BPM bij import Golf 7 GTI Performance
Geplaatst: 06 aug 2019, 10:18
Snip -
golfgtiforum.nl ; voor ieder type GTI, R en snelle Volkswagens
https://www.golfgtiforum.nl/portal/
Bedankt voor de informatie. Ik vondt de BPM ook aan de hoge kant, en dacht hierdoor ook inderdaad dat het geen 'schade' auto was. Een schade auto hoeft niet per see slecht te zijn vindt ik -- zolang het maar goed gerepareerd is.ChielED35 schreef: ↑06 aug 2019, 21:37 Is ingevoerd met taxatie waarschijnlijk. Via normale afschrijvingstabel was de BPM iets hoger geweest. Dus zeggen dat ie schade heeft gehad aan de hand van deze BPM is onzin. Jij zegt dat je weinig verstand hiervan hebt, maar je vriend die deze onzin uitkraamt snapt er nog minder van. Wil je meer weten kun je bij een welwillende dealer obv chassisnummer een uitdraai vragen, al hoeft dat ook niets te zeggen. Stel dat ie schade heeft gehad en buiten de dealer om gefixt is weet je nog niks.
Echt? Ik dacht dat alle GTI's/R's standaard werden geleverd met Xenon voorlichten, aangezien dat echt het design afmaakte. Zoals bij de GTI de rode streep van de grill door naar de koplampen.ChielED35 schreef: ↑06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweest
Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
Om even hierop in te haken. Laatst ben ik met mijn vader wezen kijken en kopen naar een BMW f30. Auto dealer plaatste de auto(s) online zonder kenteken. Na proefrit enal gereden te hebben, vroeg ik dus naar het kenteken. Deze opgezocht en ook ja. BPM van 400+. Natuurlijk zei mijn gevoel, niet doen, ik begon argwaan te krijgen en een hoop vragen te stellen aan de beste man. Beste man gaf aan, dat al zijn auto's een bpm hebben van +/- €150. Hij liet zijn boekje zien, waarop de kosten stonden van de auto tot aan hier in Nederland te brengen. Ik heb hem wel 20 keer gevraagd of de auto schade vrij is, hij gaf ook aan van ja, is schade vrij. Wij importeren vaak auto's vanuit de dealer zei die, vaak rkijgen we ook korting. En via via drukken wij de BPM ver naar beneden. Even voor de weet, de eigenaar van de zaak reed zelf in de auto. Er stonden zelfs een paar A-klasse's, met een lage BPM. Afijn, auto rijd naar behoren, geen afwijkingen etc + kreeg 6 maanden cargarantie. Na de koop, sleutel laten uitlezen en bleek gwn een goed onderhouden auto te zijn. Dus ja, sindsdien ben ik er wel wat sceptischer over. Ma dat is mijn mening en ervaring. Aan de andere kant heeft mijn GTi een BMP van € 6.804.ChielED35 schreef: ↑06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweest
Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
In Nederland bestaat al jaren geen halogeen meer op GTI's en R's. Alleen in de buurlanden zijn het nog opties.laurensl schreef: ↑07 aug 2019, 08:33Echt? Ik dacht dat alle GTI's/R's standaard werden geleverd met Xenon voorlichten, aangezien dat echt het design afmaakte. Zoals bij de GTI de rode streep van de grill door naar de koplampen.ChielED35 schreef: ↑06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweest
Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
My mistake.![]()
BPM zover drukken kan gewoon niet zonder dat hij op een ,,aparte'" manier is ingevoerd. Schades ga je ook niet zomaar vinden of merken als het alleen cosmetisch is geweest. Ik heb in een auto een proefrit gemaakt waarvan later bleek dat deze een koprol had gemaakt. Ik heb foto's gezien, die zou je als total verklaren. Toch stond hij weer in de showroom zonder dat je er wat van zag, en het werdt ook niet vermeld. Ook kenteken/chassis check leverde niks op.wikas schreef: ↑07 aug 2019, 09:06Om even hierop in te haken. Laatst ben ik met mijn vader wezen kijken en kopen naar een BMW f30. Auto dealer plaatste de auto(s) online zonder kenteken. Na proefrit enal gereden te hebben, vroeg ik dus naar het kenteken. Deze opgezocht en ook ja. BPM van 400+. Natuurlijk zei mijn gevoel, niet doen, ik begon argwaan te krijgen en een hoop vragen te stellen aan de beste man. Beste man gaf aan, dat al zijn auto's een bpm hebben van +/- €150. Hij liet zijn boekje zien, waarop de kosten stonden van de auto tot aan hier in Nederland te brengen. Ik heb hem wel 20 keer gevraagd of de auto schade vrij is, hij gaf ook aan van ja, is schade vrij. Wij importeren vaak auto's vanuit de dealer zei die, vaak rkijgen we ook korting. En via via drukken wij de BPM ver naar beneden. Even voor de weet, de eigenaar van de zaak reed zelf in de auto. Er stonden zelfs een paar A-klasse's, met een lage BPM. Afijn, auto rijd naar behoren, geen afwijkingen etc + kreeg 6 maanden cargarantie. Na de koop, sleutel laten uitlezen en bleek gwn een goed onderhouden auto te zijn. Dus ja, sindsdien ben ik er wel wat sceptischer over. Ma dat is mijn mening en ervaring. Aan de andere kant heeft mijn GTi een BMP van € 6.804.ChielED35 schreef: ↑06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweest
Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
Trouwens zelfs auto van mijn Baas, AUDI Q7, Bouwjaar 2016, Nieuwprijs€ 105.947, BPM€ 475..
