Pagina 1 van 1

Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 14 jan 2021, 17:33
door chuckjanssen
Beste,

Graag zou ik willen weten of het het waard is om mijn handgeschakelde golf 6 gti te laten chippen (stage 1). Is dit nog goed te berijden na het extra vermogen. Want als ik lekker gas geef heb ik nu op 19" wheelspin in de 1ste en 2de versnelling....Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk


Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 14 jan 2021, 17:39
door FreaQ
chuckjanssen schreef: 14 jan 2021, 17:33 Beste,

Graag zou ik willen weten of het het waard is om mijn handgeschakelde golf 6 gti te laten chippen (stage 1). Is dit nog goed te berijden na het extra vermogen. Want als ik lekker gas geef heb ik nu op 19" wheelspin in de 1ste en 2de versnelling....Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Ik weet niet wat voor banden jij heb, maar de meeste zullen zeggen dat het wel loont.
uit mijn hoofd ga je voor stage 1 chip van 211PK > 260PK
Waar je wel moet naar kijken is je koppeling maar daar zullen andere leden meer verstand van hebben.

Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 14 jan 2021, 17:54
door chuckjanssen
FreaQ schreef:
chuckjanssen schreef: 14 jan 2021, 17:33 Beste,

Graag zou ik willen weten of het het waard is om mijn handgeschakelde golf 6 gti te laten chippen (stage 1). Is dit nog goed te berijden na het extra vermogen. Want als ik lekker gas geef heb ik nu op 19" wheelspin in de 1ste en 2de versnelling....Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Ik weet niet wat voor banden jij heb, maar de meeste zullen zeggen dat het wel loont.
uit mijn hoofd ga je voor stage 1 chip van 211PK > 260PK
Waar je wel moet naar kijken is je koppeling maar daar zullen andere leden meer verstand van hebben.
Koppeling is vorig weekend vervangen inclusief dubbelmassa vliegwiel

En heb vredestijn banden rondom 225/35/19

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk



Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 15 jan 2021, 18:50
door John
Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.

Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.

Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 15 jan 2021, 19:24
door chuckjanssen
John schreef:Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.

Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Hahaha ja precies tot zover rijd mijn mk6 gti ook perfect en is reete snel zo met 211pk vindt het voorlopig wel prima zo en idd voor meer vermogen kopen we wel een v8 ofzo hahaha. iig bedankt voor de goeie toelichting!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk


Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 15 jan 2021, 20:04
door ChielED35
John schreef:Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.

Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Haha John laat het losAfbeeldingAfbeelding.
En die 4 ruggen rijker...dan had je ze wel ergens anders aan uitgegeven. Dacht ook dat ik na het stoppen met roken geld over zou houden, maar
je bent die euro’s toch wel kwijtAfbeelding

Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 16 jan 2021, 06:28
door scully
chuckjanssen schreef: 15 jan 2021, 19:24
John schreef:Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.

Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Hahaha ja precies tot zover rijd mijn mk6 gti ook perfect en is reete snel zo met 211pk vindt het voorlopig wel prima zo en idd voor meer vermogen kopen we wel een v8 ofzo hahaha. iig bedankt voor de goeie toelichting!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Laat je niet te veel beïnvloeden door 1 slechte ervaring. Ik heb stage 1 op mijn Golf 7 GTI dus rond de 300 pk, en rij gewoon met de standaard koppeling, en 0,0 problemen, nu al zo'n 30000 km. Ik rij wel met respect voor het materiaal, dus zal nooit vanuit stilstand volgas wegtrekken, maar het vermogen wordt wel regelmatig goed gebruikt.

Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 16 jan 2021, 13:25
door PassatB8TDI
John schreef: 15 jan 2021, 18:50 Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.

Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Dat je door de tuning 2 koppelingssetten hebt versleten wil ik best geloven, maar door de tuning een krukaskeerring en een 2m vliegwiel?
Was je trouwens wel bij 1 van de betere tuners geweest? Je hoeft geen namen te noemen.

Wat je eventueel ook kon ervaren zoals ik, zonder tuning, bij iets meer dan 100dkm is: nieuwe koppelingsset, nieuwe versnellingsbak (2 keer zelfs) en een HPFP. De rest zal ik even niet benoemen, straks durft niemand hier een VAG product meer te kopen.. Ondertussen is volgens mij alleen het blok nog niet vervangen, de rest is vervangen. :mrgreen:
In mijn omgeving ben ik de enige met dit type motor die daar last van heeft gehad, de rest rijd probleemloos rond.

