Golf r uitlaat
Geplaatst: 04 jan 2012, 21:07
RobR6vs schreef:Waarom zitten er gaatjes in de uitlaat. Voor demping of iets anders.Chris5gti schreef:Welkom Green hornet , Die uitlaten zien vooral mooi uit net als de r32 .
golfgtiforum.nl ; voor ieder type GTI, R en snelle Volkswagens
https://www.golfgtiforum.nl/portal/
RobR6vs schreef:Waarom zitten er gaatjes in de uitlaat. Voor demping of iets anders.Chris5gti schreef:Welkom Green hornet , Die uitlaten zien vooral mooi uit net als de r32 .
Zie; http://www.pmperformance.nl/informatie.htmlSOORTEN DEMPERS
--------------------------------------------------------------------------------
Standaard uitlaten zijn vaak behoorlijk stil van zich zelf. U kunt bij ons terecht voor een mooi sportief geluid. De soort demper en de afmeting van de demper zorgen elk voor een ander geluid; zwaar, donker, sportief met een hoog of laag geluidsniveau. Het dempingmateriaal wat in onze dempers zit is van een hoogwaardige kwaliteit en kan zeer hoge temperaturen verdragen.
EEN OPEN DEMPER Open dempers of ook wel aborbtie dempers genoemd, zijn volledig open van binnen. Dit betekend dat er door de demper heen een geperforeerde buis loopt met daar om heen dempingmateriaal. Deze dempers geven vaak een donker en zwaar geluid met een wat hoger geluidsniveau.
EEN LOWSOUND DEMPER Daarnaast hebben we de Lowsound dempers, deze zijn ook open van binnen. Hier loopt de geperforeerde buis ook doorheen, maar dan met uitstulpingen naar binnen toe. Waardoor de uitlaatgassen meer gedempt worden als bij een Open demper. De Lowsound dempers geven een zwaar en sportief geluid met een lager geluidsniveau.
EEN SCHOTTENDEMPER En we hebben de Schottendemper oftewel de reflectie demper, welke van binnen is opgebouwd uit verschillende drukkamers (schotten). Door de drukkamers worden de uitlaatgassen veel gedempt. Een Schottendemper wordt vaak ook in de standaard uitlaatsystemen gebruikt.
Een RVS uitlaat gemaakt met Open en/of Lowsound dempers, laten de uitlaatgassen beter doorstromen. Dit geeft als resultaat dat de motor beter presteerd en dat de auto dus sneller aanvoelt. In sommige gevallen kan er zelfs sprake zijn van vermogenswinst (zeer zeker bij gechipte motoren of motoren die op een andere manier geprepareerd zijn).
Dat staat er ook niet op die manier. Ik schrijf dat dat OOK een optie is, zie het woordje "daarnaast",.. Dit aangezien Gerard meerdere topics opent zonder het gewenste antwoord te krijgen. Lijkt mij dan ook een logische vervolgstap!wehoo schreef:Terecht om op te merken dat het binnen 1 topic past, maar flauw om te zeggen dat je het op internet kunt googlen of een specialist moet bellen. Dat kan met (bijna) alles en zou zodoende dit forum vervallen tot enkel "msn-berichtgeving en na-praterij".
De uitlaat van mijn motor heeft ook 'gaatjes' maar hierdoor dempt hij niet en maakt hij alleen maar meer herrie.![]()