Pagina 1 van 1

VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 14:47
door Carbonblack
Met een stage 1 in het vooruitzicht : is een VWR R600 intake de moeite?

Ik bedoel is een aftermarket intake worth the price?
Ik lees bv op verschillende fora dat een andere inlegfilter en die snowguard eruit bijna hetzelfde resultaat geeft.

Iemand ervaring hiermee? Heeft iemand deze intake steken?

Appreciate all your feedback on this ;)

Re: VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 15:35
door ChielED35
Carbonblack schreef:Met een stage 1 in het vooruitzicht : is een VWR R600 intake de moeite?

Ik bedoel is een aftermarket intake worth the price?
Ik lees bv op verschillende fora dat een andere inlegfilter en die snowguard eruit bijna hetzelfde resultaat geeft.

Iemand ervaring hiermee? Heeft iemand deze intake steken?

Appreciate all your feedback on this ;)
Heeft altijd zin een intake die meer koude lucht naar je turbo brengt. Tevens maakt ie ook een goed afblaasgeluid, dat is mooie bijkomstigheid. Maar een VWR600 heeft pas maximaal zin wanneer je naar een stage 2 gaat icm een andere downpipe

Re: VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 16:46
door Carbonblack
Dus Chief, aangezien ik wellicht nooit stage 2 zal gaan , is de intake eigenlijk te duur voor wat het opbrengt?

Voor een stage 1 is meer lucht ook beter maar voor stage 1 brengt een andere inlegfilter mss al genoeg extra lucht en die inlegfilter kost maar een fractie van de prijs?

Ik heb het dus puur performance matig & wat beter voor de motor is.
Sound even ter zijde gelaten.
Ik wil best de investering doen in een nwe intake maar wil natuurlijk niet overkill gaan voor die stage 1.

Re: VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 17:25
door ChielED35
Het is een beetje tegenstrijdig...voor een stage 1 vind ik hem een beetje te prijzig voor wat het oplevert, maar ik had hem te allen tijde gekocht. Het ziet er ook gewoon gaaf uit onder de kap i.p.v. de originele plastic doos..het oog wilt ook wat, ook onder de kap ;)

Re: VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 17:26
door jannick
Ik zei ook ooit dat stage 1 voldoende was....maar ondertussen :mrgreen: :lol:

Re: VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 17:28
door ChielED35
Hier nog 1. En als je het beste voor je auto wilt, neem een stage 2 ;)

Re: VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 19:19
door Vissa
Ik zou het gewoon doen, al is het om het maar te hebben in de toekomst als je eventueel nog verder wilt tunen.

Ik heb enkel stage 1 software met de VWR 600, VWR 90° elbow en VWR turbo muffler delete. Op RON102 386pk en 516nm op mijn Clubsport. :)

Re: VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 22:01
door Carbonblack
Wat is een vwr 90 elbow eigenlijk?
Zelfde als een turbo inlet?

Re: VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 22:15
door Vissa
Even snuffelen op google en je vind het meteen.

Je hebt van VWR een grotere slang van luchtfilter naar de elleboog op de turbo, een elleboog die op de turbo inlaat gemonteerd zit welke een veel grotere diameter heeft en betere flow, en een turbo muffler delete welke de standaard turbo demper vervangt voor een variant zonder ,,gaten'' voor ook een meer laminaire flow en meer turbo geluid. Het zijn geen schrikbarende winsten, maar alle beetjes helpen!

Re: VWR R600

Geplaatst: 21 mei 2018, 22:32
door Carbonblack
Ik wou een cts turbo inlet plaatsen.
Eigenlijk dus vergelijkbaar met die elbow?

Ik las ook dat je zo een silicon hose had geplaatst van luchtfilter tot turbo.
Maakt dat veel verschil met de OEM geribbelde buis?

Re: VWR R600

Geplaatst: 22 mei 2018, 15:12
door Vissa
CTS is een ander merk, hetzelfde product. :mrgreen:

Die slang is meer voor het mooie onder de kap, ik betwijfel of je uberhaupt iets van verschil zou hebben als je de auto op de bank zet met de standaard slang en die van VWR of een ander merk. :)

Re: VWR R600

Geplaatst: 22 mei 2018, 15:30
door ChielED35
Vissa schreef: 22 mei 2018, 15:12 CTS is een ander merk, hetzelfde product. :mrgreen:

Die slang is meer voor het mooie onder de kap, ik betwijfel of je uberhaupt iets van verschil zou hebben als je de auto op de bank zet met de standaard slang en die van VWR of een ander merk. :)
Ik deel je twijfel, maar gezien de OEM slang geribbeld is en de siliconen slang glad van binnen, zou je een betere flow mogen verwachten en daardoor beter rendement. Zoals een wijs man hier pas op het forum zei, alle beetjes helpen :mrgreen:

Re: VWR R600

Geplaatst: 22 mei 2018, 16:26
door Vissa
Dat is zeker waar! :mrgreen:

Re: VWR R600

Geplaatst: 22 mei 2018, 17:23
door Carbonblack
Hmm heb wel de indruk dat teveel naar jullie beide luisteren nefast is voor de bankrekening :mrgreen:

Re: VWR R600

Geplaatst: 22 mei 2018, 17:41
door ChielED35
Carbonblack schreef:Hmm heb wel de indruk dat teveel naar jullie beide luisteren nefast is voor de bankrekening :mrgreen:
Zou ook maar meteen een catloze downpipe, of 1 met sportcat, kopen. Kun je direct door naar Stage 2 met die dikke bak van je ;)

Re: VWR R600

Geplaatst: 22 mei 2018, 18:15
door Carbonblack
En dan iedere keer die DP eraf draaien als ik naar de keuring moet? :D
Ben al blij dat ik dit allemaal erdoor krijg thuis :mrgreen:

Re: VWR R600

Geplaatst: 22 mei 2018, 22:23
door Vissa
Carbonblack schreef: 22 mei 2018, 18:15 En dan iedere keer die DP eraf draaien als ik naar de keuring moet? :D
Ben al blij dat ik dit allemaal erdoor krijg thuis :mrgreen:
Met sportcat kom je gewoon door de keuring heen. Voor België lijkt het me ook geen probleem omdat de keurder echt niet het verschil ziet tussen een std downpipe of 1 met sportcat. :mrgreen:

Re: VWR R600

Geplaatst: 23 mei 2018, 14:28
door tommy
downpipe met sportscat geen probleem in belgie :D