Pagina 1 van 2
Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 04 jun 2016, 01:17
door Mikkel
Sinds kort merk ik wat raars bij mijn auto. Als ik op de snelweg een volgas vanaf ~3k rpm blijf gasgeven dan stottert de auto na de 6k rpm. Houdt ik het gas erop dan schakelt hij na 10 keer stotteren eindelijk over naar de volgende versnelling om dan opnieuw te stotteren boven de 6k rpm.
Geef ik 3/4 gas dan heb ik dit probleem niet.
Ik heb het gevoel dat er te weinig peut is of dat de bobine/bougies niet goed zijn.
Ik krijg de volgende foutmeldingen:
P1093 - Blok 1, brandstofmeetsysteem 2: storing
- Intermitterend
P119A - Sensor brandstofdruk storing
- Intermitterend
Hoe pak ik dit probleem aan? Brandstofdruk meten of hoe?
Auto is wel redelijk aangepakt met 385pk en 480 Nm, Ik weet niet of er ook een nadere hpfp op zit, maar dat sluit ik niet uit. Is die op zijn eind?
Alvast bedankt jongens!
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 04 jun 2016, 11:39
door golf5gt
Ben niet zo thuis met de foutcodes,
Maar heb zelf iets gelijkwaardigs gehad.
Heb je misschien slechte brandstof getankt? Of zelf bio ethanol toegevoegd.
Indien je nog op je originele brandstofpomp rijd, kan dienhet misschien niet aan..
Je ventielen kunnen het niet zijn, deze word aan gegeven als "mechanische storing brandstofdruk"
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 04 jun 2016, 15:08
door MK5benGTI
Vermoeden dat je brandstofdruk niet goed is. Deze kun je checken met behulp van Module 1, meetblok 8, groep 103
Zie:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... l_Pressure
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 04 jun 2016, 17:22
door Verlengsnoer
Super dat jij een aantal hier mensen helpen!
Alleen maar waardering!
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 04 jun 2016, 22:24
door MK5benGTI
Hij vraagt toch hoe hij zijn brandstofdruk moet meten? Daar geef ik antwoord op.
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 04 jun 2016, 22:46
door Ralphd
Denk dat verlengsnoer juist positief bedoeld dat wij allen jou dankbaar zijn voor goede input!

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 05 jun 2016, 01:51
door Verlengsnoer
Klopt! Maar kan het je niet kwalijk nemen want het staat er echt scheef!

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 05 jun 2016, 10:23
door MK5benGTI
Alrighty

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 11 jun 2016, 02:03
door Mikkel
Bp98 getankt, daar ligt het denk ik niet aan.
Brandstofdruk zal zondag of maandag even gaan loggen. Wat zijn normale meetwaarden?
Bougies zijn recentelijk vervangen.
Nog andere suggesties?

