Beste heren,
Ik heb 2 maanden geleden een grote beurt laten uitvoeren bij vw garage. Hun hebben toen mijn olie ververst. Nou ging ik gisteren kijken naar me olie pijl en kwam ik tot de ontdekking dat mijn olie zwaar beneden het minimum was. Uiteraard weer bijgevuld. Nou heb ik uit een eerder topic gelezen dat gti sowieso veel olie verbruikt.
Waarom ging er geen lampje branden dat de oliepijl te laag is?
Olie verbruik
Re: Olie verbruik
Lampje gaat branden bij een bepaald niveau, dan is het eigenlijk al aan de late kant.
Maar inderdaad een GTI staat " bekend" dat hij wat olie gebruikt. Maar dit is vooral met longlife 3w30 olie. Velen zijn overgestapt (waaronder ik) naar Castrol Edge 5w40 voor een Turbodiesel. Dit is iets dikkere olie.
Heb zelf mailcontact gehad met castrol, met de vraag welke er beter was (met een stage 2 tuning). Zij raadde mij de Edge 5w40 TD aan, deze heeft betere smeereigenschappen onder grotere belasting. Ook neem hier je olieverbruik aanzienlijk mee af!
Maar inderdaad een GTI staat " bekend" dat hij wat olie gebruikt. Maar dit is vooral met longlife 3w30 olie. Velen zijn overgestapt (waaronder ik) naar Castrol Edge 5w40 voor een Turbodiesel. Dit is iets dikkere olie.
Heb zelf mailcontact gehad met castrol, met de vraag welke er beter was (met een stage 2 tuning). Zij raadde mij de Edge 5w40 TD aan, deze heeft betere smeereigenschappen onder grotere belasting. Ook neem hier je olieverbruik aanzienlijk mee af!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Type auto: VW Golf V GTI
Met een "standaard" blok is deze olie net zo goed te gebruiken?
Groeten Peter.
Groeten Peter.
-
- Type auto: Passat CC TSI
Dat maakt idd niks uit. Hoor idd velen verhalen dat het olie verbruikt drastisch af neemt met die olie.The White Hornet schreef:Met een "standaard" blok is deze olie net zo goed te gebruiken?
Groeten Peter.