1.4 160pk slecht ?
1.4 160pk slecht ?
Hee hee, ik had een vraagje klopt t dat 1.4 160 pk uitvoering de versnellingsbak snel kapot gaat omdat de auto dat niet aan kan en komt dit door teveel doortrappen of? wat als je er gewoon netjes mee rijd? en er veel problemen mee zijn? Er is een auto die helemaal naar mij wens is had hiervoor 122 pk zit nu hierdoor heel erg te twijfelen wie kan mij helpen? Dankje!
Re: 1.4 160pk slecht ?
er zijn zover ik weet kunnen er alleen problemen zijn met de kettingspanner..Diiaan92 schreef:Hee hee, ik had een vraagje klopt t dat 1.4 160 pk uitvoering de versnellingsbak snel kapot gaat omdat de auto dat niet aan kan en komt dit door teveel doortrappen of? wat als je er gewoon netjes mee rijd? en er veel problemen mee zijn? Er is een auto die helemaal naar mij wens is had hiervoor 122 pk zit nu hierdoor heel erg te twijfelen wie kan mij helpen? Dankje!
dit kun je horen als je hem start (koude motor) en een tikkend geluid hoort.
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Diiaan92 schreef:Hee hee, ik had een vraagje klopt t dat 1.4 160 pk uitvoering de versnellingsbak snel kapot gaat omdat de auto dat niet aan kan en komt dit door teveel doortrappen of? wat als je er gewoon netjes mee rijd? en er veel problemen mee zijn? Er is een auto die helemaal naar mij wens is had hiervoor 122 pk zit nu hierdoor heel erg te twijfelen wie kan mij helpen? Dankje!
De handbak is prima, de dsg7 bak is nogal eens een problemen kindje (maar er zijn meer goede dan slechte uiteraard).
De 1.4 tsi 160pk motoren hebben nogal eens storingen op: Bobines/bougies/injectoren/kettingen/kettingspanners etc. De laatste jaren zijn de problemen wel redelijk onder controle (verbeterde delen).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
hardstikke bedankt voor de antwoorden!!
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
En als er wat kapot gaat, en de auto is nog niet zo lang buiten de garantie, zijn er meestal wel mooie coulance regelingen voor dingen zoals versnellingsbakken (dsg) en ketting(spanner)/nokkenasversteller problemen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Dat is t juist ik haal m niet bij vw dealer zelf maar bij een andere dealer vandaar. Maar ik weet zeker dat hij wel wat kan regelen als er wat mee is.
- HC1973
- Type auto: Golf VI GTI
Garantie en mogelijke coulance is leuk, maar het begint met het leveren van kwaliteit, of eventuele vastgestelde gebreken uit eigen initiatief (terugroepactie) herstellen. Tijd dat Vw dat zelf ook snapt en niet het probleem op het bordje van de klant laat liggen. Om die reden alleen al zou ik de 1.4 tsi en dsg7 echt links laten liggen.NielsGTI-Edition schreef:En als er wat kapot gaat, en de auto is nog niet zo lang buiten de garantie, zijn er meestal wel mooie coulance regelingen voor dingen zoals versnellingsbakken (dsg) en ketting(spanner)/nokkenasversteller problemen.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
De 1.4 TSI-motoren met 160 pk (6) en voorheen met 170 pk (5 GT), met compressor en turbo zijn niet de meest betrouwbare motoren van VW.
Gr. Wehoo.

- Frits@Vrolijk
- Type auto: golf 6 Gti
Zelf schakelen veel leuker En geen gezeur en onderhoud wou ook eerst dsg maar ben nu blij dat ik het niet gedaan heb Mvg Frits
Mvg Frits
Nee schakel is niks voor mij haha vooral in stad niet.. Heb toch 160 pk genomen bevalt me Zeer goed! + alle onderhoudsdingen gehad mocht hij kapot gaan dan ben ik ervoor verzekerd 

- Patrick B
- Type auto: Golf MK5 GTI
@frits Hoezo geen gezeur.
De dsg 7 staat er om bekend dat hij problemen heeft.
De dsg 6 heeft minder problemen.
Elk schakelmechaniek heeft zijn voor en nadelen.
Ik heb ook genoeg handbakken gezien waar de koppeling het van begeeft op ten duur.
Dus ik vind je beredenering niet juist.
En het zelf schakelen. Dat kun je ook met een dsg, je hoeft alleen geen koppeling in te trappen.
De dsg 7 staat er om bekend dat hij problemen heeft.
De dsg 6 heeft minder problemen.
Elk schakelmechaniek heeft zijn voor en nadelen.
Ik heb ook genoeg handbakken gezien waar de koppeling het van begeeft op ten duur.
Dus ik vind je beredenering niet juist.
En het zelf schakelen. Dat kun je ook met een dsg, je hoeft alleen geen koppeling in te trappen.
Groetjes Patrick
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
- Frits@Vrolijk
Dan komt het omdat ik zelf automaat gereden heb een benz en ook met die automaat gezeur had.En alles kan kapot maar een dsg gaat net wat sneller denk ik .En wil zelfs schakelen niet het botsauto gevoel hebben gas geven en thats it .
Maar iedereen zijn ding .toch .Vandaag nog ff langs de dealer naar me golfje kijken haha .Fijne dag .Mvg Frits.ps er zijn mensen die alles slopen tis niet anders
En een nieuwe koppeling kost de wereld niet een gare Dsg bak wel
Maar iedereen zijn ding .toch .Vandaag nog ff langs de dealer naar me golfje kijken haha .Fijne dag .Mvg Frits.ps er zijn mensen die alles slopen tis niet anders
En een nieuwe koppeling kost de wereld niet een gare Dsg bak wel

Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 08 aug 2013, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Dit is de essentie. Better stick to it.Frits@Vrolijk schreef:wil zelfs schakelen......thats it .

Ik zou de 1,4 TSI 160pk links laten liggen.
Zowel met de DSG7 als de DSG6 heb ik problemen gehad.
De DSG6 schakelt veel prettiger dan de DSG7.
Ik ga weer voor handgeschakeld in toekomst.
Grt Yal
Zowel met de DSG7 als de DSG6 heb ik problemen gehad.
De DSG6 schakelt veel prettiger dan de DSG7.
Ik ga weer voor handgeschakeld in toekomst.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Frits@Vrolijk