Mijn vorige 2.0TDI is na het afrollen van de band tot aan inruil bij 350dkm altijd stage 1 getuned geweest door ABT en vervolgens door JD. Altijd ook hard mee gereden, nadat ie goed warm was, nooit wat geks mee gehad.
Zo heb je de ene keer geluk en de andere keer pech.

Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 16 jan 2021, 14:40
door Maarten

scully schreef:Laat je niet te veel beïnvloeden door 1 slechte ervaring. Ik heb stage 1 op mijn Golf 7 GTI dus rond de 300 pk, en rij gewoon met de standaard koppeling, en 0,0 problemen, nu al zo'n 30000 km. Ik rij wel met respect voor het materiaal, dus zal nooit vanuit stilstand volgas wegtrekken, maar het vermogen wordt wel regelmatig goed gebruikt.
Dit dus. Je kan pech hebben of niet. Of je blijft er in hangen of niet. Ik zou altijd een stage 1 aanbevelen bij een goede tuner.

Serviced by EM Services.


Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 16 jan 2021, 20:10
door John
PassatB8TDI schreef: 16 jan 2021, 13:25
John schreef: 15 jan 2021, 18:50 Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.

Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Dat je door de tuning 2 koppelingssetten hebt versleten wil ik best geloven, maar door de tuning een krukaskeerring en een 2m vliegwiel?
Was je trouwens wel bij 1 van de betere tuners geweest? Je hoeft geen namen te noemen.
Krukaskeering is misschien niet door tuning gebeurt maar denk meer door toeval dat het gelijk in die periode is gebeurt.
Nadat de originele koppeling na 7000 chiptune-kilometers de geest gaf heb ik er een versterkte sachs koppeling met drukgroep in laten zetten.
Het koppelingspedaal ging zo zwaar dat er niet normaal mee te rijden was.
Bij het aangrijpen trilde de koppeling zeer hevig, zo hevig dat na 2 maanden het 2 massavliegwiel begon te rammelen, de nieuwe drukgroep begon een soort schurend/gierend geluid te maken.
Ik was er toen helemaal klaar mee dus alles terug origineel laten maken en de tuning er af laten halen.
Bij het wisselen van deze koppeling en alles kwamen we er dus achter dat die krukaskeering lek was.
Ik ben bij een van de betere tuners geweest ja en om niet met modder te gooien noem ik die naam niet.
Want zoals al is vermeld zijn er ook weer genoeg mensen die positieve ervaringen hebben.
En ik rij altijd alles netjes rustig warm voordat ik wat sportiever ga rijden.
Ik ben geen aftrapper.

Re: Handgeschakelde gti chippen

Geplaatst: 23 jan 2021, 11:54
door NielsED30
Ik ken het verhaal van John wat enorm vervelend is. Nu is de Sachs koppeling niet persee de schuld van de tuning maar verkeerd advies van de leverancier lijkt mij. Het is algemeen bekend dat zo'n Sachs SRE koppeling zwaar is..

Om even antwoord te geven op de vraag van de TS; Ik rijd met een Mk6 GTI met inmiddels 285PK en 415Nm koppel, op de terugweg van JD begon mijn koppeling te slippen (waar ik al bang voor was, is toch een soort zwak ding bij de Mk6 GTI handgeschakeld). Bij JD bleek dat de auto al elders gechipt was en zo'n 250PK had. De auto had op dat moment 75.000km gelopen, wat niet enorm veel is. Hoe er met de koppeling om was gegaan weet ik niet, dus moest er een nieuwe in. Ik heb toen via Hans Sloot een koppeling besteld welke origineel aanvoelt (een tikkeltje zwaarder dan mijn originele koppeling wat ik juist positief ervaar omdat de originele eigenlijk iets te licht was en je dus minder gevoel heb). Die koppeling van Hans Sloot kan zo'n 550Nm aan dus heb je ruim over capaciteit als je de auto wilt laten tunen. Ik vind het een enorme verbetering en ik heb ook last van wielspin als ik volgas weg knal in z'n 1 of 2 maar dat is een kwestie van doseren als je het mij vraagt... Buiten de stage 1 tuning heb ik ook de "katmod" uitgevoerd wat het opspoelen net iets beter maakt en een klein beetje meer vermogen mogelijk maakt. Tot zover mijn kleine bijdrage :)