Pagina 1 van 2

Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 19:30
door Larsbokeie
Afgelopen vrijdag heb ik mijn auto laten chippen (Golf 6 GTI) stage 1. Ik heb inmiddels 400 km test gereden, alleen is het volgens mij nog niet zoals het zou moeten zijn.
De vermogenswinst is goed merkbaar; in het gebied boven de 3.000 rpm is de auto een stuk feller. Echter is het gebied ervoor, vooral tussen de 2.000 en 3.000 rpm een stuk minder soepel geworden.
Vooral bij het accelereren op een 80 km/u weg in de 3e versnelling is het duidelijk te voelen dat de auto hapert en niet soepel optrekt, dit is elke keer het geval, alleen is het de ene keer bij 2500 rpm en de andere keer wat eerder of later,
op het moment dat de 3.000 rpm is gepasseerd merk je dat het vermogen ineens terugkomt en de auto veel sneller op trekt.

De vermogenswinst is duidelijk merkbaar bovenin de toeren, maar ik heb de auto hoofdzakelijk laten chippen om onderin meer trekkracht te krijgen en gewoon soepel te kunnen blijven rijden.

Hebben jullie enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 19:31
door JeroenGTIed35
Dat is kloten...

Waar heb je hem laten tunen?

Daar zou ik dan eerst even naar terug gaan. Wij kunnen niet weten wat jij voelt of merkt tijdens het rijden.

Succes ermee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 19:43
door ChielED35
Zou hem eerst eens uitlezen. Of de tuner dat doet of iemand anders maakt niet uit.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 19:58
door Larsbokeie
Bedankt voor de snelle reacties; bij uitlezen geen fouten.
De tuner geeft aan dat het waarschijnlijk de diverter valve is, maar ik heb geen idee welk onderdeel dit is en of ik dat zelf kan vervangen.
Het onderdeel schijnt kapot te kunnen gaan door slijtage en de verhoogde turbodruk door de tuning.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 19:59
door JeroenGTIed35
Wie was de tuner?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 20:05
door Larsbokeie
Ben ik vandaag bij teruggeweest, ze hebben de tuning opnieuw uitgevoerd met andere waardes en ook toen bleef het probleem; daarop heb ik gevraagd of de tuning weer kon worden teruggezet. Dit is gedaan en het schijnt even te duren voordat dit volledig uit het systeem is.

Wat wel blijkt is dat het probleem blijft bestaan dus er iets niet goed is. Wederom uitgelezen en geen fouten kunnen vinden.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 20:08
door Larsbokeie
Ben bij Tunex geweest trouwens.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 20:41
door JeroenGTIed35
Was gewoon uit interesse wie de tuner is.

Maar ik mag toch hopen dat een tuner een duidelijke diagnose kan maken van wat het probleem is.
Anders kunnen ze in mijn ogen ook geen goeie tuning creëren. Men moet weten hoe een motor werkt.

Dit is een divertervalve. Beter meteen een GFB DV+ er op monteren

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 20:42
door Vissa
Zou zo maar kunnen hoor, zeker op de MK6 is de DV volgens mij nog een gevoelig onderdeeltje.

Als de software eraf is gehaald, en het daar dus aan lag, zou dat direct merkbaar moeten zijn.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 20:42
door JeroenGTIed35
Afbeelding


Dit is de GFB dv +

Vervangt het standaard membraam wat nogwel eens defect raakt door hogere druk



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 21:02
door Larsbokeie
Oké zal eens kijken waar ik dat kan bestellen. Is dit hetzelfde als de N75 klep?

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 21:04
door JeroenGTIed35
N75 klep is iets anders dan de de divertervalve.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 21:08
door ChielED35
Een goeie tuner had in mijn ogen je probleem gevonden en het opgelost. I.p.v. oude software terug te zetten. Dat is natuurlijk geen oplossing, maar verschuiven van het probleem. Als het de N75 klep is of de DV hadden ze dat zo kunnen vinden en oplossen. Nee, geen goede beurt van de tuner in mijn ogen.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 22:22
door Larsbokeie
Vind ik ook. Hebben jullie een adres waar ik eventueel een diverter valve kan bestellen?

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 22:26
door ChielED35
Larsbokeie schreef:Vind ik ook. Hebben jullie een adres waar ik eventueel een diverter valve kan bestellen?
Stuur Erwin van EMS even een mailtje, hij is forumsponsor. Zijn gegevens staan in het sponsorgedeelte op het forum

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 19 mei 2018, 23:36
door Henniej
Tunex :| ..

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 20 mei 2018, 09:06
door Zluytr
ChielED35 schreef: 19 mei 2018, 21:08 Een goeie tuner had in mijn ogen je probleem gevonden en het opgelost.
Henniej schreef: 19 mei 2018, 23:36Tunex :| ..
Iets met goedkoop en duurkoop ;)

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 20 mei 2018, 11:42
door Larsbokeie
Ik ben vanmorgen zelf nog even aan het testen geweest; na gisteren leek het alsof de dsg niet meer goed werkte (2e en 4e versnelling slippende koppeling) ik denk dat dit een gevolg was van de half verwijderde tuning. ik heb de dsg gereset en deze werkt nu weer naar behoren.
Toen heb ik wat live data gelogd en hieruit kwam iets opvallends naar voren: op het moment dat de auto gaat haperen en stotteren is het geleverde koppel van de motor net geen 350 nm. Volgens mij kan ik hieruit concluderen dat tunex de koppelbegrenzer niet heeft verhoogd (terwijl ik daar nadrukkelijk om heb gevraagd). Ik heb een screenshot bijgevoegd waarin je kunt zien dat de grafiek bij 350 nm wordt afgevlakt.

Ik neem aan dat dit wel hoger dan 350 nm mag zijn, gezien de auto naar 380nm gechipt is geweest (of nog half, volgens mij is dat allemaal niet goed gegaan).
Afbeelding

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 20 mei 2018, 12:01
door ferry
Gechipt is geweest of nog half, duurt even voordat het uit het systeem is. Ben je zo goed gelovig of gewoon niet zo heel verstandig betreft autos. Als een tuner dit soort dingen zegt zou ik direct de orginele software terug vragen en naar een ander bedrijf toe gaan. Want ik kan me lach haast niet inhouden als ik dit soort dingen lees. Ik hoop voor je dat het iets simpels is van slijtage of gevolg van de hogere turbodruk na de nieuwe software. Want voor nu lijkt het er aardig op dat ze je auto aardig hebben verziekt.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 20 mei 2018, 12:16
door Larsbokeie
De originele software is teruggeplaatst gisteren. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de originele software terug wilde omdat dit niet goed werkte.
Hoe kan ik controleren of het er uit is als zij dat zeggen? Is toch lastig?

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 20 mei 2018, 12:19
door ChielED35
Niet meer op boost rijden, dus kalm aan. Dinsdag direct een goede tuner zoeken en bellen met je verhaal, en hopen dat er geen verdere schade is.

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 20 mei 2018, 13:08
door Larsbokeie
Doe ik. Bedankt!

Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 20 mei 2018, 13:34
door JeroenGTIed35
Komt allemaal goed. Nu ff rustig doen met de gti.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 23 mei 2018, 14:32
door tommy
had je beter bij durex geweest :lol: :lol: :lol:

Re: Diverter valve kapot door tuning?

Geplaatst: 23 mei 2018, 14:55
door Henniej
Heb je ook nog is betaald voor de originele ecu terug te plaatsen? Want zo een bedrijf zal daar ook kosten voor rekenen. :lol: In jou geval hopen van niet.