Pagina 1 van 2

luie motor

Geplaatst: 08 apr 2012, 17:41
door iroc-dennis
is dat mogelijk?? en luie motor??

mijn gti is van een dokter/professor uit duitsland geweest.
1e eigenaar in dld, en de man was op een leeftijd van 71.

ik klok niet harder dan 215/met moeite 220 op de snelweg.

onderin heb ik niet het idee dat hij lui is.
hoe kan je dit oplossen?

Re: luie motor

Geplaatst: 08 apr 2012, 17:48
door Edition30
Dan zou de motor wel heel erg lui moeten zijn.

Denk dat er meer aan de hand is, dus even (laten) uitlezen. Mogelijk dat de turbodruk niet gehaald wordt door een slechte slangaansluiting b.v.

Re: luie motor

Geplaatst: 08 apr 2012, 17:52
door iroc-dennis
het valt me wel op dat ik de turbo wel goed hoor tijdens het rijden.

ik probeer het te beschrijven!

bij normaal rijgedrag hoor je hem iets mee sissen zeg maar, bij iets agressiever rijgedrag is het net of er af en toe een afblaasklep onder de auto hangt.
ik heb dit bekeken maar die zie ik echt niet zitten. aangezien het een oudere man is geweest ga ik ervan uit dat het om een originele motor gaat waar niks mee gedaan is.

is mijn beschrijving normaal of is er idd iets niet helemaal oké.

mijn neefje rijd een seat leon FR 2008 en daar hoor je helemaal niets bij.

Re: luie motor

Geplaatst: 08 apr 2012, 17:55
door Edition30
Als je constant rijdt mag je niks horen, als je dan hoort sissen kan het, wat ik al aangaf, een lekke slang of slangverbinding zijn.

Re: luie motor

Geplaatst: 08 apr 2012, 18:15
door iroc-dennis
ik heb echter geen foutmeldingen! heeft uitlezen dan nog zin?

Re: luie motor

Geplaatst: 08 apr 2012, 18:18
door Edition30
iroc-dennis schreef:ik heb echter geen foutmeldingen! heeft uitlezen dan nog zin?

Jazeker, de auto rijdend (laten) uitlezen en dan kijken of de motor aan zijn maximale waarden komt voor bepaalde paramèters.

Re: luie motor

Geplaatst: 08 apr 2012, 18:32
door iroc-dennis
ok bedankt!

wat zou de gti minimaal moeten halen op top dan?
ik kom net aan de 5000 rpm in de 6e versnelling.

Re: luie motor

Geplaatst: 08 apr 2012, 20:04
door kevin78
is dit misschien weer gevalletje gescheurde diverter-valve.. Maar ja gewoon uitlezen is beste

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 01:01
door Spuugemmer
Dit is zeker niet oke. Denk inderdaad aan een kleine lekkage al a dv zoals al gezegd. Als er een complete slang afligt dan slaat de motor stationair gewoon af.

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 01:06
door iroc-dennis
naar mijn idee loopt hij verder prima, geen rare bijgeluiden en stationair draait hij prima.

het enige wat mij opvalt is dat de turbo sis duidelijk aanwezig is bij wat lichtelijk agressief rijgedrag.

als die DV gescheurd is of kapot merk je dat op alle fronten ?? dus bij lage toeren en hoge toeren ??

waar zit deze eigenlijk? het is ook mijn 1e auto met een turbo dus ben hier totaal nieuw mee.

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 07:31
door BND
Bij defecte DV zul je dit vooral merken onderin, minder koppel.

Die turbo - "sis" merkte ik ook met defecte valve, als deze nog niet is vervangen, controleren zit op de turbo bij de gti.

Indien membraam gescheurd vervangen door D-type ident nr : 06H 145 710 D

gr

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 09:27
door VroemTFSI
+1: klinkt net zoals de mijne toen ik merkte dat ik minder vermogen had. Kijk wel even naar welke garage je gaat. De meesten gaan n.l. niet eerst naar de divert valve kijken (het overdrukventiel) maar gaan eerst voor honderden euri's aan andere onderdelen vervangen.
Mocht je in het oosten wonen, dan zou je eens bij JD Engineering langs kunnen gaan. Zij hebben zó door of het de divert valve is.
Woon je in het westen, dan kan je bij Xtreme in Poeldijk langsgaan of bij Van der Velden in Benthuizen.

