Is het een invoer auto? Zo ja, kijk dan even naar het bpm bedrag. Ik zelf rij ook een import auto, daar is absoluut niets mis mee. Maar het bpm bedrag wil soms wel wat zeggen.
Is de onderhoudshistorie bekend? Boekjes aanwezig... Indien dsg, is deze ook onderhouden?
De eerste series MK7 GTI hebben een wat zwakkere turbo. Hier op het forum is hier genoeg over te lezen, welke series wat zwakker zijn. Maar ze zijn lang niet allemaal zwak hoor
Is het een schade auto? Kijk naar boutjes onder de motorkap, de voorschermen, deuren, achterklep om te kijken of deze beschadigd zijn en dus los zijn geweest. Zie je afplakranden van het spuiten? Laat dan de auto staan, want dat zou erg slecht zijn en niet professioneel spuitwerk betekenen.
Sommige mensen vinden een schade auto wat minder, maar ik zeg maar altijd: Als het goed en netjes is gemaakt dan is er geen probleem.
Verder nog wat algemene dingen: Kleur en stand van de koelvloeistof, hoe ziet de olievuldop van het motorblok er aan de binnenzijde uit, lekkages onder het blok.
Luister of je rare dingen hoort bij het stationair draaien.
Hoe pakt de koppeling op..
suc6 en we horen het wel...