Naar mijn weten heeft de MK7 GTI een K03 turbo. De R en de clubsport een K04.
Jij hebt net zoals ik een turbo die wss onder een risicogroep valt, waarvan er helaas verschillende zijn gesneuveld. Die van mij doet het tot op heden gelukkig perfect en heeft nu bijna 70k gedraaid. Wat ik via de dealer heb begrepen is dat mijn turbo nummer eindigt op 722G en dat was schijnbaar 722L. ( of net andersom haha).
Je kan dit zelf ook controleren op je turbo met bijv een spiegeltje.
Er zijn in ieder geval series die niet zo goed zijn, maar hierover is op dit forum ook veel terug te lezen.
Bij de dealer ontkenden ze natuurlijk dat het slechte turbo's zijn. Bij hun was er nog geen enkele terug gekomen???
Er zullen heus turbo's kapot gaan, maar de meeste blijven gewoon lekker draaien. Dingen die niet goed gaan daar lees je vanalles over en dat maakt je een beetje onzeker. Nogmaals... de meeste blijven gewoon goed doorblazen (hoop ik

) .
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.