Pagina 1 van 1
Controleren chiptuning?
Geplaatst: 09 aug 2013, 21:04
door Bluepower
Hallo allemaal!
Ik ga binnenkort kijken bij een 2008 GolfV GTI, welke volgens de eigenaar gechipt zou moeten zijn naar 265pk.
Ik ben in het bezit van VCDS.
Is er een mogelijkheid om middels VCDS erachter te komen of de ECU daadwerkelijk gechipt is?
Ook zou de DSG aangepast zijn, is dit te checken?
Graag hoor ik het van jullie(evt ook met een How-to)
Gr. Niels
Re: Controleren chiptuning?
Geplaatst: 09 aug 2013, 21:38
door HC1973
Ik zou gewoon de facturen vragen. Weet je meteen zeker wie de tuning heeft gedaan.
Re: Controleren chiptuning?
Geplaatst: 09 aug 2013, 23:21
door Bluepower
Het is volgens hem bij een kennis gedaan, zonder bon.
Gaat trouwens om een auto met buitenlands kenteken, chippen zou daar ook zijn gedaan.
Re: Controleren chiptuning?
Geplaatst: 09 aug 2013, 23:34
door HC1973
Klinkt wat vaag. Ik denk niet dat ik een auto wil kopen die 5 jaar heeft gereden met "chip van een kennis". Ik zou goed orienteren. Er is zat te koop wat wel een duidelijk verhaal/historie heeft.
Bij twijfel of slecht gevoel gewoon laten staan.
Re: Controleren chiptuning?
Geplaatst: 10 aug 2013, 12:48
door Edition30
HC1973 schreef:Klinkt wat vaag. Ik denk niet dat ik een auto wil kopen die 5 jaar heeft gereden met "chip van een kennis". Ik zou goed orienteren. Er is zat te koop wat wel een duidelijk verhaal/historie heeft.
Bij twijfel of slecht gevoel gewoon laten staan.
Plus één.
Re: Controleren chiptuning?
Geplaatst: 10 aug 2013, 14:09
door staffpride
Je kan een log maken van de turbodruk, dan zie je snel genoeg of die gechipt is.
Re: Controleren chiptuning?
Geplaatst: 10 aug 2013, 14:19
door Bluepower
Weet jij wat de standaard druk moet zijn, en hoeveel globaal om op 265pk te komen?
En in welke meergroep kan ik dat het beste controleren?
Re: Controleren chiptuning?
Geplaatst: 10 aug 2013, 14:24
door Race Eend
meetwaardenblok 115.
Hoog op toeren moet de turbodruk gewenst op 2000mbar blijven staan, om 265pk te kunnen halen (turbo zal rond de 1800mbar leveren bij 6500rpm).
Maar niet alleen turbodruk is bepalend, als ze hem op lambda 0.72 zetten (veels te rijk), dan KOST dat je vermogen (meetwaardenblok 31).
Re: Controleren chiptuning?
Geplaatst: 10 aug 2013, 15:39
door Bluepower
Thanx Mark!
Hier kan ik wel wat mee!