Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sinds enige tijd weer in het bezit van een GTI. Een 7.5 Performance om precies te zijn.
Wat zijn de juiste keuzes mbt de beveiliging? Volgende week vrijdag komt er uiteraard een Bearlock in. De auto staat geparkeerd in een carport, met een camera erop. Omdat de auto keyless entry heeft heb ik al een faraday boxje + sleutelhoesjes gekocht - werkt overigens erg goed.
Wat hebben jullie als extra beveiliging en wat zouden jullie adviseren? Graag jullie tips
Step-han schreef: ↑12 apr 2022, 13:30
Volgens mij heb je de boel al aardig op orde. Als ze je auto willen stelen nemen ze hem toch wel mee.
Als de nood hoog is en het model juist, dan komen ze de sleutel wel binnen bij je halen. Echter is dat tegenwoordig niet zo snel meer omdat er van het gewilde spul ontelbaar exemplaren rond rijden. Dan pakken ze de makkelijkste eruit.
Ik heb 0.0 extra beveiliging. Er zit een standaard fabrieksaf alarm op en that's it. Wil je hem stelen? Alsjeblieft, neem lekker mee. Daarvoor ben ik verzekerd tegen nieuwwaarde. Ik hoef hier geen halve tamme in mijn huis die mij of mijn vriendin iets aandoet voor een stukje blik.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Step-han schreef: ↑12 apr 2022, 13:30
Volgens mij heb je de boel al aardig op orde. Als ze je auto willen stelen nemen ze hem toch wel mee.
Als de nood hoog is en het model juist, dan komen ze de sleutel wel binnen bij je halen. Echter is dat tegenwoordig niet zo snel meer omdat er van het gewilde spul ontelbaar exemplaren rond rijden. Dan pakken ze de makkelijkste eruit.
Ik heb 0.0 extra beveiliging. Er zit een standaard fabrieksaf alarm op en that's it. Wil je hem stelen? Alsjeblieft, neem lekker mee. Daarvoor ben ik verzekerd tegen nieuwwaarde. Ik hoef hier geen halve tamme in mijn huis die mij of mijn vriendin iets aandoet voor een stukje blik.
Precies wat meneer de verkoper tegen mij zei toen ik de auto kocht. Laat ze gewoon de auto meenemen i.p.v. een domme dief laten kloten met je slot/bearlock en andere shit.
Reflexzilver schreef: ↑16 apr 2022, 22:20
@Vissa, stelt je verzekering geen extra eisen ? Bijvoorbeeld minimaal klasse 3 of hoger alarm met een SCM certificaat ?
Ligt aan je verzekeringsmaatschappij. Ik zit bij Unive en die eist geen enkele vorm van beveiliging tot een cataloguswaarde van 75.000. Terwijl een andere maatschappij, waar ik eerst bij zat, een klasse 5 systeem eist. Ja doei.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Reflexzilver schreef: ↑16 apr 2022, 22:20
@Vissa, stelt je verzekering geen extra eisen ? Bijvoorbeeld minimaal klasse 3 of hoger alarm met een SCM certificaat ?
Ligt aan je verzekeringsmaatschappij. Ik zit bij Unive en die eist geen enkele vorm van beveiliging tot een cataloguswaarde van 75.000. Terwijl een andere maatschappij, waar ik eerst bij zat, een klasse 5 systeem eist. Ja doei.
Zou de voorwaarden wel héél goed doornemen bij Unive. Bij een bekende van mij is zijn Discover Pro MIB2 gestolen 2 jaar terug. Hij mocht doodleuk even ruim 1000 euro neertikken om hetzelfde systeem terug in zijn auto te krijgen. Unive berekend blijkbaar ook de afschrijving van gestolen infotainment systemen , terwijl een andere verzekering hetzelfde systeem weer terug erin laat bouwen zonder dat ze je extra laten betalen.
Extra start onderbreking op brandstofpomp en startmotor
Heb dan wel de bediening aan de huissleutel als ik weg ben kunnen ze inbreken voor de auto sleutel maar krijgen hem niet gestart
Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .