Pagina 1 van 1
Verschil stage 1 en stage 2
Geplaatst: 06 jan 2019, 11:24
door kurtje
Mijn R heeft momenteel een stage 1 setup van DVX, ik ben hier super tevreden van en de wagen is een zaligheid om mee te rijden...
Nu zoals altijd kriebelt het om dingen te veranderen
Gaat het de moeite zijn om naar een stage 2 setup te gaan, dus het plaatsen van downpipe en intake met aangepaste software?
Misschien ook een rare vraag, maar welke setup brengt het meeste slijtage met zich mee?
Alleen een stage 1 setup of een stage 2 setup?
Re: Verschil stage 1 en stage 2
Geplaatst: 06 jan 2019, 13:10
door Vissa
Hoe meer vermogen/koppel, hoe hoger de slijtage zal zijn. Dat is gewoon een feit.
Stage 2 op een R blok is zo rond de 420pk en, voor jou facelift model, 550nm of meer op de DQ381.
Of het het waard is? De grootste stap maak je met stage 1. De stap daarna is iets kleiner en vele malen duurder. Het verschil is er zeker weten, maar of dat het je waard is zul je zelf moeten bepalen.

Re: Verschil stage 1 en stage 2
Geplaatst: 06 jan 2019, 13:46
door kurtje
Dank je wel voor je reactie Vissa, dus ook al heeft hij meer ademruimte door de downpipe/intake toch gaat de slijtage hoger uitvallen uiteindelijk.
Stage 2 is inderdaad rond de 400pk en 540-550nm ongeveer. Had mijn Cupra toen ook!
Ja het zal me pakweg een 1000-1200euro kosten ongeveer... Ik zou het opteren om ook net wat meer sound te krijgen ook, of ik kan natuurlijk ook gewoon een andere catback plaatsen hiervoor.
Re: Verschil stage 1 en stage 2
Geplaatst: 07 aug 2019, 22:01
door Ruben1988
Indien je de wagen goed onderhoud zal dit zeer goed meevallen. Olie interval om de 10000km beperk je de slijtage al een groot deel. Natuurlijk altijd met manieren rijden, en daarmee bedoel ik rustig warm rijden en bij warme motor eens sportief rijden.
Re: Verschil stage 1 en stage 2
Geplaatst: 10 aug 2019, 19:57
door Peter R20 2014
Ben het met Vissa en Ruben eens, meer slijtage bij hoger vermogen maar het belangrijkste is om hoe je met het materiaal omgaat!
Zie met mijn dagelijks rondje richting Scheveningen en terug een hoop circuit rijders met hun auto's waar ik niet de volgende eigenaar van zou willen zijn
Sporten is leuk daar is je auto voor gemaakt maar altijd sporten is zeker niet bevoordelijk voor je draaiende onderdelen!
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk