Pagina 1 van 1
TFSI Turbo defect.
Geplaatst: 21 sep 2017, 20:25
door hekkings
Er is vandaag geconstateerd dat het potje onderaan de turbo olie lekt.
Nu zegt de garage dat er een gereviseerde of nieuwe turbo in moet.
Nu is dat een compleet model incl. inlaatspruitstuk etc, wat zijn daar de kosten van ?
is het potje ook alleen te reviseren of te vervangen ?
Zijn het standaard turbo's of kan ik er dan ook gelijk een grotere inbouwen.
Allard.
Re: TFSI Turbo defect.
Geplaatst: 21 sep 2017, 20:56
door Lex Beenen
Je hebt een k03 turbo denk ik. Je kan er een K04 op leggen, dat is een maatje groter. Ik weet niet precies of je dan ook drijfstangen ect moet vervangen vanwege het vermogen.
Heb je een foto van het "potje" onderaan de turbo?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: TFSI Turbo defect.
Geplaatst: 21 sep 2017, 21:15
door ferry
Lex Beenen schreef: ↑21 sep 2017, 20:56
Je hebt een k03 turbo denk ik. Je kan er een K04 op leggen, dat is een maatje groter. Ik weet niet precies of je dan ook drijfstangen ect moet vervangen vanwege het vermogen.
Heb je een foto van het "potje" onderaan de turbo?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zeker niet nodig tenzij je ruim boven de 350 pk gaat zitten.
Re: TFSI Turbo defect.
Geplaatst: 21 sep 2017, 21:23
door Noisoire
APS-turbo is best een goed revisie bedrijf.
Prijsafspraak maken en alle bijkomstigheden op je turbo lossen ze gewoon op.
Heb er meerdere prettige ervaringen gehad. Mensen met een passie voor hun werk.
Re: TFSI Turbo defect.
Geplaatst: 21 sep 2017, 21:37
door Henniej
Gelijk gaan voor een R20 ombouwset k04 kit.
Re: TFSI Turbo defect.
Geplaatst: 21 sep 2017, 21:48
door Famous1303
Heb eventueel nog wel een nette k03 turbo te koop

Mag wel voor klein prijsje!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: TFSI Turbo defect.
Geplaatst: 21 sep 2017, 22:43
door NielsED30
Welk 'potje' lekt er olie? Maak is een foto? Als dat het 'potje' bij de DV is zou ik daar niet zo heel erg wakker van liggen, komt vaker voor dat die wat olie gaan lekken/zweten. Zolang jij je turbodruk nog haalt en hij staat niet gigantisch blauw te walmen dan zou ik het af en toe schoonmaken en lekker doorrijden. Als de turbo écht kapot is dan merk je dat heus wel aan het rijgedrag.