Noodloop P2294
Geplaatst: 08 dec 2011, 13:27
Beste mensen,
Na het vervangen van de accu en starten met booster is er iets aan de hand met mijn wagen.
1. De MFD2 radio werkt niet meer
2. De wagen rijdt in noodprogramma, EDC + motorstoringslampje op het dashboard licht op.
Vandaag de wagen uitgelezen met vagcom en de foutcode die eruit kwam was P2294.
Op internet heb ik reeds teruggevonden:
" P2294 Regelventiel voor Brandstofdruk (N276), onderbreking
Regelventil für Kraftstoffdruck (N276), Unterbrechung
Fuel Pressure Regulator Valve (N276), Control Circuit / Open"
Volgens Vagcom zou het circuit naar het benzinedrukregelventiel dus onderbroken zijn.
Verder komen er geen foutmeldingen uit.
Ik ben daarnet naar de dealer gestapt maar het onderdeel zal mij meer dan 400 euro kosten.
Daar ik het toevallig vind dat de wagen perfect reed voor de lege accu (en het starten met booster) zou ik graag wat zekerder zijn alvorens dit onderdeel zomaar te gaan vervangen.
Ondertussen heeft men mij verteld dat het geen goed idee was om de wagen te starten met booster omdat dit spannigen genereert van meer dan 16 volt... Gelet op het feit dat ook de radio het niet meer doet had ik gehoopt dat er misschien ergens een zekering/relais zou kapot zijn.
Iemand enig idee?
Na het vervangen van de accu en starten met booster is er iets aan de hand met mijn wagen.
1. De MFD2 radio werkt niet meer
2. De wagen rijdt in noodprogramma, EDC + motorstoringslampje op het dashboard licht op.
Vandaag de wagen uitgelezen met vagcom en de foutcode die eruit kwam was P2294.
Op internet heb ik reeds teruggevonden:
" P2294 Regelventiel voor Brandstofdruk (N276), onderbreking
Regelventil für Kraftstoffdruck (N276), Unterbrechung
Fuel Pressure Regulator Valve (N276), Control Circuit / Open"
Volgens Vagcom zou het circuit naar het benzinedrukregelventiel dus onderbroken zijn.
Verder komen er geen foutmeldingen uit.
Ik ben daarnet naar de dealer gestapt maar het onderdeel zal mij meer dan 400 euro kosten.
Daar ik het toevallig vind dat de wagen perfect reed voor de lege accu (en het starten met booster) zou ik graag wat zekerder zijn alvorens dit onderdeel zomaar te gaan vervangen.
Ondertussen heeft men mij verteld dat het geen goed idee was om de wagen te starten met booster omdat dit spannigen genereert van meer dan 16 volt... Gelet op het feit dat ook de radio het niet meer doet had ik gehoopt dat er misschien ergens een zekering/relais zou kapot zijn.
Iemand enig idee?