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 11 jun 2016, 09:42
door golf5gt
Hd pomp mag maximaal 5 bar afwijken op
Vraag/aanbod
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 12 jun 2016, 02:37
door Mikkel
Ik lees ook veel over een nok volgervan de hpfp. Zal ik deze voor de zekerheid ook maar even checken? Of zie ik het gelijk aan de geleverde druk wanneer deze slecht is? Kan ik die zo terug plaatsen met dezelfde pakking?
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 12 jun 2016, 11:45
door MK5benGTI
Zou deze inderdaad even checken. Misschien dat het niet het probleem is maar weer sinds kort dat hij bij mij er bijna door heen was. Je kunt hem zo terug plaatsen. Succes!
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 13 jun 2016, 14:18
door Mikkel
De druk is vrij hoog als ik het met andere auto's vergelijk op het internet, komt dit door de tuning?
De Nokvolger is glad aan de voorkant, aan de binnenkant voel je een afdruk van de HPFP, maar dit lijkt mij niet erg schokkend?
Ik heb nu ook wat extra foutcodes:
P1093 - Bank 1; Fuel Measuring System 2: Malfunction
P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected
De gevraagde druk gaat ook omlaag, wordt dit omlaag gegooid omdat er iets anders aan de hand is of hoe werkt dit precies?
Zou het bijvoorbeeld ook nog aan de bobines/bougies kunnen liggen? Bougies heb ik denk ik ~5000km geleden nog vervangen.
Wat denken jullie?
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 13 jun 2016, 15:21
door MK5benGTI
Ik zou die nokkenasvolger direct vervangen. Kan het op de foto niet geheel goed zien maar als de zwarte coating weg is, moet je hem vervangen. Als je aan de binnenzijde een 'bubbel' voelt, moet je hem zeker vervangen!
Andere zaken weten andere mensen meer van.
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 13 jun 2016, 15:24
door Bluepower
Druk kan nooit kloppen..
Originele pressure valve is 130 bar, de hoogst mogelijk verkrijgbare is nu 155 bar..
Of je klep is kapot waardoor de druk gevaarlijk hoog oploopt, of de sensor is niet lekker...
Nokvolger gelijk ff vervangen, voor die 30 euro hoef je het niet te laten en is dat weer vers..
Over de druk kan denk ik Mark, of Geert wel wat nuttigs zeggen!
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 13 jun 2016, 16:33
door Mikkel
Wat ik kan terughalen is er een autotech pomp of iigv internals geplaatst. En RS4 injectoren.
Hoop dat iemand mij kan helpen, wil het toch wel oplossen.
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 13 jun 2016, 20:36
door golf5gt
Bluepower schreef:Druk kan nooit kloppen..
Originele pressure valve is 130 bar, de hoogst mogelijk verkrijgbare is nu 155 bar..
Of je klep is kapot waardoor de druk gevaarlijk hoog oploopt, of de sensor is niet lekker...
Nokvolger gelijk ff vervangen, voor die 30 euro hoef je het niet te laten en is dat weer vers..
Over de druk kan denk ik Mark, of Geert wel wat nuttigs zeggen!
die druk van 175bar, is volgens mij wel bizar hoog ja!
zou dat toch maar laten staan als ik in jou schoenen zou staan.
totdat je weet wat het is
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 13 jun 2016, 21:43
door Mikkel
Ik heb nog wat meer logjes gemaakt:
Groep 31: Lambda.
Tijdens vollast gaat 1 lambda waarde richting 2, arm mengsel? of hoe kan dit verklaard worden?
Groep 231: LPFP
Groep 230: HPFP, nog een keer maar nu afgezet tegen rpm/load. Lijkt dat de delta pas veranderd als ik gas los laat?
Ik snap er niets meer van

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 20 jun 2016, 23:05
door Lennart.
Ik heb dit twee keer gehad, toen was mijn kat verbrand. Andere keer speelde de brandstofdruk sensor op.
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 02 jul 2016, 22:39
door Mikkel
Iemand anders nog aanbevelingen ?
Ik heb er geen katalysator meer onder zitten. Zou het nut hebben om de sensor te vervangen? Ik houd eigenlijk niet van domweg zomaar dingen gaan vervangen maarja wat moet ik anders.
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 18 jul 2016, 21:18
door Mikkel
OK, heb nu met VCDS logs gemaakt. Op een of andere manier las ik met autocom niet de goede waardes uit. Druk is gelukkig niet hoger dan 155bar.
Ik weet niet wat er niet goed is in de logs. Maar is het niet raar dat de lambda op 1.99 staat? arm?? en de lambda regeling op +25%?
Iemand met wat meer verstand?

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 18 jul 2016, 21:19
door MK5benGTI
Tijd dat de race eend zich hier meldt!

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 18 jul 2016, 22:55
door golf5gt
Bij je brandstofdrukken op de rail,
Zitten verschillen van ruim 30bar, is dat niet wat veel?
Misschien je rail ventiel?
Ik draai 10pk meer als jou,
Lijkt me dat met die drukken die jij haalt wel een upgrade pomp zit.
Ik moest je railventiel vervangen door die van een RS4,
Dit omdat het originele ventiel dichtsloeg.
En daardoor de gevraagd brandstofdruk niet geleverd werd.
Vermogen viel dan ook flink naar beneden.
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 19 jul 2016, 09:38
door Mikkel
Komt die 30bar overshoot niet doordat hij stottert en daardoor even niet goed/lekker inspuit? Want voor het stotteren lijkt het wel redelijk goed?
Race eend , waar ben je

.
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Geplaatst: 21 jul 2016, 17:23
door Mikkel
Update:
Ik heb de LMM losgekoppeld en de auto loopt beduidend beter! geen gestotter meer. En veel meer power vanaf 4k rpm wat ik voel.
Ik heb 2 nieuwe logjes gemaakt met losgekoppelde LMM sensor. Valt me ook op dat er een turbodruk gevraagd wordt van 2.5 bar, en ik kom niet verder dan 2.0 bar?
