Auwwwwwwww, dat doet mij pijn als mede Audi TT bezitter!
Ikzelf heb ook een zwarte Audi TT coupé quattro met et20 RS4 b5 wielen.
(altijd lid en bestuurslid van de Audi TT Club geweest)
De TT kreeg echter wat veel kilometers (ik heb hem sinds 2007 en reed er elke dag meer dan 100km woon werk verkeer mee).
Daarom vorig jaar oktober besloten een andere auto te gaan zoeken.
De Golf V GTI was voor mij de waardige en enigszins betaalbare opvolger.
Echter kreeg ik bij de VW dealer zodanig weinig inruil voor de TT, dat dit me aan mijn hart ging (ik vind de TT mk1 nog steeds zo mooi en tijdloos qua vorm en wil hem het liefst houden).
Ik heb besloten de Audi TT dan ook te houden. Mijn moeder is er oa in gaan rijden. Die vol trots haar boodschapjes erin doet en zodoende kan ik hem af en toe eens omruilen met de GTI.
Jouw Le Mans uitvoering was inderdaad een schitterende uitvoering, wel heel erg lijkende om mijn zwarte quattro (ik heb dezelfde velgen, JD chip, iets lager onderstel, V6 achterdiffuser om dubbele uitlaat, etc.)
Die lompe boer Frans gaat hopelijk goed (via zijn verzekering) dokken aan de eigenaar van de TT. Wat een l*l in zijn grote Ram1500.
Mijn TT heeft op dit moment echter wat 'kuren' die moeilijk op te lossen zijn. Zo houd hij in als je flink op het gas gaat vanaf +/- 3200 rpm tot 4500rpm.
Er staat al 250.000km op (wel altijd netjes alle beurten gehad), wat komt doordat ik zo veel snelweg km's reed.
Het turbootje is duidelijk hoorbaar aan het 'fluiten' vooral als hij nog koud is.
Ook is het blokje en de turbo van onderaf bekeken aardig aan het 'zweten'. Ook is er een probleempje met het esp lampje wat altijd maar blijft branden zodra ik boven de 20km/u geraak.
Samen met Chris (van XT) twee weekjes geleden uitgebreid gekeken naar de TT om de brug. Getracht het inhouden op te lossen, lektest gedaan, nieuwe bougies, n75 klep getest, alle zichtbare slangen nagelopen, op foutcodes gelogd, etc, etc.
Helaas hebben we het niet op weten te lossen.
Op dit moment druk zoekende naar (financieel ook haalbare) opties op mijn 'liefde' te maken. Denkende aan een ander compleet (revisie) blok, enkel een nieuwe turbo, of andere opties.
Echter nog niemand/geen bedrijf gevonden die een passende oplossing heeft. Hier nog tips???
(wel Jos van JB Autoservice, een VW/Audi specialist ge-emaild, welke nog op mijn probleem met de TT terug komt)
Zonde dat je 'oude liefde' zo aan zijn einde komt...
Maar je hebt nu wel een ongetwijfeld heerlijke R32!
Ikzelf heb ook nog overwogen om een TT mk1 3.2 V6 aan te schaffen als vervanger van mijn huidige TT, maar dit was prijstechnisch echt niet slim.
Een VW Golf V R32 was voor mij nog wat te duur, dus uiteindelijk gekomen bij een mooie Golf V GTI.
Zou alleen nog steeds een moord doen voor de soeplesse en het geluid van de R32.
Ruilen?
