Spitten in de archieven hier leverde mij het volgende op in het voorsteltopic van Bluetiger:
Dit lijkt exact mijn probleem te zijn.
Waarop NielsED30 antwoord:
Er wordt niet verteld of een software update de oplossing voor Bluetiger is geweest of dat het verholpen moest worden met een nieuw scherm. Ben ik wel nieuwsgierig naar.NielsED30 schreef: ↑15 jan 2017, 18:06 Betreft het niet werken van het touchscreen van de Discover Pro, hier is een oplossing voor... Jawel... Een software update.
Ik heb nu meerdere auto's gehad met deze klachten sinds de buitentemperatuur onder 0 duikt, en na de update uitgevoerd te hebben is het verholpen en heb ik de klacht niet meer terug gehoord. Wellicht een idee om hier navraag naar te doen bij je dealer.
Mijn Discover Pro geeft het volgende in Systeem informatie:

De auto is van 2016. Is dit een up-to-date systeem en firmware? De navi kaarten zijn wel uptodate want dat heeft de leverende dealer netjes voor mij gedaan.
Heeft het voor mij zin om te updaten om het touch probleem op te lossen?
Zijn er meer mensen die dit probleem ook ondervinden?