Pagina 1 van 1
het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 24 jan 2012, 23:45
door Spuugemmer
Elders op het forum had ik een praatje met Wilcoos over TT-S draagarmen en wat de manier zou zijn om on budget de handeling van de auto te maximaliseren. Nu had ik in mijn achterhoofd nog een aantal stijfheidsbarren voor onder de auto.Waarom dit topic en niet een PB. Ik persoonlijk ben opzoek naar meer grip. ik wil mijn 60 voet onder de 2 seconde krijgen en daarbij de wegligging verder verbeteren.
Deze braces zijn van unibrace. Even wat beelden voor het idee.
http://www.unibrace.com/UNIbrace_Revise ... .27.11.pdf
De XB brace (achterbank) kost 370 dollar incl verzenden naar NL.
DE UB brace (onder de auto) kost 370 dolalr incl verzenden naar NL.
Wat mag je van deze braces verwachten meer stijfheid in de koets en dus minder rol en een beter weggedrag.
Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 25 jan 2012, 21:02
door Glenne
zou dit echt een verschil geven? het zou me eigenlijk een beetje verbazen aangezien het uit een "plaat" gemaakt is.
ik ken er niet veel van, maar volgens mij is een as/buis nog altijd iets beter en dan nog is de vraag of je het verschil merkt

Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 25 jan 2012, 21:37
door Chris5gti
Ik denk dat je beter de stabilisators en ophang rubbers kunt vervangen voor een goede wegliging zie hier :
http://www.whiteline.com.au/search_2011 ... int=carkit
Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 26 jan 2012, 00:09
door Wilcoos
Mijn rubbers zijn vervangen aan de voorkant, alleen dan met superpro. Merkt dit gelijk met sturen, maar heb dan ook Anti lift rubbers gebruikt. Nu nog de stabi's en de achterkant.
Verder ben ik nieuwsgierig naar het verhaal achter de draagarmen.
Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 26 jan 2012, 00:28
door Spuugemmer
Dit werkt zeer zeker. Sterker nog in een MK4 zou je zelfs een oem oplossing kunnen plaatsen. In de Octavia RS (mk4-platform) zit een vergelijkbare brace. Die past waarschijnlijk ook in een golf of Bora.
ophangrubbers zorgen er alleen voor dat je draagarm beter op zijn plaats blijft. Dit doet niets met de stijfheid van de koets.
Een stabi gaat overhellen tegen. Dus ook hier wordt je koets niet stijver van.
Stabi's en Polybussen staat al een vinkje achter en leveren niet het gewenste resultaat. Althans ze leveren wel resultaat alleen niet voldoende.....
Een buis kan inderdaad andere krachten weerstaan echter is de oppervlakte van de plaat dusdanig dat deze zeker dezelfde of zelfs meer kracht kan weerstaan dan een ronde buis met zeg diameter 30mm Die zijn immers ook niet massief!
TT armen wil ik proberen morgen hier onder te posten.....
Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 26 jan 2012, 12:49
door Chris5gti
met tt draagarmen komen je wielen wel verder naar buiten he .. dus je spoor word breder voren . Zo heb ik het laats tenminste gelezen bij iemand die die ook bij een golf 5 had .
Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 26 jan 2012, 17:58
door Spuugemmer
Er zijn ook adapters dat je je onderste draagarm verlengt en dan met vulbussen tussen de aandrijf assen want dat is wel ff een puntje die worden niet vanzelf langer....
Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 26 jan 2012, 18:12
door Wilcoos
Die hebben ze in de vwcup inderdaad.
Hmm..
Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 27 jan 2012, 15:55
door Timvgti
En komt een andere (lees betere) schroefset jouw zoektocht naar extra grip niet ten goede?
Daar je niet zo bijzonder te spreken bent over je huidige KW V1 setje?
Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 27 jan 2012, 23:35
door Spuugemmer
Ik wil dit seizoen eerst nog een keer de achterveren vol stoppen met bumpstops dat ie achter eigenlijk niet meer veert. Maar Drachten is best een stukje sturen en een belachelijk eind als je achter nagenoeg geen vering hebt. Wat eventueel ook nog kan is een zwaardere veer achter. 140 kg/cm maar dan moet ie voor normale wegligging voor nog zwaarder en dat is niet echt een optie want ook dan wordt ie spijkerhard. Als je bedenkt dat bij de MK2 en MK1 ook al 90 kg/cm erop zit. Echter is de demper daar goed op afgesteld dus rijdt het nog best oke...
Re: het grote wegligging verbeteringstopic
Geplaatst: 01 feb 2012, 17:11
door Wilcoos