Top Gear reviewed alvast de Golf GTI mk7.
Beloofd wat, wordt iig een compleet nieuw platform. Dus niet zoals nu de mk6 eigenlijk een gefacelifte mk5 is.
Ben erg benieuwd...
http://www.topgear.com/uk/car-news/new- ... 2012-01-30
Top Gear reviewed de GTI mk7
Re: Top Gear reviewed de GTI mk7
Als je stelt dat de mkVI een gefacelifte mkV is, zul je veel mkVI bezitters op hun staart trappen.Timvgti schreef:Top Gear reviewed alvast de Golf GTI mk7.
Beloofd wat, wordt iig een compleet nieuw platform. Dus niet zoals nu de mk6 eigenlijk een gefacelifte mk5 is.
Ben erg benieuwd...
http://www.topgear.com/uk/car-news/new- ... 2012-01-30

Ook bij de mkVI en zelfs de mkV werd de MQB toegepast, weliswaar zonder Q.

Zo ook bij de MQB die voor de toepassing bij de VW-modellenreeks nieuw is. Nieuw in die zin dat de Q nieuw is. Q=quer en dat is Duits voor dwars. Hetgeen wil zeggen dat voortaan de modules ook in de breedterichting kunnen worden aangepast voor verschillende voertuigen. Audi had dit systeem al langer maar gebruikte het niet dwars maar in de lengterichting. (MLB).
De strategie van het VW concern is dat de modellenreeks herkenbaar moet blijven en vertrouwde elementen maar in geringe mate veranderd worden. Een radicaal nieuw model zal er daarom niet komen. "Een halfje erbij" (in de volksmond wordt vaak gezegd dat de mkVI een MKV-en een half is) benadrukt deze strategie van VW. Dit zegt dan meer over de designontwikkeling bij VW, dan over de techniek die daar achter zit.
link: (MQB) http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... mqb#p15163






Gr. Wehoo.


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten