oliedruk en veel rook uit uitlaat MK7 GTI
Geplaatst: 16 jul 2024, 19:45
Goedendag,
Ik ben in het bezit van een vw mk7 GTI met net geen 80 duizend km op de teller, nu reed ik laatst en kwam tot stilstand bij een stoplicht en kreeg ik vervolgens het lampje van de oliedruk met de melding oliedruk! Motor uit. Auto meteen uit gezet, daarna afgesleept naar de garage. Waarna de oliedruk handmatig is gemeten door de garage en bij een graad of 80 stationair te laag is, maar bij 2000 toeren wel goed is, uiteindelijk heeft de garage de olie ververst, het oliefilter vervangen, de motor laten flushen, allebei de oliedruksensoren vervangen, en gekeken naar het oliezeefje onderin het blok. Volgens de monteur zag het blok er aan de onderzijde uit als nieuw, ook het zeefje en de oliepomp. Hierna de auto weer getest op de handmatige oliedrukmeter, en ja hoor de oliedruk vanaf 80 graden weer te laag alleen stationair. De auto iets hoger in toeren houden en de melding verdwijnt weer en is de oliedruk weer binnen bereik, dit zo even gedaan totdat opeens bij ongeveer 85 graden er veel rook vanaf de turbo kwam, maar vooral uit de uitlaat. Waarna mij gezegd werd dat er waarschijnlijk een keerring van de turbo lek is en hij dus olie verband. nu was ik natuurlijk benieuwd naar de meningen van anderen, omdat dit voor mij allemaal wat onbegrijpelijk is, alvast bedankt!
Mvg.
Ik ben in het bezit van een vw mk7 GTI met net geen 80 duizend km op de teller, nu reed ik laatst en kwam tot stilstand bij een stoplicht en kreeg ik vervolgens het lampje van de oliedruk met de melding oliedruk! Motor uit. Auto meteen uit gezet, daarna afgesleept naar de garage. Waarna de oliedruk handmatig is gemeten door de garage en bij een graad of 80 stationair te laag is, maar bij 2000 toeren wel goed is, uiteindelijk heeft de garage de olie ververst, het oliefilter vervangen, de motor laten flushen, allebei de oliedruksensoren vervangen, en gekeken naar het oliezeefje onderin het blok. Volgens de monteur zag het blok er aan de onderzijde uit als nieuw, ook het zeefje en de oliepomp. Hierna de auto weer getest op de handmatige oliedrukmeter, en ja hoor de oliedruk vanaf 80 graden weer te laag alleen stationair. De auto iets hoger in toeren houden en de melding verdwijnt weer en is de oliedruk weer binnen bereik, dit zo even gedaan totdat opeens bij ongeveer 85 graden er veel rook vanaf de turbo kwam, maar vooral uit de uitlaat. Waarna mij gezegd werd dat er waarschijnlijk een keerring van de turbo lek is en hij dus olie verband. nu was ik natuurlijk benieuwd naar de meningen van anderen, omdat dit voor mij allemaal wat onbegrijpelijk is, alvast bedankt!
Mvg.