Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Welkom hier. Ik hou van ervaringen delen, maar nog meer van mensen die zichzelf en hun auto netjes voorstellen in het “voorstellen” topic zoals het hoort
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Vissa schreef: ↑18 jul 2018, 19:53
Gaat wel echt achterlijk hard. <7 sec 100-200 is echt insane.
Ik zal het JD Engineering vragen. Je kunt de grote loader zeker installeren en afstemmen in de Polo GTI 6C. Als ze dat kunnen (ze beheren altijd alles), zal er ook een upgrade-turbo worden geïnstalleerd in de Golf 7 GTI. 450 pk zou genoeg zijn voor mij. Misschien neem ik ook nog een turbo. Ik kijk wat wordt aanbevolen.
JeroenGTIed35 schreef: ↑18 jul 2018, 22:07
Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?
Tiss geen R blok
Tekst onder video:
gesmede zuigers (ca. €300 per stuk, goed genoeg voor ca. 700 PK).
en in 1 van de antwoorden:
gesmede zuigers met "Pleuel". Kan ingebouwd zonder motor uit te bouwen.
Wat er bedoeld wordt met Pleuel? google kent
pleuelstange = krukas
pleuellager = drijfstanglager
Denk dat motortechnisch meer onderlegden hier wel een antwoord op weten wat deze heeft.
Dus er is zeker wel wat aan het blok gedaan ja.
JeroenGTIed35 schreef: ↑18 jul 2018, 22:07
Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?
Tiss geen R blok
Tekst onder video:
gesmede zuigers (ca. €300 per stuk, goed genoeg voor ca. 700 PK).
en in 1 van de antwoorden:
gesmede zuigers met "Pleuel". Kan ingebouwd zonder motor uit te bouwen.
Wat er bedoeld wordt met Pleuel? google kent
pleuelstange = krukas
pleuellager = drijfstanglager
Denk dat motortechnisch meer onderlegden hier wel een antwoord op weten wat deze heeft.
Dus er is zeker wel wat aan het blok gedaan ja.
de tekst bij de video had ik niet eens gezien. Volgende keer wat beter kijken.
Vissa schreef: ↑18 jul 2018, 19:53
Gaat wel echt achterlijk hard. <7 sec 100-200 is echt insane.
Ik zal het JD Engineering vragen. Je kunt de grote loader zeker installeren en afstemmen in de Polo GTI 6C. Als ze dat kunnen (ze beheren altijd alles), zal er ook een upgrade-turbo worden geïnstalleerd in de Golf 7 GTI. 450 pk zou genoeg zijn voor mij. Misschien neem ik ook nog een turbo. Ik kijk wat wordt aanbevolen.
Vroeg ik. Er is specifiek een kleinere turbo, waarbij men niet in de motor hoeft te versterken, maar alles origineel kan laten: het wordt PnP LM440 of TTE470 of TTH480 genoemd - hier een video gevonden (Moet u ondertitels inschakelen):
kurtje schreef: ↑19 jul 2018, 14:57
Die DSG lijkt het toch niet echt leuk te vinden bij de overgangen...
De auto heeft 92.000 km gereden. DSG lijkt een TOP-uitvinding te zijn. Met TVS of MTR DSG-software kan de DSG maximaal 660 Nm ondersteunen, zeggen veel tuners.
kurtje schreef: ↑19 jul 2018, 14:57
Die DSG lijkt het toch niet echt leuk te vinden bij de overgangen...
De auto heeft 92.000 km gereden. DSG lijkt een TOP-uitvinding te zijn. Met TVS of MTR DSG-software kan de DSG maximaal 660 Nm ondersteunen, zeggen veel tuners.
TVS adviseert boven de 550nm de DSG hardwarematig te upgraden, dan kan hij tot 650nm aan. Ga je nog hoger moet hij nog verder aangepast worden, volgens TVS.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Nee nee bij elke overgang van de DSG naar de volgende versnelling, hoor en zie je hem even afzien...
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.
Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven
Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
kurtje schreef: ↑19 jul 2018, 18:36
Nee nee bij elke overgang van de DSG naar de volgende versnelling, hoor en zie je hem even afzien...
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.
Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven
Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.
Kurtje heeft gelijk.
DVX en TVS maken Super DSG-software en zijn voortdurend aan het evolueren. TVS is al meer dan 620 NM probleemloos. Nieuwste softwarematige druk tussen 15 en 19 bar druk. Het probleem is dat geen 2.0 TSI EA888 Gen.3 meer dan 620 NM heeft gedaan. Misschien bevat de NIEUWE DQ250 (Golf 7R, GTI, Cupra 5F) -koppeling ook 700+ NM. Niemand weet het.
Laatst gewijzigd door GTI7pijl op 09 feb 2020, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
kurtje schreef: ↑19 jul 2018, 18:36
Nee nee bij elke overgang van de DSG naar de volgende versnelling, hoor en zie je hem even afzien...
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.
Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven
Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.
Kurtje heeft gelijk.
DVX en TVS maken Super DSG-software en zijn voortdurend aan het evolueren. TVS is al meer dan 620 NM probleemloos. Nieuwste softwarematige druk tussen 15 en 19 bar druk. Het probleem is dat geen 2.0 TSI EA888 Gen.3 meer dan 620 NM heeft gedaan. Misschien bevat de NIEUWE DQ250 (Golf 7R, GTI, Cupra 5F) -koppeling ook 700+ NM. Niemand weet het.
Maar wat met alle lagers, tandwielen en Assen in de bak kunnen die de krachten ook probleemloos aan?