Hij gaf ook aan dat het op een 'aparte' manier gebeurd. Zelfde ook een keer meegemaakt wat jij zegt. Had een gti gezien, zag er goed uit. Chassisnummer check gedaan bij de vw dealer. Bleek dat die een enorme klapper had gemaakt. Wel gerepareerd door vw in Duitsland. Ma goed, dat wil ook niks zeggen. Als het goed is gerepareerd, ook geen issue lijkt mij!Vissa schreef: ↑07 aug 2019, 09:53BPM zover drukken kan gewoon niet zonder dat hij op een ,,aparte'" manier is ingevoerd. Schades ga je ook niet zomaar vinden of merken als het alleen cosmetisch is geweest. Ik heb in een auto een proefrit gemaakt waarvan later bleek dat deze een koprol had gemaakt. Ik heb foto's gezien, die zou je als total verklaren. Toch stond hij weer in de showroom zonder dat je er wat van zag, en het werdt ook niet vermeld. Ook kenteken/chassis check leverde niks op.wikas schreef: ↑07 aug 2019, 09:06Om even hierop in te haken. Laatst ben ik met mijn vader wezen kijken en kopen naar een BMW f30. Auto dealer plaatste de auto(s) online zonder kenteken. Na proefrit enal gereden te hebben, vroeg ik dus naar het kenteken. Deze opgezocht en ook ja. BPM van 400+. Natuurlijk zei mijn gevoel, niet doen, ik begon argwaan te krijgen en een hoop vragen te stellen aan de beste man. Beste man gaf aan, dat al zijn auto's een bpm hebben van +/- €150. Hij liet zijn boekje zien, waarop de kosten stonden van de auto tot aan hier in Nederland te brengen. Ik heb hem wel 20 keer gevraagd of de auto schade vrij is, hij gaf ook aan van ja, is schade vrij. Wij importeren vaak auto's vanuit de dealer zei die, vaak rkijgen we ook korting. En via via drukken wij de BPM ver naar beneden. Even voor de weet, de eigenaar van de zaak reed zelf in de auto. Er stonden zelfs een paar A-klasse's, met een lage BPM. Afijn, auto rijd naar behoren, geen afwijkingen etc + kreeg 6 maanden cargarantie. Na de koop, sleutel laten uitlezen en bleek gwn een goed onderhouden auto te zijn. Dus ja, sindsdien ben ik er wel wat sceptischer over. Ma dat is mijn mening en ervaring. Aan de andere kant heeft mijn GTi een BMP van € 6.804.ChielED35 schreef: ↑06 aug 2019, 22:34 Koop je een gti met €200 bpm kun je er gerust op vertrouwen dat het een frikandel is geweest
Over je koplampen (en achterlichten)...xenon (en led achter) is ook hier simpelweg een optie. Niet iedere gti heeft dit. Heb destijds zelfs een gloednieuwe Clubsport met halogeen zien staan, was Nederlandse wagen, met halogeen.
Trouwens zelfs auto van mijn Baas, AUDI Q7, Bouwjaar 2016, Nieuwprijs€ 105.947, BPM€ 475..
900 is iig te weinig voor normale import. Ik was voor mijn Clubsport uit 2016 3.5k kwijt afgelopen week. Volgende keer als je een auto koopt een lakdiktemeter mee nemen. Kun je al kopen voor een paar tientjes.Nrcmr schreef: ↑30 aug 2019, 23:11 Hey!
Ik heb mijn eerste auto gekocht, een Golf 7 Gti Performance uit 2016.
De auto is ingevoerd uit Duitsland en had een bpm van ong. €900, dit zei mij tot kort geleden niet veel..
Nu ik erachter ben dat dit kan duiden op een schade auto ben ik op onderzoek uit gegaan.
Ik had het vermoeden dat er schade is geweest aan het rechter spatbord. Je kunt zien dat deze vervangen is en je kunt ook zien dat de auto of sommige plekken opnieuw gespoten is. Ook viel het mij toen pas op dat de rode gti badges aan de zeikanten ontbreekten! Heeeel slecht dat ik dat niet eerder had gezien maar goed.
Ik heb de auto door de dealer laten nakijken en zij zeggen dat het alleen cosmetische schade is geweest.
De auto is verder top in orde en ook goed onderhouden.
Is dit een miskoop geweest of heeft dit verder geen nadelen voor mij?