...
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

het verschil zit hem in het koppel dat onderin de toeren erin komt. dat zwakt bij een stock 1.8t 20vt veel sneller af dan bij een 2.0 TFSI. Nog een voorbeeld. Mijn auto Ibiza had ook 230 PK evenals mijn Ed30 die toen nog stock was. die ibiza was veel agressiever. duidelijk voelbaar. Toch is de pk verhouding wel het zelfde. Scheelde maar liefst 65 nm koppel
Basai

Bericht door Basai »

Het is niet behelpen hoor, maar je merkt toch een verschil dat de Leon onderin sterker was.
Vince82

Bericht door Vince82 »

Als je hem laat chippen, zal ik meteen de cat mod laten doen. Dus je eerste cat eruit slaan. Kleine ingreep, maar wat vermogen erbij voor weinig.
gol5ive
Type auto: Golf VII GTI PP

Bericht door gol5ive »

Basai schreef:Hebben de eigenaren van de Edition 240 misschien ook het gevoel dat er niet echt 240 PK inzit.
Je gevoel klopt (in mijn geval) wel een beetje. 14 april ben ik naar de meeting van JD Engineering geweest waar ik op die dag eerst een Carbonio heb laten monteren en daarna een rollenbank meeting heb laten doen met onderstaande als resultaat (236.1pk/341.6Nm met carbonio).
Moet zeggen dat me dit toen ook wat tegenviel. Gelijk die dag beslist om een JD Custom chip te laten plaatsen met als resultaat het 2e plaatje :D. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik met een glimlach van oor tot oor de 2uur naar huis ben gereden die dag ;) .

Afbeelding

Afbeelding
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Basai

Bericht door Basai »

@gol5ive

Wow wat een verschil. Ik denk dan dat ik ook voor een JD chip ga. Eerst op vakantie.
Bedankt allemaal!
Timvgti

Bericht door Timvgti »

@gol5ive: Mooie waardjes met enkel een carbonio en JD chip.
Grafiek ziet er mooi uit, stuk vlakker en houdt dus over een veel breder toerengebied zijn koppel vast.
Benieuwd of mijn AXX 2005 GTI dit ook zou halen als ik toch nog eens besluit mijn abt chip aan de kant te zetten en langs JD te gaan, mogelijk icm verwijderen van eerste kat in mijn originele dp...
gol5ive
Type auto: Golf VII GTI PP

Bericht door gol5ive »

@basai. Alvast een fijne vakantie ;)

@timvgti. Thanks! Denk niet dat je er spijt van krijgt mocht je beslissen een JD chip te nemen, wellicht met wat andere aanpassingen.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Basai

Bericht door Basai »

Weet iemand toevallig de kosten voor het rollen bij JD?
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Basai schreef:Weet iemand toevallig de kosten voor het rollen bij JD?
Ik gok JD zelf ;)

http://www.jdengineering.nl/

Citaat van website JD:
Deze 4WD-rollenbank hebben wij voor speciale- en op maat tuning.
Een rollenbank-uitdraai kost per meting € 160,- incl BTW.
Uw auto wordt dan door een van onze medewerkers op het vermogen getest waarna u precies kunt zien hoe hoog het vermogen van uw auto is.

Uiteraard ontvangt u na afloop een uitdraai van de door de bank gemeten waarden.

Onze bank is ook te huur voor clubs of bedrijven, neem voor die prijzen contact op met ons.
MVG EMServices

Afbeelding
Basai

Bericht door Basai »

Pfffff faal, overheen gelezen sorry. Bedankt staffpride
VroemTFSI

Bericht door VroemTFSI »

@Basai: stuur anders even een privébericht naar Race Eend. Tijdens meetings rekenen ze een andere prijs. En hij kan vertellen of er binnenkort een meeting is waar je je bij kan aansluiten.
Overigens zou je eerst naar je divertvalve moeten laten kijken. Als het nog de oude versie is, dan is de kans op scheuren in het membraam behoorlijk groot en dan heb je aardig wat vermogensverlies.
Maar dat JD een beter product aflevert dan Abt, dat wisten we hier al een tijdje...
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Timvgti

Bericht door Timvgti »

VroemTFSI schreef: Overigens zou je eerst naar je divertvalve moeten laten kijken. Als het nog de oude versie is, dan is de kans op scheuren in het membraam behoorlijk groot en dan heb je aardig wat vermogensverlies.
Hoe test je dat eigenlijk ook alweer het makkelijkst (zonder demontage?).
Ben ook wel benieuwd of mijne nog gezond is.
wehoo

Bericht door wehoo »

VroemTFSI schreef:Maar dat JD een beter product aflevert dan Abt, dat wisten we hier al een tijdje...
Hopenlijk weten we nog meer en hoeven we niet slaafs achter elkaar aan te rennen.
Timvgti schreef:Hoe test je dat eigenlijk ook alweer het makkelijkst (zonder demontage?).
Schakel het objectieve snelheidsgevoel tussen de oren in en geef flink gas, liefst Duitse autobaan. Merk of hij nog voldoende accelereert en het is (misschien) goed. Maar de verwachting is dat "hij" (vul maar in) niet goed is, want het is een ........ en geen ...... (quiz).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

wehoo schreef:
Timvgti schreef:Hoe test je dat eigenlijk ook alweer het makkelijkst (zonder demontage?).
Schakel het objectieve snelheidsgevoel tussen de oren in en geef flink gas, liefst Duitse autobaan. Merk of hij nog voldoende accelereert en het is (misschien) goed. Maar de verwachting is dat "hij" (vul maar in) niet goed is, want het is een ........ en geen ...... (quiz).
En hoe met VCDS?
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Of gewoon vervangen voor die €50,- ofzo haha
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
wehoo

Bericht door wehoo »

Timvgti schreef:En hoe met VCDS?
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17705.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Bedankt wehoo en Tonnie. Maar kost de DV maar 50 euro? Dacht meer.
Wil dit soort dingen (dv en pcv) best voor nieuwe geupdate versies vervangen.
Aan de andere kant, als ik middels vcds deze dingen op werking kan checken en ze doen het gewoon nog 100% dan is het zonde van de centen natuurlijk.
Ik heb sowieso géén enkele foutcode met vcds...
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Gewoon meetwaardeblok 115. staat gevraagde en geleverde druk. Die moeten nagenoeg gelijk zijn... Mits je niet over de 1.55 bar heen gaat want dan snapt de sensor het niet meer....
Golf MK1 GTI
Basai

Bericht door Basai »

Ik denk dat een bezoek aan JD er wel in zit :-). Na de vakantie zal ik uitzoeken of er nog meetings zijn waar ik me bij aan kan sluiten.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”