hallo,
sinds mijn aankoop van mijn volkswagen 5 gti model 2005,het begon na drie maanden kreeg ik opeens de melding stop koelvloeistof te laag.
ik deed er ongeveer 300 ml bij en dat was weer in orde. dacht ik, na 3 maanden weer hetzelfde. toen heb ik hem bij de garage binnen gestoken volledig nagezien druk op het koelvloestofsysteem laten steken niks gevonden geen drukverlies niks?
3 maand later opnieuw ergens anders geprobeerd vond ook niks en kwam dan tot de conclusie dat het mss de koppakking die lek is. ook al rookt hij niet of beige brei zie ik ook niet.
ik ben dan naar een firma geweest die alleen maar motor revisie doet ze hebben hem volledig open gedaan alles na gezien, koppakking was goed turbo was goed,het enigste was dat mijn kleppen aangeslagen waren? reden daarvan kon hij mij ook niet direct zeggen. maar nu weet ik nog altijd niet waar ik koeling verlies? weet iemandt hier een andtwoord op? ondertussen heeft dit mij al een bom geld gekost en ik sta nog niet verder.
dank bij voorbaat
STHgti
onverklaarbaar koelvloeistof verbruik?
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Re: onverklaarbaar koelvloeistof verbruik?
Ook naar de radiateur gekeken? daar miss een klein lekje. Zo ja dan zit er maar 1 ding op en dat is zoeken zoeken naar een lek slangetje ook al is hij onder druk gezet als de lek zo klein is is hij heel moeilijk te vinden. Zoek naar roze aanslag of misschien een druppeltje ergens roze koelvloeistof (neem aan dat het roze van kleur is) zo ben ik er bij mij ook achter gekomen lekte bij een slang net boven de versnellingsbak zit een verbindingstuk van plastic en aan beide kanten een slangenklem daar lekte hij van mij. 2e optie misschien komt het van achter het dashboard kachelradiateur zal ook nog een kunnen. Gr.
- jacob en marlous
- Type auto: MK5 GTI
Re: onverklaarbaar koelvloeistof verbruik?
Had tot voor kort ook last van minimale koelvloeistof lekkage.
Nix te vinden, elke 4 a 5 maanden weer een scheutje erbij, bleek het toch in de afdichting van de koelpomp te zitten.
Kwamen er toen achter toen de distributieriem werd vervangen, hing een duidelijke roze spoor drab onder de pomp.
Nix te vinden, elke 4 a 5 maanden weer een scheutje erbij, bleek het toch in de afdichting van de koelpomp te zitten.
Kwamen er toen achter toen de distributieriem werd vervangen, hing een duidelijke roze spoor drab onder de pomp.
Golf 7.5 GTI TCR: 200cell Milltek downpipe.