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 14:54
door iroc-dennis
is deze makkelijk te demonteren?

ik ken helaas het verschil niet want de gti liep al zo toen ik hem kocht.
het viel mij alleen op dat hij niet harder wil dan 215, naar mijn idee loopt hij onderin wel goed.
maja zoals ik al zeg ik ken hem alleen maar zo.

waar zorgt de DV voor dan?

oohja JD zou voor mij het dichtbij zijn

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 14:58
door Chris5gti
iroc-dennis schreef:is deze makkelijk te demonteren?

ik ken helaas het verschil niet want de gti liep al zo toen ik hem kocht.
het viel mij alleen op dat hij niet harder wil dan 215, naar mijn idee loopt hij onderin wel goed.
maja zoals ik al zeg ik ken hem alleen maar zo.

waar zorgt de DV voor dan?

oohja JD zou voor mij het dichtbij zijn

Dan zou ik gewoon effe bij JD langs gaan voor hun is dat zo gedaan ,en ze hebben de nieuwe en goede variant zoals boven al werd gezecht meestal gewoon op vooraad . zit met 3 schroeven vast maar je hebt er een brug voor nodig omdat het aan de achterkant van je moter zit bij de turbo .

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 15:10
door iroc-dennis
een brug heb ik zelf te beschikking dat is het probleem niet.

is de diverter valve een blow off valve? of is dat heel iets anders?

kan ik hem bijv dan vervangen voor een goede blow off valve of is dat niet aan te raden

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 16:41
door Edition30
iroc-dennis schreef:een brug heb ik zelf te beschikking dat is het probleem niet.

is de diverter valve een blow off valve? of is dat heel iets anders?

kan ik hem bijv dan vervangen voor een goede blow off valve of is dat niet aan te raden
Een DV (Diverter Valve) is een Blow off valve, maar dan één die de afgeblazen lucht (overdruk) weer retourneert naar de inlaat. Als je in de buurt van Lochem woont kan je ook naar Hans Sloot Autotechniek te Lochem gaan, hij werkt nauw samen met JD en is expert op het gebied van onze GTI motoren. Hij kan je zo vertellen of het een lekkage is het leiding systeem (incl de DV).

Laat je dan ook door Hans adviseren omtrent het vervangen van de DV, Forge heeft speciale DV`s die voor een deel afblazen en voor een deel retourneren. Dit laatste voorkomt dat je motor mogelijk aan de hik gaat.

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 18:28
door iroc-dennis
is Hans Sloot ook via dit forum te bereiken?

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 18:35
door RobvR
iroc-dennis schreef:is Hans Sloot ook via dit forum te bereiken?
Ik heb je pb beantwoord Dennis. http://www.autotechniekhanssloot.nl/

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 18:59
door VroemTFSI
En als je dan toch redelijk dichtbij de grens woont, dan moet je zeker eens Aral Ultimate 102 gaan tanken over de grens. Wel pas nadat de divert valve is vervangen. Ultimate 102 levert tot wel 8% meer vermogen en koppel op. Plus dat hij veel lekkerder doorgaat bij hoge toeren.

Re: luie motor

Geplaatst: 09 apr 2012, 19:19
door iroc-dennis
zal er eens aan denken om dat een x te tanken. ik zit 20 min van de grens idd.

bedankt voor de reacties

Re: luie motor

Geplaatst: 10 apr 2012, 14:11
door KlouxOne
mijn edition 30 haalt met gemak de 230! harder heb ik niet gereden ivm winterbanden. ik denk dat er iets niet helemaal lekker zit. als je iets hoort sissen heb je zeker lekkage. PCV lek? DV naar zn gootje. kan maar een klein iets zijn waardoor hij niet in noodloop schiet maar toch zn druk niet haalt. zeker als je auto nog stock is heeft je turbo veel over om bij de pompen.

Re: luie motor

Geplaatst: 12 apr 2012, 00:40
door V_UnitedGrey
Nu ik dit zo lees, komt het mij bekend voor!
Op de snelweg gaat die van mij redelijk easy naar de 215/220 maarr dan houd het ook langzamerhand wel een beetje op.
Sochtends als ik wegrij hoor ik een soort van geblaas.. net zoals je in de hals van je bierflesje blaast ( kennen jullie allemaal vast wel )

Misschien dan slangetje of iets dergelijks lek?? Zal ook even de DV nakijken, en zo nodig ook langs Hans sloot.

Re: luie motor

Geplaatst: 15 apr 2012, 12:03
door iroc-dennis
zal het aan onze kleur liggen united grey?? whahwhahwah

Re: luie motor

Geplaatst: 16 apr 2012, 12:55
door V_UnitedGrey
hahahah laten we het hopen van niet!

Deze had nog even wat meer pech als ons :lol:
Afbeelding

Re: luie motor

Geplaatst: 16 apr 2012, 22:35
door iroc-dennis
ik heb vandaag bij de dealer een nieuwe DV besteld.
morgen is hij er dus kan hem morgen avond even monteren.

ik heb gelijk naar de verbeterde Versie type D gevraagd.
de computer gaf niet aan dat hij match met het originele onderdeel nr die eindigt op een G.

ik had even snel een site naar voren gehaald op me telefoon en daar stond zelfs in dat type G het slechtste uitgevoerde model was die ze ooit gemaakt hebben.
de magazijnchef stond verbaasd te kijken.

hopen dat het morgen verholpen is. ik hou jullie wel op de hoogte.