Pagina 1 van 1
Bpm edition 35
Geplaatst: 10 mei 2017, 17:49
door raymond77
Hallo wie kan mij vertellen wat ongeveer de bpm is van een golf gti edition 35.
De auto is van 1-juli-2011 en is voorzien van dsg,schuifkanteldak,xenon,navigatie.
Auto heeft een hele lichte schade aan de achterbumper en is carbon grey.
B.v.d. Raymond
Re: Bpm edition 35
Geplaatst: 10 mei 2017, 18:11
door Famous1303
Ga je hem zelf invoeren of is die met schade ingevoerd?
Denk dat rest BPM nu tussen de 1700 en 2300 zal zijn als die zonder schade wordt ingevoerd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Bpm edition 35
Geplaatst: 10 mei 2017, 21:55
door raymond77
Gaat om zelf invoeren in dit geval.
Re: Bpm edition 35
Geplaatst: 10 mei 2017, 22:02
door Famous1303
Op autoweek.nl heb je een bpm calculator, even een goede nieuwprijs opzoeken van een origineel geleverde ED35 met zelfde opties. Komt een redelijk goede uitschatting uit.
Je kan ook je aanvraag al "indienen" bij autotelex, is gratis en direct een bedrag. Die kan je bij import ook definitief maken en dan heb je het compleet ingevuld.
Als de schade wat groter is dan is het verstandig om een schade rapport te laten opstellen, zakt je bpm wat. Mijn oude GTI heeft op het moment van schrijven nog "maar" een rest bpm van €320 door schade import. Mijn huidige import R (zelfde jaar) €2400,-.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Bpm edition 35
Geplaatst: 11 mei 2017, 21:39
door JP-GTi
Totdat je ooit eens je auto weer wil verkopen. Elke liefhebber kijkt bij een import naar de rest-bpm en dan komt je auto als schadebak te boek te staan.
Re: Bpm edition 35
Geplaatst: 12 mei 2017, 10:13
door bzb
zie ook weinig voordeel in je auto als bij wijze van spreken als wrak in te voeren voor een iets lagere bpm

Re: Bpm edition 35
Geplaatst: 12 mei 2017, 11:39
door Famous1303
Het hoeft natuurlijk niet als wrak.
En je hebt schade en schade..
Beetje steenslag, velg lichtjes beschadigt en iets instapschade kan al genoeg zijn om voordeel te hebben.
Maar importeren zonder schade kan ook voordeliger zijn met volle BMP
Lage rest bpm valt met verkoop zeker op, dat is een ding wat zeker is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Bpm edition 35
Geplaatst: 13 mei 2017, 10:46
door theo
Famous1303 schreef:..
Beetje steenslag, velg lichtjes beschadigt en iets instapschade kan al genoeg zijn om voordeel te hebben.
...
Nou ik heb andere ervaringen. Je moet best flinke schade hebben wil de BPM via taxatie voordeliger zijn dan via de tabel (auto's 3 a 4 jaar oud).
Je kan de rest BPM berekenen via:
- koerslijst (niet interessant in bijna alle gevallen of je moet een auto hebben met veel km's waardoor correctie mag worden toegepast. Auto mag geen gebreken vertonen, die moet eerst hersteld zijn. Hele jonge auto's kan ook voordeel leveren);
- forfataire tabel (nagenoeg altijd de voordeligste optie bij nette auto's vanaf 3 jaar);
- taxatierapport (bijna altijd onvoordelig).
Gebruiksschade kan niet via de taxatie methode de BPM omlaag brengen:
•een taxatierapport (alleen voor motorrijtuigen met meer dan normale gebruiksschade, en voor motorrijtuigen die niet in een koerslijst voorkomen) of
Bron: Belastingdienst
Re: Bpm edition 35
Geplaatst: 13 mei 2017, 10:57
door Famous1303
theo schreef:Famous1303 schreef:..
Beetje steenslag, velg lichtjes beschadigt en iets instapschade kan al genoeg zijn om voordeel te hebben.
...
Nou ik heb andere ervaringen. Je moet best flinke schade hebben wil de BPM via taxatie voordeliger zijn dan via de tabel (auto's 3 a 4 jaar oud).
Je kan de rest BPM berekenen via:
- koerslijst (niet interessant in bijna alle gevallen of je moet een auto hebben met veel km's waardoor correctie mag worden toegepast. Auto mag geen gebreken vertonen, die moet eerst hersteld zijn. Hele jonge auto's kan ook voordeel leveren);
- forfataire tabel (nagenoeg altijd de voordeligste optie bij nette auto's vanaf 3 jaar);
- taxatierapport (bijna altijd onvoordelig).
Gebruiksschade kan niet via de taxatie methode de BPM omlaag brengen:
•een taxatierapport (alleen voor motorrijtuigen met meer dan normale gebruiksschade, en voor motorrijtuigen die niet in een koerslijst voorkomen) of
Bron: Belastingdienst
Als je maar meerdere delen beschadigt hebt dan heb je het al snel eruit (mijn ervaring).
Mijn taxatierapport van de GTI was flink uitgebreid waarin alles was meegenomen.
Aanschaf onderdelen,
Manuren montage,
Spuiten van onderdelen,
Etc
Dit compleet ingevuld met alle OEM nummers, prijzen en noem het maar op. Stukje gemak en bijna altijd directe goedkeuring van het rapport.
Kosten waren €255,- dus daar moet je in elk geval overheen om het eruit te halen, dat klopt
