Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Na een jaar de golf 7 GTi in bezit te hebben wil ik mijn auto laten tunen.. ik heb dan ook contact opgenomen met een bekend tune bedrijf in NL alleen die raad aan een turbo revisie aan bij de Golf 7 gti modellen (2014) maar toch vraag ik me af of dit juist is gezien ik er op dit forum niemand over zie praten en vandaar dus ook mijn vraag!
Hierbij een screenshot van het gesprek; graag hoor ik jullie mening(en) wat betreft een turbo lager revisie.
Mogguh, ik heb me eigen nooit in een golf 7 verdiept, maar wat ik je wel kan aanraden praat een keertje met JD engineering of Vagtechniek, of een andere bekende tuner en hoor hun verhaal ook eens aan, dan kan je een beslissing maken na het horen van meerdere verhalen. Succes!
Turbo's van de eerste modeljaren van golf 7 stonden er bekend om dat ze issues hadden. Het zou wel apart zijn dat je nu nog een 2014 golf 7 vindt met een turbo (die hoort bij de slechte turbo serie). Meestal waren de issues al zichtbaar vanaf het begin. Niet 6 jaar later dus.
Stage 1 tuning werkt gewoon goed icm is20 turbo. Zou voor een stage 1 dus niet mijn turbo upgraden. Stel je wilt veel meer power eruit halen (stage 2+/3 etc) dan upgrade je naar een is38. Daar kan je dus veel meer uit halen.
StarSqream schreef: ↑18 aug 2020, 17:27
Turbo's van de eerste modeljaren van golf 7 stonden er bekend om dat ze issues hadden. Het zou wel apart zijn dat je nu nog een 2014 golf 7 vindt met een turbo (die hoort bij de slechte turbo serie). Meestal waren de issues al zichtbaar vanaf het begin. Niet 6 jaar later dus.
Stage 1 tuning werkt gewoon goed icm is20 turbo. Zou voor een stage 1 dus niet mijn turbo upgraden. Stel je wilt veel meer power eruit halen (stage 2+/3 etc) dan upgrade je naar een is38. Daar kan je dus veel meer uit halen.
Ja dat dacht ik inderdaad ook al, alleen als een tuningbedrijf dat aangeeft dan heb je toch wel je twijfels en vandaar ook mijn vraag hier. Ik denk dat ze voornamelijk kwa preventie bedoelen om te upgraden,, stel wat als..
StarSqream schreef: ↑18 aug 2020, 17:27
Turbo's van de eerste modeljaren van golf 7 stonden er bekend om dat ze issues hadden. Het zou wel apart zijn dat je nu nog een 2014 golf 7 vindt met een turbo (die hoort bij de slechte turbo serie). Meestal waren de issues al zichtbaar vanaf het begin. Niet 6 jaar later dus.
Stage 1 tuning werkt gewoon goed icm is20 turbo. Zou voor een stage 1 dus niet mijn turbo upgraden. Stel je wilt veel meer power eruit halen (stage 2+/3 etc) dan upgrade je naar een is38. Daar kan je dus veel meer uit halen.
Ja dat dacht ik inderdaad ook al, alleen als een tuningbedrijf dat aangeeft dan heb je toch wel je twijfels en vandaar ook mijn vraag hier. Ik denk dat ze voornamelijk kwa preventie bedoelen om te upgraden,, stel wat als..
Ze doen het gewoon voor de extra centjes. Zo kan je de helft van de auto preventief vervangen. Ik zou zelf gewoon zoveel mogelijk rijden met je is20. Vooral gezien het feit dat je toch alleen een stage 1 chiptuning wilt. Als die turbo kapot gaat gelijk vervangen door een is38. Hij geeft nu aan dat ie alleen een lager gaat upgraden, maar heeft ie al gezien of het bij jouw auto specifiek noodzakelijk is?
StarSqream schreef: ↑18 aug 2020, 17:27
Turbo's van de eerste modeljaren van golf 7 stonden er bekend om dat ze issues hadden. Het zou wel apart zijn dat je nu nog een 2014 golf 7 vindt met een turbo (die hoort bij de slechte turbo serie). Meestal waren de issues al zichtbaar vanaf het begin. Niet 6 jaar later dus.
Stage 1 tuning werkt gewoon goed icm is20 turbo. Zou voor een stage 1 dus niet mijn turbo upgraden. Stel je wilt veel meer power eruit halen (stage 2+/3 etc) dan upgrade je naar een is38. Daar kan je dus veel meer uit halen.
Ja dat dacht ik inderdaad ook al, alleen als een tuningbedrijf dat aangeeft dan heb je toch wel je twijfels en vandaar ook mijn vraag hier. Ik denk dat ze voornamelijk kwa preventie bedoelen om te upgraden,, stel wat als..
Ze doen het gewoon voor de extra centjes. Zo kan je de helft van de auto preventief vervangen. Ik zou zelf gewoon zoveel mogelijk rijden met je is20. Vooral gezien het feit dat je toch alleen een stage 1 chiptuning wilt. Als die turbo kapot gaat gelijk vervangen door een is38. Hij geeft nu aan dat ie alleen een lager gaat upgraden, maar heeft ie al gezien of het bij jouw auto specifiek noodzakelijk is?
Nee dat heeft hij nog niet gezien maar is puur door ervaringen met de is20 denk ik zo. Snap wel dat ze hier ook op willen verdienen maar het blijf zo dat de 1 weer wat anders dan de ander zegt. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het upgraden van de is20?
Bosi010 schreef: ↑18 aug 2020, 19:10
Ja dat dacht ik inderdaad ook al, alleen als een tuningbedrijf dat aangeeft dan heb je toch wel je twijfels en vandaar ook mijn vraag hier. Ik denk dat ze voornamelijk kwa preventie bedoelen om te upgraden,, stel wat als..
Ze doen het gewoon voor de extra centjes. Zo kan je de helft van de auto preventief vervangen. Ik zou zelf gewoon zoveel mogelijk rijden met je is20. Vooral gezien het feit dat je toch alleen een stage 1 chiptuning wilt. Als die turbo kapot gaat gelijk vervangen door een is38. Hij geeft nu aan dat ie alleen een lager gaat upgraden, maar heeft ie al gezien of het bij jouw auto specifiek noodzakelijk is?
Nee dat heeft hij nog niet gezien maar is puur door ervaringen met de is20 denk ik zo. Snap wel dat ze hier ook op willen verdienen maar het blijf zo dat de 1 weer wat anders dan de ander zegt. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het upgraden van de is20?
Bel naar JD, Vagtechniek, Van Beek en DVX Performance. Dat zijn de bekende tuners. Vraag hun maar naar ervaringen en of het noodzakelijk is. Bij mij is er iig niets geupgrade en ook niet bij de rest van m'n vriendenkring.